4000,00 euro: dan is inderdaad je vermogen weg !mauricenl schreef:Ik heb weer wat geks en voordat ik naar de dealer ga, even ee berichtje.
Na 3 jaar vrijwel probleemloos te hebben gereden, ben ik behoorlijk aan de beurt. Na een grote beurt, met schokbrekers voor, stab stangen en fusekogels 2.500 eur verder. Krijgen we de problematiek van de afgelopen week, (zie topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=47403) komt het volgende naar boven:
De slang van mijn stuurbekrachtiging lekt, bij het flexibele stuk bij de pijlstok. Nou ja, voor 150 eur wordt er volgende week een nieuwe geplaatst. Gelukkig niet schokkend.
Maarrrr het is me opgevallen dat wanneer ik wat meer gas geef en 'doortrek' valt het vermogen weg bij 3.500 / 4.000 rpm en hoor je een raar geluid alsof alsof de toerenbeschermer ingrijpt. Ook bij stilstand gebeurt dit. Maar als ik heel geleidelijk aan dtoeren opbouw, grijpt de begrenzer (normaal) in bij 5.000rpm.
Zelf ben ik bang dat de Turbo aan gort is. Hoe lang gaat een turbo van een D5 ongeveer mee? En wat zou een vervanging kosten?
Mijn D5 heeft bijna 240.000 gelopen en vind het een geweldige auto, maar begin toch wel echt leeg te lopen. Als ik ga tellen bracht ik de afgelopen 4 maanden al bijna 4.000 euri naar de garage. Ze zien me graag komen ��
Het begint erop te lijken dat hij niet verder wil..��
Vermogen weg bij 3.500 rpm D5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34
- mauricenl
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 26.06.2008 - 17:13
- Locatie: Ruinen
Mijn V70 gaat weer als de spreekwoordelijke brandweer.
Na de reparatie van de keering, vond ik toch nog olie op de grond. Nu bleek de slang van mijn stuurbekrachtiging te lekken. Kon ik niet zelf maken (geen brug) dus weer naa de dealer. Direct gevraagd om te 'kijken' naar de turbo.
De luchttoevoerslang van de turbo was zacht geworden, door de eerdere olielekkage. De monteurs van de volvo dealer wisten niet wat ze zagen. Wanneer je bij ongeveer 3500rpm vol gas gaf, werd de slang helemaal plat gezogen. Vandaar het rare geluid.
Alles weer in orde en we kunnen weer tuffen.
Omdat de dealer in eerste instantie een verkeerde st.bekr. Leiding had ontvangen, duurde de reparatie een dag langer. Het probleem was dat ik (op die extra) dag afspraken staan in Emmen. Garage Hoeke maakte er geen probleem van en gaf me een S60 2.4 benz. (2007) mee.
Het was mijn eerste ervaring in een S60, maar wat een verschil in onderstel! De S60 had minder evaring (slechts 105.000km) dan mijn V70 (bijna 240.000km) maar veerde met veel meer souplesse. Volgens de garage is het ondstel van de S60 compleet anders dan van de V70. In ieder geval een leuke ervaring. Wel was het een bevestiging dat de 2.4 benzine echt nie kan tippen aan de D5 motor.
Denk dat ik maar eens moet gaan rijden met een S60 D5
Na de reparatie van de keering, vond ik toch nog olie op de grond. Nu bleek de slang van mijn stuurbekrachtiging te lekken. Kon ik niet zelf maken (geen brug) dus weer naa de dealer. Direct gevraagd om te 'kijken' naar de turbo.
De luchttoevoerslang van de turbo was zacht geworden, door de eerdere olielekkage. De monteurs van de volvo dealer wisten niet wat ze zagen. Wanneer je bij ongeveer 3500rpm vol gas gaf, werd de slang helemaal plat gezogen. Vandaar het rare geluid.
Alles weer in orde en we kunnen weer tuffen.
Omdat de dealer in eerste instantie een verkeerde st.bekr. Leiding had ontvangen, duurde de reparatie een dag langer. Het probleem was dat ik (op die extra) dag afspraken staan in Emmen. Garage Hoeke maakte er geen probleem van en gaf me een S60 2.4 benz. (2007) mee.
Het was mijn eerste ervaring in een S60, maar wat een verschil in onderstel! De S60 had minder evaring (slechts 105.000km) dan mijn V70 (bijna 240.000km) maar veerde met veel meer souplesse. Volgens de garage is het ondstel van de S60 compleet anders dan van de V70. In ieder geval een leuke ervaring. Wel was het een bevestiging dat de 2.4 benzine echt nie kan tippen aan de D5 motor.
Denk dat ik maar eens moet gaan rijden met een S60 D5

Volvo V60 D6 R-Design MY2015 179.000km(07-2019) 290.000Km and counting
Volvo V70 D4 Ocean Race 2012 (MY2013) 182.000km(11-2017); 251.000Km (07-2019)
Volvo V70 D5 bouwjaar 2008 (MY2008) - 210.000km => 320.000km
Volvo V70 D5 bouwjaar 2002 - 194.000km 306.000km
Volvo V40 1.8 bouwjaar 1996 - 205.000km
Volvo 850 Estate 2.5 bouwjaar 1995 510.000km
Volvo V70 D4 Ocean Race 2012 (MY2013) 182.000km(11-2017); 251.000Km (07-2019)
Volvo V70 D5 bouwjaar 2008 (MY2008) - 210.000km => 320.000km
Volvo V70 D5 bouwjaar 2002 - 194.000km 306.000km
Volvo V40 1.8 bouwjaar 1996 - 205.000km
Volvo 850 Estate 2.5 bouwjaar 1995 510.000km