Gisteren gebeld met Hoeke, of het zou gaan lukken om voor het weekend nog aan mijn D5 te beginnen. Wordt me verteld dat hij KLAAR is.... Klaar? Ik had benadrukt om me op de hoogte te houden, en expliciet wilde weten wat er nu is gaan lekken. Ook omdat de koppeling drukgroep, vliegwiel en krukaskeering vorig jaar (15.000km terug) vervangen zijn door een andere garage. En als de keering dan weer is gaan lekken..... Een beetje vreemd niet?
Daarbij had ik aaangegeven dat de drukgroep wat mij betreft niet vervangen diende te worden, omdat deze nog maar zo kort in de auto zat, de koppeling niet geslipt heeft en de drukgroep volgens mij niet kapot gaat door een oliebadje.
Ook had ik even een paar foto's willen schieten,.... Maar helaas alles was al gemaakt en klaar. Ik vroeg of ze misschien de keering nog hadden, maar begrijpelijk was die niet snel te vinden. Toen kwamen ze met de koppeling en drukgroep aan,... De drukgroep was nog zgan was niet eens vet! Hoeke heeft ter compensatie de drukgroep gecrediteerd, maar er blijft toch een rekening over van 1.100 Eur.
Maar wat nu echt is gaan lekken blijft dus een raadsel, ben ook benieuwd of ook het spoelstopje is vervangen..... Het staat niet op de rekening en zal dan niet.... Volgens de rekening en de receptionist is de krukaskeering en het bovenste oliestopje (in het motorblok aan de koppelingskant) vervangen. De monteur die de reparatie heeft uitgevoerd was er niet meer, hem valt verder niet te verwijten maar zal maandag eens vragen of hij nog weet 'wat' de lekkage heeft veroorzaakt.
O ja de motorbeschermplaat onder de auto hebben ze erafgelaten, want hij was beschadigd en was doordrengd met olie en volgens hen niet meer schoon te maken. En had verder geen functie,..? Je hebt nu betere motokoeling,.... Yeah right! En geen bescherming meer voor mijn oliekoeler en karter en het straatvuil wat makkelijker het motorruim in kan dringen. Je begint een beetje paranoide te worden, maar de plaat had ik los onder de auto gelegd waarvoor ik nog speciaal heb gebeld... Met het verplaatsen van de auto zou je er anders zo overheen rijden..... Maar goed laat ik maar op zoek gaan naar een vervanger.
Tjonge jonge 2012 is lekker begonnen...
Wordt vervolgt.