Waarom de dealer

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Ik heb wel eens het idee dat sommige Volvo dealers van onze bakstenen liever de achterlichten dan de koplampen zien, vooral als je alleen maar onderdelen wil komen kopen.

Op zich is dat jammer, want het imago van het merk drijft toch mede op de vaak geroemde betrouwbaarheid van de oudere modellen.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Dat zal dan echt bij sommige dealers zijn. En inderdaad, je kunt je afvragen of die het echt snappen. Maar er zijn genoeg dealers die wel degelijk blauw bloed in huis hebben
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Sommige dealers wel ja, maar andere vinden het heel leuk om het systeem uit te pluizen en helpen zoeken. Amersfoort is er daar eentje van, daar kom ik graag binnen om weer wat ouds te zoeken. Ze informeren ook vaak of het nog echt leverbaar is (je bent namelijk afhankelijk van t oldtimer magazijn in Zweden). Maar sinds de overname door Ford zijn al die oude modellen teniet gedaan. Jammer is dat, bij Mercedes kun je het meest belachelijke onderdeel nog bestellen voor een mercedes uit de jaren 70. Misschien nog wel langer terug.

En onderdelen voor de oude volvo's kun je beter niet bij de dealer bestellen. Die halen hun spullen ook oa uit Engeland (HQ). En als ik ergens slechte ervaring mee heb is t engels spul. Waterpomp vorig jaar bij dealer gehaald. Lagers zijn nu al versleten. Heb er nu eentje van Duits makelaardij opliggen. Komt ook veel meer overeen met het origineel.

Bij de Engelse kreeg je nieuwe bouten met profiel, dus die snijden in het aluminium. Dus je sloopt de pomp al voor die vast zit.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

HQ in Engeland?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

ik denk QH , zit ook in NL, zie http://www.quintonhazell.nl/

Het is helaas waar dat veel jongere magazijnmedewerkers volstrekt geen affiniteit hebben met die in hun ogen "oude troep", toch zijn dit leuke klanten om mee te communiceren.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41016
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dat vind ik nou fijn om te horen Bart ! :-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

altijd welkom!
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”