Volvo-verkoop piekt in België
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Philken schreef:
NL krijgt het volgende kwartaal de kans om die 164 exemplaren in te halen, van een nek aan nek race gesproken
Helaas, zo zal het niet zijn: de Nederlandse cijfers zijn vertekend: men schrijft in NL in januari steeds een groot aantal wagens in die in feite nog 2010 waren. Een waarheidsgetrouw cijfer voor het eerste kwartaal zou rond de 3300 wagens schommelen.
Bovendien zijn er 1,5 x maal zoveel Nederlanders dan Belgen...
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Heel goed dat de verkoop van Volvo in Nederland weer in de lift zit, na het magere jaar 2010. Januari is wel vooral de tenaamstelling van wagens die in 2010 zijn verkocht.
Ik kom trouwens voor Nederland op basis van www.dealersupportnet.nl tot een andere procentuele stijging van kwartaal 1 2011 ten opzichte van kwartaal 1 2010, namelijk een toename van 33% (Q1 2010: 4.063, Q1 2011: 5.405). Maar maakt verder niet uit.
Ik heb nog geen overzicht gezien waarin een uitsplitsing naar de modellen is opgenomen; ik zou wel eens willen weten welke modellen vooral verantwoordelijk zijn voor de verkooptoename.
In vergelijking met andere merken is de verkoopstijging van Volvo weer relatief; de andere merken met vooral de kleinere B-modellen zijn nog veel harder gegroeid. In de Top 10 in Nederland staan vrijwel uitsluitend de compactere auto's. Op plaats 13 komt Audi, 15 Volvo, 16 BMW en 18 Mercedes-Benz. VW van 15.089 in Q1 2010 naar 21.060 in Q1 2011. Nederland rijdt steeds meer in kleine, compacte auto's.
Ik kom trouwens voor Nederland op basis van www.dealersupportnet.nl tot een andere procentuele stijging van kwartaal 1 2011 ten opzichte van kwartaal 1 2010, namelijk een toename van 33% (Q1 2010: 4.063, Q1 2011: 5.405). Maar maakt verder niet uit.
Ik heb nog geen overzicht gezien waarin een uitsplitsing naar de modellen is opgenomen; ik zou wel eens willen weten welke modellen vooral verantwoordelijk zijn voor de verkooptoename.
In vergelijking met andere merken is de verkoopstijging van Volvo weer relatief; de andere merken met vooral de kleinere B-modellen zijn nog veel harder gegroeid. In de Top 10 in Nederland staan vrijwel uitsluitend de compactere auto's. Op plaats 13 komt Audi, 15 Volvo, 16 BMW en 18 Mercedes-Benz. VW van 15.089 in Q1 2010 naar 21.060 in Q1 2011. Nederland rijdt steeds meer in kleine, compacte auto's.
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.p ... 11&maand=3John Vermeulen schreef: Ik heb nog geen overzicht gezien waarin een uitsplitsing naar de modellen is opgenomen; ik zou wel eens willen weten welke modellen vooral verantwoordelijk zijn voor de verkooptoename.
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Volvo
- volvo708090
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 04:54
- Locatie: Overmere
Dit is wat ze er zelf over zeggen: (jammer genoeg niet echt in detail)
The positive result is generated by a strong sales performance and the most complete product portfolio ever.
• Continued global success for the Volvo XC60 crossover, Volvo's best selling model
• Strong demand for Volvo's range of fuel efficient DRIVe vehicles in Europe
• The all-new Volvo S60 sedan and the new Volvo V60 sports wagon gaining momentum
Blijkbaar zorgen de 60 modellen samen met de DRIVe's dus voor het goede weer.
The positive result is generated by a strong sales performance and the most complete product portfolio ever.
• Continued global success for the Volvo XC60 crossover, Volvo's best selling model
• Strong demand for Volvo's range of fuel efficient DRIVe vehicles in Europe
• The all-new Volvo S60 sedan and the new Volvo V60 sports wagon gaining momentum
Blijkbaar zorgen de 60 modellen samen met de DRIVe's dus voor het goede weer.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Grappig, voor NL heeft men juist het magerste portfolio ever, ben je geen dieselland kom je er knap bekaaid af
Volvo for life
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Zoals al binnen veel topics is en wordt opgemerkt is de motorisering van de benzinevarianten van de C30/S40/V50, met uitsluitend een 2.0 (de "oude" 145 pk) en de T5 (de "oude" 5-cyclinder variant), niet op orde en verre van marktconform.
Het gaat mij te ver om dan het hele productportfoilio als 'magerste ever' te omschrijven. Je kunt ook andersom redeneren:
- de totale range bestaat uit 10 modellen, sinds lang is dit het hoogste aantal
- met uitzondering van de XC90 zijn alle modellen in design e.d. up-to-date
- er is een nieuwe generatie van diesel- en benzinemotoren geintroduceerd
- er zijn stappen in innovatieve veiligheid gezet, die over de grotere modellen consequent wordt geintroduceerd
- de toekomstplannen (investeringen, aantrekken nieuw personeel) zien er goed uit.
