volvo 240 polar 1993 op G3 kan dat

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Een conventioneel lpg systeem en niet belasting vrij betaal je veel meer wegenbelasting dan een G3 installatie. Ik ben ze nog niet tegen gekomen met G3. Betekent dit dat dit niet past in de volvo 240. als een volvo 240 polar is uitgevoerd met een conventioneel lpg systeem is dit dan om te bouwen naar G3??
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

g3 is een gas systeem wat draait op de aansturing van de benzine injectie computer de g3 computer staat tussen de benzine computer en benzine injectoren geschakeld, vaak is het een dampgas injectie systeem. Zolang de 240 een injectie model is moet het technisch kunnen lijkt mij. De benzine computer controleert het mengsel en de emissie, de G3 computer rekent de gegeven benzine waarde's om naar gas en stuurt de gas injectoren aan.

Of het economisch leuk is om in te (laten) bouwen weet ik niet.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=71543 <- hier staat dat de auto wel aan benzine! eisen E2 moet voldoen, anders worden de eisen voor g3 niet gehaald. Een wat recenter model 240 moet goed kunnen dus.
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Het gaat er niet om of het technisch KAN om een G3 in een 240 te bouwen, maar of er voor dat type auto een RDW G3 typegoedkeuring is.

Het laatste is denk ik niet het geval wat inhoudt dat je wel een G3 kunt inbouwen maar niet de belastingkorting krijgt.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

jos245 schreef:Het gaat er niet om of het technisch KAN om een G3 in een 240 te bouwen, maar of er voor dat type auto een RDW G3 typegoedkeuring is.

Het laatste is denk ik niet het geval wat inhoudt dat je wel een G3 kunt inbouwen maar niet de belastingkorting krijgt.
Ben er inmiddels achter dat je geen G3 op kenteken krijgt en dus gewoon de volle poet betaald. Jammer ik had ipv een Renault Laguna grand tour van 2007 een 93er polar willen kopen. Liggen qua gewicht op hetzelfde niveau.

Wordt dus toch een Renault tzt
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

jos245 schreef:maar of er voor dat type auto een RDW G3 typegoedkeuring is.
Ok, als ik het dus voor elkaar krijg om een 240 94' aan de G3 norm te laten voldoen dan krijg ik daar geen 'beloning' voor in de vorm van minder belasting?

wat is nederland toch een raar auto land...
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24665
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

het gaat in de basis om de uitstoot van de motor. Daar ligt de basis en dat krijg je met een 240 niet voor elkaar. Daar is NL niet raar in hoor. Maar als jij 'm zo af kan stellen dat je aan de norm voldoet zou je 'm theoretisch kunnen laten herkeuren. Dan moet je wel de fabrikant van de gasinstallatie achter je hebben, die moet ook verklaren dat de auto op gas voldoet aan de norm.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Ik heb wel een 240 uit 1991 op G3! Niet op kenteken, maar juist voor het betere motormanagement, loopt daardoor veel beter en zuiniger, ombouw van G2 naar G3 haal ik er wel uit.

In principe alleen goedkeuring G3 vanaf 1 januari 1995.
Kijk op mijn blog bij "weetjes over gas".
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”