Subwoofer achterin

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Ronald van Santen
2nd Gear member

Voor de V40 is er een subwoofer te krijgen die rechts achterin geplaatst kan worden. Zijn hier nog verschillende types voor, of is er één die past in zowel de phase 1 als II en III??

Op marktplaats worden ze regelmatig aangeboden, maar ik weet niet zeker of ze passen cq aangesloten kunnen worden (ik kan geen aansluitingen vinden)

En hoe worden deze precies gemonteerd, ze zien er nogal lomp uit, vol met uitsteeksels, geen mooie afgewerkte bak... :(
Walter
Geartronic member
Contacteer:

er zit achter het rechter paneel in de kofferbak al een ruimte waar ie in komt. Je kan bij de dealer een bevestigingsset kopen met daarin het rooster, even een stuk uit de bekleding snijden. Hou alleen rekening met het feit dat een versterkte uitvoering van die bafkast niet aan te sluiten is op een oudere S/V40!
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
snorremans
5th Gear member

Een pioneer subwoofer TX-W50 A met ingebouwde versterker die in het reserve wiel past is ook een hele goede optie ( staat momenteel op marktplaats aangeboden)
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
rolph
2nd Gear member

Maar hoe sluit je die volvo sub aan? Loopt er al een stroomdraad, radiodraad naartoe?? Zelf heb ik volvo radio + 6 speakers + 6CD wisselaar af fabriek.. Dus uitbreiding met volvo spul zou mijn voorkeur hebben.
Ronald van Santen
2nd Gear member

Da's misschien ook een optie :?: . Zorgen voor een nieuwe laadvloer (en de oude bewaren om hem weer origineel te kunnen maken). Dan een subwoofer met versterker zoeken die precies in het reservewiel :? past. Dan een gat in de laadvloer, subwoofer erin bevestigen en knallen maar... :evil: :evil: Liefst met een stukje plexiglas erboven of gekleurd gaas (uiteraard wel stevig want de laadruimte moet wel bruikbaar blijven. Dus eerst maar eens het reservewiel opmeten en kijken wat erin past. Heeft er nog iemand een laadvloertje over voor een V40 pahse I 1997 :?: :?: :wink: :!:
BartT5R
2nd Gear member

Maak gewoon zelf een vloertje van 18mm MDF, perfect vloertje en stevig genoeg voor een subje.

Het grootste probleem met deze opstelling is dat je een specifieke Free Air sub nodig hebt, een gewone vraagt vaak te veel tegendruk die het reservewielvak niet kan bieden vanwege niet luchtdicht te zijn.

Ofwel pleur je het reservewiel er uit en maak je een passende polyester bak, die kan je dan laten poorten zoals je zelf wil.

Ik heb er ook mee aan het experimenteren geweest, maar kom steeds terug naar mijn oude vertrouwde SAS Bazooka EL104, die neemt ook niet vaal plaats in en klinkt waanzinnig.
Ronald van Santen
2nd Gear member

Probleem is dat ik niet graag mijn reservewiel wegdoe, zie ook de discussie gaande over het reservewiel/spuitbusje.

Ik zoek dus een tussenoplossing. Iets dat in het reservewiel past maar wel een beetje "woofert" .
Walter
Geartronic member
Contacteer:

rolph schreef:Maar hoe sluit je die volvo sub aan? Loopt er al een stroomdraad, radiodraad naartoe?? Zelf heb ik volvo radio + 6 speakers + 6CD wisselaar af fabriek.. Dus uitbreiding met volvo spul zou mijn voorkeur hebben.
Jij rijdt een phase I X40? Kan me niet voorstellen dat dit alles er af fabriek in zit. Zal wel voor aflevering door de dealer erin geschroefd zijn. Het probleem was dat je niet de juiste kabelboom hebt, er lopen we kabels naar de achterspeakers maar die moet je splitsen. Tot daar gaat het goed, de onversterkte moet passen. Het probleem zit m in de aansturing van de versterker, je hebt niet de kabelboom voor het signaalstroompje en nog wat problemen. Ben er met de tuut van een vriend mee bezig geweest samen met een collega en we kregen m niet aan het blaffen...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

snorremans
5th Gear member

Ronald van Santen schreef:Probleem is dat ik niet graag mijn reservewiel wegdoe, zie ook de discussie gaande over het reservewiel/spuitbusje.

Ik zoek dus een tussenoplossing. Iets dat in het reservewiel past maar wel een beetje "woofert" .
Je zult je verbazen over het geluid van de Pioneer TX-W50A en die past volkomen goed in je reserve wiel, 8) 8) en zonder enige moeite mee te nemen naar een andere auto :lol: :lol:
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Robert
5th Gear member

Een andere mogelijkheid is om je reservewiel ondersteboven te leggen.
De bodem van je laadvloer van hout maken en een gat open laten waar je reservewiel door heen past.
Nu maak je een plaat dat over het gat heen valt en daar bevestig je de woofer aan (aan de onderkant), aan de boven kant schroef je een rooster.
Je kan zelf kiezen of je de plaat scharnierend maakt of met 4 of 6 bouten vastzet, in het laatste geval moet je wel altijd een sleuteltje in je auto hebben liggen :lol: .In èèn van mijn vorige auto's had ik dit ook (met 4 bouten) je moet dan wel vantevoren aan de onderzijde van de vloerplaat
van die speciale bouten maken die IN het hout gedraaid worden.

Ik heb nog wel ergens foto's liggen, als ik ze gevonden heb zal ik ze hier plaatsen zodat je goed kan zien wat ik bedoel.

Gr.

Robert
Marinus
4th Gear member

Voor elk type orginele subwoofer is er een stuk kabelboom te koop bij de dealer, daarnaast heb je een setje waarin je een rooster kunt bevestigen in de bekleding, mocht je nog geen rooster hebben.

Zelf heb ik de onversterkte versie en die bevalt me prima, maar ik zou het liefste de versterkte versie erin willen zetten, maar dan moet ik weer een nieuw stukje kabelboom aanschafffen en monteren.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Als jij weet welk stukje kabelboom dat is dan kan ik m ook aansluiten. Daat om een '98-er V40.
Afbeelding
Mijn blog

Marinus
4th Gear member

VolvoMafia schreef:Als jij weet welk stukje kabelboom dat is dan kan ik m ook aansluiten. Daat om een '98-er V40.
Heb bij de dealer in Delft eens mee gekeken in het accessoireboek, aangezien je zelf bij de dealer werkt, zou ik eens in de buurt van de 10-CD-wisselaar en de kit voor het rooster achteraf in te bouwen gaan rondneuzen. Ik meen me te herinneren dat er ten minste 3 verschillende kabelboompjes leverbaar waren.

In de inbouwhandleiding staat ook per chassisnummer welke stukken je kan afknippen e.d. Ik heb allerlei mooie stekkers afgeknipt, omdat ik nog met kabelschoentjes moeste werken e.d.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

dat klopt, heb die handleiding tig keer gelezen, heeft ook een monteur naar gekeken. Ik zal nog eens in het boek kijken, destijds was er niets voorhanden. en we hebben inderdaad zitten knippen in de kabels...
Afbeelding
Mijn blog

Marinus
4th Gear member

Ik heb de handleiding niet meer, zoveel is zeker, maar je moet volgens mij een catalogus maatje telefoonboek hebben met allerleid stekkertjes en dingetjes.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”