van 140pk naar 170 pk

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mentro
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 08.09.2006 - 20:37

Hallo

Wie heeft er ervaring mee met de software aanpassing door de dealer van uw v70 140 pk naar 170 PK.
Het schijnt blijkt dat de dealer deze aanpassing zo kan doen , wie heeft hier ervaring mee
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Hier is heeeeeeeel veel over geschreven.

BSR kan hem ook chippen van 140 pk naar 188 pk.

Wat er gebeurt;
Je 140 pk versie is de 170 pk geknepen versie, dus de 140 pk is na 4500 rpm uit gepuft, de 170 pk gaat dan verder en heeft een opbouw van power tot 170 pk bij iets van 6000 rpm.

Dus laat je hem chippen, dan is ie tot 4000 rpm vrij wel hetzelfde alleen zul je merken dat er bij 5000/6000 rpm ook nog power zit.

Persoonlijk vind ik dat erg verrot rijden, maar effectief word je wel sneller.

Er zijn hier genoeg plaatjes te vinden die laten zien hoe dat werkt (grafieken etc). Kost iets van 500 euro en maakt inderdaad de auto sneller.

Persoonlijk kom ik nooit bij de 5000/6000 rpm tenzij mijn automaat dat beslist, maar als je sportief wilt rijden zul je er wat aan hebben :D.

Het schijnt inderdaad weinig voor te stellen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
mentro
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 08.09.2006 - 20:37

ik berijp dat de volvo dealer deze software zo kan aanpassen, zelfs al bij een onderhouds beurt wanneer men toch de nieuwe software in leest . maar goed of het echt zo is????????
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

een dealer zet de bij de auto behorende software er steeds in, die heeft met aanpassingen door derden niets van doen
Volvo for life
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5227
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Toen ik de auto 4 jr geleden kocht heb ik het ook kort overwogen. Op advies van veel ervaringsdeskundigen hier heb ik het niet gedaan. Je merkt er in de praktijk weinig van. De 140 pk heeft al bij een lager toerental meer koppel. Daardoor is het bv ook de betere caravantrekker.

In de praktijk jaag ik de motor zelden hoog in de toeren dus chippen is voor mij echt overbodig. Bovendien schiet het verbruik omhoog bij zo'n rijstijl en daar zit ik niet op te wachten. Dan had ik/ jij maar een turboversie moeten aanschaffen :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5227
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Kenner Simpson was me net voor :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Of het nut heeft verschilt van persoon tot persoon, heeft vooral te maken met je rijstijl. Ben je een rustige rijder die nauwelijks hoog in de toeren komt, dan merk je niks van de upgrade. Ben je iemand die regelmatig de toeren opzoekt of deze bijv gebruikt als je de sleurhut erachter hebt? Dan kan een upgrade wel eens wat extras bieden, maar nogmaals, erg afhankelijk van je rijstijl.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

20Nm meer bij 1000t/min meer....
Volvo for life
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24701
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

voor je hut zou juist de 140pk beter zijn gezien de koppelkromme. En ik heb met mijn 140pk AT geen moeite met een stukje aanhangsel... Dat had ik ook niet met de 850 2.0.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat komt omdat jij feeling en affiniteit met techniek hebt, velen hebben dat niet en kijken alleen naar cijfertjes. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3813
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

toch ben je met de 170pk eerder boven.
geen glans zonder wrijving
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar. :P
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3813
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

945i schreef:Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar. :P
dit was mijn reaktie richtig Walter,die stelt dat je met een caravan
beter af bent met 140pk.
geen glans zonder wrijving
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

toppertje schreef:
945i schreef:Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar. :P
dit was mijn reaktie richtig Walter,die stelt dat je met een caravan
beter af bent met 140pk.
Misschien ben je wel het beste af met een getunede 140pk? èn de voordelen van de gunstige versnellingsbakverhoudingen van 140 pk versie + als je het nodig hebt, power bovenin de toeren.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Persoonlijk zou ik dit met name op de snelweg gebruiken. Bijv doortrekken bij het invoegen. Inhalen met 140pk ongeblazen gaat ook minder dan met mijn vorige auto met 180pk en turbo. Maar dat turbo-effect ga je niet bereiken. Op volvo70forum staat een uitdraai van ik meen tunex. Daarbij is het koppel gelijk en loopt alleen de toename van pk's door. Aan de hand daarvan word je niet overtuigd.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Bakboord1 schreef:Persoonlijk zou ik dit met name op de snelweg gebruiken. Bijv doortrekken bij het invoegen. Inhalen met 140pk ongeblazen gaat ook minder dan met mijn vorige auto met 180pk en turbo. Maar dat turbo-effect ga je niet bereiken. Op volvo70forum staat een uitdraai van ik meen tunex. Daarbij is het koppel gelijk en loopt alleen de toename van pk's door. Aan de hand daarvan word je niet overtuigd.
Toch, 30 pk extra moet toch wel overtuigen lijkt me, is niet iets wat je bij bovengenoemde scenarios niet zult merken. Koppel mag dan niet veel veranderen, het zijn uiteindelijke de pks die bij de wielen terechtkomen en dan kunnen die 30 pks wel voor een fijne acceleratie zorgen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24701
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

toppertje schreef:
945i schreef:Ja, als dat het doel is, dan weet ik er nog wel een paar. :P
dit was mijn reaktie richtig Walter,die stelt dat je met een caravan
beter af bent met 140pk.
ik hoef niet als eerste boven te zijn, tenzij ik op weg ben naar Pikes Peak
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

mentro schreef:Hallo

Wie heeft er ervaring mee met de software aanpassing door de dealer van uw v70 140 pk naar 170 PK.
Het schijnt blijkt dat de dealer deze aanpassing zo kan doen , wie heeft hier ervaring mee
Diesel? Turbo?
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1600
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

nee, nee
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”