Additieven

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
euerw
5th Gear member

Wat ik heb begrepen gaan restanten naar de goedkope pompen en voldoet het aan de norm.
Heb ook nooit verschil gemerkt tussen de basis diesel van BP en Tango wel tussen de BP ultm en de gewone diesel. Vpower moet ik nog eens proberen
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
JosW
5th Gear member

euerw schreef:Wat ik heb begrepen gaan restanten naar de goedkope pompen en voldoet het aan de norm.
Heb ook nooit verschil gemerkt tussen de basis diesel van BP en Tango wel tussen de BP ultm en de gewone diesel. Vpower moet ik nog eens proberen
Welk verschil merk je dan tussen de ultimate en de gewone? Lees het morgen wel.
Selamat tidur.
euerw
5th Gear member

Met de vorige auto, s60 D5, liep de motor echt veel mooier en was een stuk vlotter op het gas.
Jers3n
5th Gear member

Iroll schreef:Als je Vpower of ultimate tankt hoef je geen additief te gebruiken. Die brandstoffen houden het brandstof traject en injectoren prima schoon.
Die was mijn idee ook al. Echter is het er bij de beurt ongevraagd (wellicht na opmerking mijnerzijds over soms ietsje langer starten bij warme motor na korte stop) en 'kosteloos' ingedaan. Was benieuwd hier bekend was en wat de ervaringen zijn.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Iroll
6th Gear member

Alle merken tankwagens halen hun benzine/diesel uit dezelfde opslag tank in Pernis. Vervolgens rijden ze naar hun merkstation op het terrein waar er additieven ter verbetering v.d. brandstof bijgevoegd worden. De witte pomphouders gooien er geen of heel weinig additieven bij, vandaar dat die brandstof goedkoper is. De basis is van alle merken hetzelfde. Dus een tankwagen van Shell kan een witte pomp bevoorraden, maar daar zitten dan geen Shell additieven in. De tankwagens worden gewoon gehuurd om kosten te besparen.
euerw
5th Gear member

Dus. Het zelfde als wittepomp tanken en zelf je prut er bij gooien
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Iroll schreef:Alle merken tankwagens halen hun benzine/diesel uit dezelfde opslag tank in Pernis. Vervolgens rijden ze naar hun merkstation op het terrein waar er additieven ter verbetering v.d. brandstof bijgevoegd worden. De witte pomphouders gooien er geen of heel weinig additieven bij, vandaar dat die brandstof goedkoper is. De basis is van alle merken hetzelfde. Dus een tankwagen van Shell kan een witte pomp bevoorraden, maar daar zitten dan geen Shell additieven in. De tankwagens worden gewoon gehuurd om kosten te besparen.
Deels is dat waar.

In Anrhem aan de Driepoortenweg ligt een overslagdepot van de Shell, min of meer achter het oude gebouw van Henk Scholten Volvo. Daar komt de brandstof uit Pernis naar toe via schepen en wordt op de wal gepompt. Pas als er een tankauto onder de schuif staat, komen er additieven bij (afhankelijk van de naam op de auto). Pas IN de tankauto heeft de benzine een merknaam en niet eerder.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Schorpioen
5th Gear member

De meeste "Budgetmerken" zijn onderdeel van een A merk. Zo is bijvoorbeeld Tango net als Q8 van Kuwait-Petrol
Ook A merken leveren goedkopere brandstof. Je moet alleen even zoeken en weten waar ze zitten.
Zo is er in Leidschendam een BP zelftank met 8 tot 10 cent korting. Er tegenover zit een bemand Shell station die er 2 centen boven zit.
In Wateringen is een bemand Shell station waar je V-Power hebt voor de prijs van gewone diesel.

Zelfs Tango station hebben niet overal dezelfde prijs. Ik kom er lang 2 en daar zit ook 2 cent verschil tussen.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
JosW
5th Gear member

Ik was trouwens even uit verveling aan het internetten en stuitte op het oude aceton-verhaal. Wordt dus door velen ook als additief gebruikt. Heb het in 2005 ofzo ook een keer in m'n Classic gegooid, bespeurde echter geen brandstofwinst. Wel leek het of ie soepeler liep. Kan echter ook het placebo-effect geweest zijn.
4wielen
5th Gear member

Ik zit een beetje met hetzelfde vraagstuk. Heb al een paar keer gelezen over vervuilingsproblemen door de EGR. Helpt het dan om met een additief de motor af en toe schoon te maken? Ik tank altijd Tango of Tinq en dat loopt verder prima. Maar toch, als ik iets kan doen om problemen te voorkomen...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
JosW
5th Gear member

4wielen schreef:Ik zit een beetje met hetzelfde vraagstuk. Heb al een paar keer gelezen over vervuilingsproblemen door de EGR. Helpt het dan om met een additief de motor af en toe schoon te maken? Ik tank altijd Tango of Tinq en dat loopt verder prima. Maar toch, als ik iets kan doen om problemen te voorkomen...
Tot voor kort tankte ik ook low-budget. Echter, bij mij om de hoek vraagt Shell 2 cent meer per liter. Dus tank ik Shell.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”