Aankooptips V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Ik heb mijn oog laten vallen op een V40 1.8 Exclusive-line van 1998.
Zijn er specifieke klachten bekend over dit model? Waar moet ik (extra) op letten?

Wat is de interval voor vervangen van de distributieriem?

Alvast bedankt voor de reactie ;)
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Als ie wat lastig in zijn 1 of achteruit gaat, zijn waarschijnlijk de schakelstangbusjes versleten. Verder... Gewoon de Fiat er op inruilen, dat is het enige belangrijke
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Walter schreef:Gewoon de Fiat er op inruilen, dat is het enige belangrijke
:lol: :wink:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Schakelstang afstellen. Busjes doen niet veel. Speling op het stuur is ook iets wat je veel leest, kraken in het vooronder als je over een drempel rijdt. Kleine dingetjes.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

En soms lekkage bij de achterlichten, maar verder inderdaad weinig wereldschokkends :) Hoewel deze auto's regelmatig niet echte Volvo's worden genoemd, zijn ze behoorlijk probleemloos.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Weet je zeker dat je een Phase I wil?

Persoonlijk zou ik kijken voor een Phase II. Qua wegligging ed. vond ik het een grote vooruitgang.
Opzich heb ik met de mijne totaal geen (volvo gerelateerde) problemen gehad. Alleen in het begin een scheur in het spruitstuk en lekkage waar de LPi injectoren zaten.

Een 1.8 is alleen echt geen stoplicht sprinter ;)
Gebruikersavatar
v402t
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 09.09.2010 - 08:12
Locatie: Limburg

Idd waar: de phase II ligt wat lekkerder op de weg. Kijk ff naar de schokbrekers; die kunnen nog wel eens 'wat week' zijn.
V40 2.0 T sports edition navigator '04
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

De voordelen van het nieuwe onderstel merk je het beste bij de 2.0T en de T4, bij de 1.6/1.8/2.0 vind het het niet zo schokkend. Je zegt wel even 'koop een vier jaar jongere auto' en dat moet wel binnen het budget passen. je weet wel, de centjes.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Rob Bakker
5th Gear member
Berichten: 2189
Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14

Dat is waar, ik weet ook het budget niet ;)

Voor rond de € 3.500 zie je ze te koop staan, meestal tussen de 180 en 200k km
simsek04
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 24.01.2009 - 20:59

Let op een zoemend geluid, afkomstig van de bak. Er zit namelijk een renault bak in en de lagers gaan rond 2 ton slijten.


Daarnaast zou ik ook inderdaad voor een phase II gaan. HEb ze allebei voor ongeveer 3 jaar gereden. Een wereld van verschil!
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Rob Bakker schreef:Dat is waar, ik weet ook het budget niet ;)

Voor rond de € 3.500 zie je ze te koop staan, meestal tussen de 180 en 200k km
Het budget ligt wat lager, maar ik zie Phase II af en toe ook voor minder staan.
Vanmiddag contact opgenomen met een verkoper van een mooie V40, maar die was helaas net verkocht.

We zoeken gewoon rustig aan verder. Haast is er niet.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
480classic
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
Contacteer:

Precies wat u meld.U gaat waarschijnlijk tot een bepaald budget.Daarom uw vraag.
voor een paar duizend euro meer is het makkelijker kiezen.
U gaat uit van een kleine budget.Lenen.nl moet je dus niet doen.
(ik heb ook liever een nieuwe volvo)
dan is een phase 1 volgens mij geen verkeerde auto.
Onderhoudswerkzaamheden is dan wel belangrijk.
Kijk vooral naar:
wanneer distr.riem is gedaan.
remmen vernieuwd.
uitlaat vernieuwd.
olie etc.etc.
Versnellingsbak geen bij geluiden?
Koppeling goed?
staan de bandjes er nog goed bij?

Als dit alles aan de auto recent gedaan is en goed is en je kan hem voor weinig aanschaffen dan is naar mijn mening een phase 1 geen verkeerde beslissing.
Uitgaande dat u volvo trouw wilt blijven.
Succes.
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Wat denk je van deze?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Rob Bakker schreef:Weet je zeker dat je een Phase I wil?

Persoonlijk zou ik kijken voor een Phase II. Qua wegligging ed. vond ik het een grote vooruitgang.
Opzich heb ik met de mijne totaal geen (volvo gerelateerde) problemen gehad. Alleen in het begin een scheur in het spruitstuk en lekkage waar de LPi injectoren zaten.

Een 1.8 is alleen echt geen stoplicht sprinter ;)
Mijn s40 1.8 is toch nog wel pittig vind ik zelf.. 210 kmh heb ik al gehaald hij wou nog wel sneller maar de weg hield op :P
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

een phase II had std inflatable curtains
Volvo for life
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Zijn hoge kilometerstanden een bezwaar? Er staan er genoeg te koop. Ook met meer dan drie ton op de teller.
Ik heb ervaring met de 850 en V70 classic, waarbij een hoge kilometerstand geen bezwaar hoeft te zijn. Gaat dat ook op voor de V40 classic?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Ik denk dat je binnen je budget best een auto met lagere kilometerstand kunt vinden. Meer km's is niet direct een bezwaar, blokken zijn hetzelfde -/- 1 cilinder.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Walter schreef:Ik denk dat je binnen je budget best een auto met lagere kilometerstand kunt vinden. Meer km's is niet direct een bezwaar, blokken zijn hetzelfde -/- 1 cilinder.
Ik heb er inderdaad meerdere gevonden met een lagere km.stand. O.a. eentje met 175K op de teller. Moet nog even kijken hoe we dat gaan doen. Is niet in de buurt, namelijk.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Dan zou ik op zeker gaan Marcel. Ze kunnen het hebben maar ik merk dat de markt anders reageert op een S/V40 met 3 ton dan op een 800/900/P2X met 3 ton
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Walter schreef:Dan zou ik op zeker gaan Marcel. Ze kunnen het hebben maar ik merk dat de markt anders reageert op een S/V40 met 3 ton dan op een 800/900/P2X met 3 ton
Helaas, ik had een afspraak voor vanavond om te gaan kijken bij de V40 met 175K, maar die is vanmorgen verkocht.

Morgen ga ik kijken bij een 2.0T met 275K op de teller. Wel een ton meer, maar distributie is in 2009 bij 240 gedaan. Kan dus, als het goed is, nog wel een tijdje mee.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”