Watergekolk uit waarschijnlijk mijn A-style? [OPGELOST]

Voor kenners: de "Roffel"
Gesloten
Ivotjuuh
1st Gear member
Contacteer:

Beste mensen,

Ik heb het internet afgespeurd, forum doorgespit en nog niemand heb ik over dit probleem gehoord.

In mijn Volvo C70 coupe heb ik het volgende probleem:

Aan de rechterkant hoor ik (wat steeds meer lijkt te worden) een kolkend water geluid, er zit dus ergens water in. Volgens mij in de A-style, hoe kan dit en hoe haal ik het eruit? Zou ook de dorpel kunnen zijn, maar het geluid klinkt hoger, en de dorpel is een veel grotere holle ruimte, wat zou betekenen dat er nu een immense hoeveelheid in zit en ook verder naar achter toe. Maar het geluid zit rechtvoor.

Buiten de A-style, zijn er volgens mij geen andere plekken mogelijk toch? De deur is het niet, dat heb ik bekeken. Heb het dashboard ook los gehad toevallig, toen was er niks opvallend, en het is niet bijzonder vochtig in de auto. Zit er nog ergens een ruimte waar water in kan zitten ?

Jongens, ik word gek van het geluid en het kan nooit goed zijn voor de auto.

Wie o wie ?

Bedankt !

Gr, Ivo
Cassis
Volvo C70 T5, Cassic-pearl, handgeschakeld, 1998, vol optie.
VAN MIJ

De Witte Slet
Volvo V50 T5, wit, geartronic, xenon, RTI, high-performance, vol leder, elektr. stoel, coming-home, spoiler, zwarte ramen, antraciete 18'' R velgen, 2005
VAN PA

Politie omschreef haar toen ik aangehouden werd als: ''Opvallende auto'' en ik omschrijf haar als de De Witte slet..
Battlecruiser
8th Gear member

Heb je toevallig een schuifdak?
Dan kan een afvoerkanaaltje verstopt zitten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ivotjuuh
1st Gear member
Contacteer:

Battlecruiser schreef:Heb je toevallig een schuifdak?
Dan kan een afvoerkanaaltje verstopt zitten.
Alle opties zitten erop, op het schuifdak na :P Dus nee.
Cassis
VAN MIJ

De Witte Slet
Volvo V50 T5, wit, geartronic, xenon, RTI, high-performance, vol leder, elektr. stoel, coming-home, spoiler, zwarte ramen, antraciete 18'' R velgen, 2005
VAN PA

Politie omschreef haar toen ik aangehouden werd als: ''Opvallende auto'' en ik omschrijf haar als de De Witte slet..
Oceanracer
Geartronic member

Bij mijn vorige lesauto (Golf IV) had ik altijd een kolkend geluid ter hoogte van de buitenspiegel als ik in de wasstraat was geweest. Er stond dat een weinig water aan de binnenkant van het portier, tegen het rubber van de tweeter aan. Deze zit bij VW recht tegenover de buitenspiegel. Misschien kun je er wat mee...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ivotjuuh
1st Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:Bij mijn vorige lesauto (Golf IV) had ik altijd een kolkend geluid ter hoogte van de buitenspiegel als ik in de wasstraat was geweest. Er stond dat een weinig water aan de binnenkant van het portier, tegen het rubber van de tweeter aan. Deze zit bij VW recht tegenover de buitenspiegel. Misschien kun je er wat mee...
Bedankt, maar de deuren heb ik uitgesloten. Deze heb ik gecheckt. Nu zoek ik een manier om de rest te controleren en mogelijke plekken te vinden.
Cassis
VAN MIJ

De Witte Slet
VAN PA

sbv
6th Gear member

Is het niet de condenswater afvoer die verstopt zit. Deze zit achter de radio. Je kan erbij door van links of rechts het paneel los te halen wat tegen de midden console zit.
Bij onze S70 hebben we dit gehad en dat gaf een fijn klotsend geluid. Even doorprikken en weg was het

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Ivotjuuh
1st Gear member
Contacteer:

sbv schreef:Is het niet de condenswater afvoer die verstopt zit. Deze zit achter de radio. Je kan erbij door van links of rechts het paneel los te halen wat tegen de midden console zit.
Bij onze S70 hebben we dit gehad en dat gaf een fijn klotsend geluid. Even doorprikken en weg was het
Bedankt, maar toch ben ik er sterk van overtuigd dat het geluid meer rechts zit. Echt te style, dorpel of iets anders. De vraag waar zit het, hoe komt het er en hoe haal ik het weer weg ? :(
Cassis
VAN MIJ

De Witte Slet
VAN PA

edraket
7th Gear member

Zou het niet de afwateringskanalen bij de parafan kunnen zijn? Als deze kanalen in de kunstof bak verstopt zitten blijft daar ook wat water staan en gaat het klotsen. Even de 2 gaten controleren. De dikke slangen lopen de motorruimte in. Aan de onderkant zit een tie-wrap, en daar blijven vaak bladeren in hangen waardoor de slang verstopt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
patrick uit oss
1st Gear member

staat er geen waterin je ventilatorhuis
Ivotjuuh
1st Gear member
Contacteer:

thé jongens, inderdaad ook de afvoer van de paravaan zaten verstopt. Maar ik had op de plek van de dakdragers gemonteerd kan worden een lekkage, inderdaad in mijn a'stijl gelopen. Lekkage verholpen, afvoer ook ontstopt en de binnenbekleding eraf. Met rietjes geknutseld en de heel veel water eruit gehaald. Laten drogen en nu is het problem solved !! Mag op slot :P
Cassis
VAN MIJ

De Witte Slet
VAN PA

Gesloten

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”