Timer standkachel werkt niet meer (opgelost!)

Jers3n
5th Gear member

bart simpson schreef:wat is de zin van branden boven de 15 gr?
Testen of hij het doet, niet specifiek boven een bepaalde temperatuur, maar voordat garantie verlopen was. Daarnaast is de temperatuur van de vloeistoffen door de standkachel warmer dan 15 gr. en zou het mijns inziens ook dan beter voor de motor zijn. Overigens is die vraag met betrekking tot de tekst in het instructieboekje niet echt relevant natuurlijk.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
945i
8th Gear member

Dat weet ik, maar geloof Bart Simpson nou maar in deze.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
syswichers

Update:

Eindelijk eens de tijd genomen om een bezoekje te brengen aan de dealer. Eea is uitgelezen en blijkt dat er geen probleem is met de timer. Wat is dan wel het probleem? De enige melding die gevonden kon worden was een 'overhitting'. Naar alle waarschijnlijkheid is de sensor voor de motorkoelvloeistoftemperatuur defect. Om deze te vervangen moet de voorbumper en het binnenscherm (linksvoor) los. Tevens moet de kachel deels gedemonteerd worden.

Gezien het voorjaar voor de deur staat, heb ik besloten dit nog even te laten rusten. Wanneer ik er tzt mee aan de slag ga, zal ik wederom een update geven.
sbv
6th Gear member

Ik denk dat je de sensor in ca 1 a 2 uur zelf vervangen kan.
Bumper ligt er zo naast, dan kan je al bij de standkachel. deze kun je relatief makkelijk loshalen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
sju_art
4th Gear member

Zelfs bij 20 graden wil ik m'n motor blok wel voorverwarmen. Standkachel is niet alleen functioneel (starten als het heel erg koud is), maar ook comfort.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
syswichers

Bedankt voor jullie goede adviezen!

Zoals ik al aangaf houd ik jullie op de hoogte.
syswichers

Zoals afgesproken zou ik nog van me laten horen.

De standkachel (parkeerverwarming) werkt weer! Kachel uitgebouwd en naar Volvo Scholten in Ede gebracht. Na diagnose bleek de waterpomp defect te zijn. Bij doormeten gaf deze een oneindige weerstand. Door Volvo gelijk een nieuwe pomp laten bestellen: EUR 172,- ex BTW. Een hoop geld voor een uit de kluiten gewassen aquariumpomp, maar om van 't winter weer te moeten krabben is ook niet alles.

Bij het ophalen bleek de pomp al netjes aan de kachel te zijn bevestigd en heb de meetwaarden en het elektrisch schema meegekregen.

Inbouwen was binnen een uurtje weer gepiept. Alleen het linkervoorwiel en binnenscherm verwijderen is voldoende om de kachel in- en uit te bouwen.

Oude pomp heb ik los gehaald. Deze bleek gelekt te hebben en is volledig geoxideerd en gekristalliseerd als gevolg van het koelvloeistof.

Zo....laat de winter nu maar komen!
Plaats reactie

Terug naar “S80”