Betreft een V70 2002 D5 met handmatige airco. De airco is niet ingeschakeld (moet eerst eens een keer gevuld worden...

Dit is me in de eerste jaren nooit opgevallen, maar afgelopen voorjaar merkte ik het voor het eerst. Tijdens de zomer niet meer op gelet maar nu het weer kouder is voel je voordat de motor op temperatuur is (en de verwarming in het interieur dus uit staat) continu een koude luchtstroom uit de ventilatieroosters komen, of de motor nou draait of niet. Koude handen zijn het gevolg (of je moet de ventilatieopeningen dichtzetten natuurlijk). Je hoort ook de ventilator heel langzaam draaien.
Is dit nou een feature? (altijd minimale luchtbeweging zodat je wanneer je de verwarming aan hebt staan maar de interieurventilator staat in de stand '0', dat je dan toch warme lucht in de auto krijgt).
Of is het een fout: zou de ventilator in stand '0' gewoon stil moeten staan, en moet het 'probleem' (zo erg is het nou ook weer niet) worden gezocht in de bedieningsdraaiknop van de ventilator of in een softwarematige aanpassing (de koplampen bleven voordat ik het liet aanpassen ook branden in de '0' stand.
Vandaag al even bij de dealer geweest, maar die wisten niet direct of het standaard zo hoort. Uiteraard kunnen ze het gaan uitzoeken bij de volgende beurt, maar misschien dat jullie het antwoord zo weten?