Zijn er specifieke klachten bekend over dit model? Waar moet ik (extra) op letten?
Wat is de interval voor vervangen van de distributieriem?
Alvast bedankt voor de reactie

Walter schreef:Gewoon de Fiat er op inruilen, dat is het enige belangrijke
Het budget ligt wat lager, maar ik zie Phase II af en toe ook voor minder staan.Rob Bakker schreef:Dat is waar, ik weet ook het budget niet
Voor rond de € 3.500 zie je ze te koop staan, meestal tussen de 180 en 200k km
Mijn s40 1.8 is toch nog wel pittig vind ik zelf.. 210 kmh heb ik al gehaald hij wou nog wel sneller maar de weg hield opRob Bakker schreef:Weet je zeker dat je een Phase I wil?
Persoonlijk zou ik kijken voor een Phase II. Qua wegligging ed. vond ik het een grote vooruitgang.
Opzich heb ik met de mijne totaal geen (volvo gerelateerde) problemen gehad. Alleen in het begin een scheur in het spruitstuk en lekkage waar de LPi injectoren zaten.
Een 1.8 is alleen echt geen stoplicht sprinter
Ik heb er inderdaad meerdere gevonden met een lagere km.stand. O.a. eentje met 175K op de teller. Moet nog even kijken hoe we dat gaan doen. Is niet in de buurt, namelijk.Walter schreef:Ik denk dat je binnen je budget best een auto met lagere kilometerstand kunt vinden. Meer km's is niet direct een bezwaar, blokken zijn hetzelfde -/- 1 cilinder.
Helaas, ik had een afspraak voor vanavond om te gaan kijken bij de V40 met 175K, maar die is vanmorgen verkocht.Walter schreef:Dan zou ik op zeker gaan Marcel. Ze kunnen het hebben maar ik merk dat de markt anders reageert op een S/V40 met 3 ton dan op een 800/900/P2X met 3 ton