Testen of hij het doet, niet specifiek boven een bepaalde temperatuur, maar voordat garantie verlopen was. Daarnaast is de temperatuur van de vloeistoffen door de standkachel warmer dan 15 gr. en zou het mijns inziens ook dan beter voor de motor zijn. Overigens is die vraag met betrekking tot de tekst in het instructieboekje niet echt relevant natuurlijk.bart simpson schreef:wat is de zin van branden boven de 15 gr?
Timer standkachel werkt niet meer (opgelost!)
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Update:
Eindelijk eens de tijd genomen om een bezoekje te brengen aan de dealer. Eea is uitgelezen en blijkt dat er geen probleem is met de timer. Wat is dan wel het probleem? De enige melding die gevonden kon worden was een 'overhitting'. Naar alle waarschijnlijkheid is de sensor voor de motorkoelvloeistoftemperatuur defect. Om deze te vervangen moet de voorbumper en het binnenscherm (linksvoor) los. Tevens moet de kachel deels gedemonteerd worden.
Gezien het voorjaar voor de deur staat, heb ik besloten dit nog even te laten rusten. Wanneer ik er tzt mee aan de slag ga, zal ik wederom een update geven.
Eindelijk eens de tijd genomen om een bezoekje te brengen aan de dealer. Eea is uitgelezen en blijkt dat er geen probleem is met de timer. Wat is dan wel het probleem? De enige melding die gevonden kon worden was een 'overhitting'. Naar alle waarschijnlijkheid is de sensor voor de motorkoelvloeistoftemperatuur defect. Om deze te vervangen moet de voorbumper en het binnenscherm (linksvoor) los. Tevens moet de kachel deels gedemonteerd worden.
Gezien het voorjaar voor de deur staat, heb ik besloten dit nog even te laten rusten. Wanneer ik er tzt mee aan de slag ga, zal ik wederom een update geven.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ik denk dat je de sensor in ca 1 a 2 uur zelf vervangen kan.
Bumper ligt er zo naast, dan kan je al bij de standkachel. deze kun je relatief makkelijk loshalen
Bumper ligt er zo naast, dan kan je al bij de standkachel. deze kun je relatief makkelijk loshalen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Zelfs bij 20 graden wil ik m'n motor blok wel voorverwarmen. Standkachel is niet alleen functioneel (starten als het heel erg koud is), maar ook comfort.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Bedankt voor jullie goede adviezen!
Zoals ik al aangaf houd ik jullie op de hoogte.
Zoals ik al aangaf houd ik jullie op de hoogte.
Zoals afgesproken zou ik nog van me laten horen.
De standkachel (parkeerverwarming) werkt weer! Kachel uitgebouwd en naar Volvo Scholten in Ede gebracht. Na diagnose bleek de waterpomp defect te zijn. Bij doormeten gaf deze een oneindige weerstand. Door Volvo gelijk een nieuwe pomp laten bestellen: EUR 172,- ex BTW. Een hoop geld voor een uit de kluiten gewassen aquariumpomp, maar om van 't winter weer te moeten krabben is ook niet alles.
Bij het ophalen bleek de pomp al netjes aan de kachel te zijn bevestigd en heb de meetwaarden en het elektrisch schema meegekregen.
Inbouwen was binnen een uurtje weer gepiept. Alleen het linkervoorwiel en binnenscherm verwijderen is voldoende om de kachel in- en uit te bouwen.
Oude pomp heb ik los gehaald. Deze bleek gelekt te hebben en is volledig geoxideerd en gekristalliseerd als gevolg van het koelvloeistof.
Zo....laat de winter nu maar komen!
De standkachel (parkeerverwarming) werkt weer! Kachel uitgebouwd en naar Volvo Scholten in Ede gebracht. Na diagnose bleek de waterpomp defect te zijn. Bij doormeten gaf deze een oneindige weerstand. Door Volvo gelijk een nieuwe pomp laten bestellen: EUR 172,- ex BTW. Een hoop geld voor een uit de kluiten gewassen aquariumpomp, maar om van 't winter weer te moeten krabben is ook niet alles.
Bij het ophalen bleek de pomp al netjes aan de kachel te zijn bevestigd en heb de meetwaarden en het elektrisch schema meegekregen.
Inbouwen was binnen een uurtje weer gepiept. Alleen het linkervoorwiel en binnenscherm verwijderen is voldoende om de kachel in- en uit te bouwen.
Oude pomp heb ik los gehaald. Deze bleek gelekt te hebben en is volledig geoxideerd en gekristalliseerd als gevolg van het koelvloeistof.
Zo....laat de winter nu maar komen!