Thuis hebben wij een Volvo V40 T4 uit 1999, deze hebben wij gekocht met schade aan motorkap en onderkant van het vooruit was gebroken, heel apart . Mijn vader is bedrijfsleider bij schadenet Centraal in de waarderpolder, dus dat was geen probleem.
Nou is die bijna helemaal goed, alleen er zijn nog een paar dingetjes waar ik vragen over heb. Namelijk dat de cruise control het niet doet.. er is naar gekeken daar een onderhoudsbedrijf maar zij konden het ook niet (in ieder geval 1 2 3) vinden. Komt dit vaker voor bij T4's en hoe is dit te verhelpen?
Ook als je even gereden hebt en je staat een minuutje of zo stil met draaiende motor heb je een sterke benzinelucht in de auto. Moet de benzinepomp o.i.d. dan even schoongemaakt worden?
En ik vraag me af waarom de turbo zo laat aanpakt ( 3500-4000 toeren). Is dit normaal?
Nog eentje dan.. als we de volvo laten chippen, heeft dat veel voordelen of nog meer nadelen? Maak je de motor ermee stuk of gaat die zuiniger lopen en beter/sneller, nu loopt die ongeveer 1:8 en na een stuk rijden 1:8 - 1:10.
Alvast bedankt en gelijk een lekkere binnenkomer met veel vragen

Groeten ,
Bonno