Ik ben op zoek naar advies, ervaringen en op en aanmerkingen. Ik zit er al een tijdje aan te denken om een andere motor in de 264TE te laten leggen. Mijn overwegingen zijn de volgende:
De huidige motor, de beruchte PRV 2,7 V6 verbruikt 1 op 4/5, heeft een 3-traps automaat, is onbetrouwbaar en zodra het ene olielek gerepareerd is onstaan er 2 nieuwe. Om over alle andere storingen nog maar te zwijgen. Verder vind ik het historisch gezien misschien wel de grootste blunder van Volvo ooit om aan dit blok te beginnen.
Ik zou er in de toekomst graag vaker gebruik van maken dan ik nu doe, wellicht wil ik er zelfs een keer een mooie reis mee maken, maar door dat verbruik en die 3 versnellingen zijn lange afstanden rijden niet zo'n pretje, terwijl ik weet dat de auto opzich het in zich heeft door zijn 240 basis.
Is het mogelijk om er bijvoorbeeld een B230 motor met 4-traps automaat onder te hangen? Het lijkt mij dat wanneer dit in een normale 240 past het ook in deze moet kunnen.
Het heeft allemaal geen haast en geen prioriteit, maar ik misschien dat jullie reacties me verder kunnen helpen.

Hopelijk is dit in het vervolg verleden tijd