De C30/S40/V50 blijven in benzinemotorisering achter en Volvo Cars had al lang een actiemodel van met name de V50 moeten introduceren, om zodoende een slinger aan de verkopen te geven. Je ziet het aan de verkoopaantallen over maart 2011:
- V70/XC70: 429
- V60: 308
- V50: 241
- XC60: 167
- C30: 99
- S60: 91
- S80: 32
- S40: 23
- XC90: 18
- C70: 9.
In totaal 1.417.
Het gaat mij te ver om dan het hele productportfoilio als 'magerste ever' te omschrijven. Je kunt ook andersom redeneren:
- de totale range bestaat uit 10 modellen, sinds lang is dit het hoogste aantal
- met uitzondering van de XC90 zijn alle modellen in design e.d. up-to-date
- er is een nieuwe generatie van diesel- en benzinemotoren geintroduceerd
- er zijn stappen in innovatieve veiligheid gezet, die over de grotere modellen consequent wordt geintroduceerd
- de toekomstplannen (investeringen, aantrekken nieuw personeel) zien er goed uit.
De C30/S40/V50 blijven in benzinemotorisering achter en Volvo Cars had al lang een actiemodel van met name de V50 moeten introduceren, om zodoende een slinger aan de verkopen te geven. Je ziet het aan de verkoopaantallen over maart 2011:
- V70/XC70: 429
- V60: 308
- V50: 241
- XC60: 167
- C30: 99
- S60: 91
- S80: 32
- S40: 23
- XC90: 18
- C70: 9.
In totaal 1.417.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
Nu nog een XC90 kopen.. damn vind het zeker een mooite auto maar denk dat de concurrent technisch betere modellen heeft, dat ding gat al zooo lang mee
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Het jaar 2011 was opnieuw een succes voor Volvo in België.
De verkoop steeg opnieuw fors dit jaar met 15% ten opzichte van het al succesvolle 2010 .
Er werden 19559 Volvo's aan de man gebracht in 2011 in België, wat een marktaandeel van 3,42% vertegenwoordigt.
In Nederland werden 16538 Volvo's verkocht (een winst van 22% ten opzichte van 2010).
De verkoop steeg opnieuw fors dit jaar met 15% ten opzichte van het al succesvolle 2010 .
Er werden 19559 Volvo's aan de man gebracht in 2011 in België, wat een marktaandeel van 3,42% vertegenwoordigt.
In Nederland werden 16538 Volvo's verkocht (een winst van 22% ten opzichte van 2010).
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8549
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Als men in NL Volvos kon kopen aan de Belgische prijzen, stond Volvo op nummer 1, geloof me.
Die BPM en wegenbelasting in NL is echt diefstal.
Voorbeeld, ik betaal voor Belgische wegenbelasting voor onze C70 D3 ongeveer 340 euro per jaar en ongeveer 540 euro voor de V70 24D per jaar.
Wat betaal je hiervoor in NL ?
Over de BPM nog maar gezwegen...
Die BPM en wegenbelasting in NL is echt diefstal.
Voorbeeld, ik betaal voor Belgische wegenbelasting voor onze C70 D3 ongeveer 340 euro per jaar en ongeveer 540 euro voor de V70 24D per jaar.
Wat betaal je hiervoor in NL ?
Over de BPM nog maar gezwegen...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Een veelvoud ervan...
Maar wij staan dan ook in dit soort lijstjes, België niet.
Welke landen in de wereld zijn het rijkst, waarbij het rijkst wil zeggen het meest te besteden per inwoner (het BBP gedeeld door het aantal inwoners). De cijfers zijn afkomstig van het IMF uit 2009.
Top 10 Rijkste Landen per inwoner
Luxemburg – $78.409
Qatar – $78.260
Noorwegen – $51.985
Singapore – $50.180
Brunei – $47.930
Verenigde Staten – $ 45.934
Hong Kong – $42.653
Zwitserland – $40.484
Nederland – $39.877
Ierland – $38.663
Australië – $38.663

Maar wij staan dan ook in dit soort lijstjes, België niet.
Welke landen in de wereld zijn het rijkst, waarbij het rijkst wil zeggen het meest te besteden per inwoner (het BBP gedeeld door het aantal inwoners). De cijfers zijn afkomstig van het IMF uit 2009.
Top 10 Rijkste Landen per inwoner
Luxemburg – $78.409
Qatar – $78.260
Noorwegen – $51.985
Singapore – $50.180
Brunei – $47.930
Verenigde Staten – $ 45.934
Hong Kong – $42.653
Zwitserland – $40.484
Nederland – $39.877
Ierland – $38.663
Australië – $38.663

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Waarom ervaar ik dat heel anders?Nederland – $39.877
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8549
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Belgie staat er niet tussen omdat Vlaanderen noodgedwongen Wallonie moet onderhouden 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D