Update Apple iOS 5 en problemen met carkit

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
verbunt
Starter

Ik heb afgelopen woensdag een update van mijn Apple 4 naar iOS 5 gedaan en vervolgens heb problemen met mijn bluetooth carkit (origineel van Volvo V50). Ik krijg wel verbinding, maar het geluid komt niet meer over de speakers. Hebben jullie dit ook en/of herkennen jullie dit probleem?

Ps. Eerst werkte die prima!
Volvo V50 1.6D Edition 2 (+RTI)
Kleur: Zwart
liquid_force
6th Gear member

in mijn C70 heb ik geen enkel probleem met de sound ... alleen gaat de sync van de nummers niet meer goed ... heb je al geprobeerd hem opnieuw te paren (dus de verbinding volledig verwijderen op zowel de telefoon als in de auto)?
verbunt
Starter

Bedankt voor je reactie. Echter heb ik dit vaak geprobeerd, maar dit werkt niet positief. Het probleem blijft.
verbunt
Starter

Ik heb trouwens alleen problemen tijdens de 'tegenpartij' tijdens het bellen; deze hoor ik simpelweg niet door de speakers.
Broabander
4th Gear member

Tijdens gesprek, staat hij dan (knop rechtsboven van de 6) wel op carkit?
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ook ik heb problemen met iOS 5 icm met het Volvo systeem. (Sensus/multimediasysteem in de S60)

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=45831
verbunt
Starter

@Broabander, goeie tip, maar ja daar staat ie op. Hij geeft ook geen KPN NL 3G weer, maar gewoon KPN NL. Dit vind ik ook vreemd! :(
andrejan
Starter

Ik heb het pobleem dat na een aantal seconden via de kabel muziek te hebben afgespeeld, er over geschakeld wordt naar bluetooth als output. Ik hoor dan niets meer, totdat ik weer terugschakel schakel naar Docking Cable op de iPhone.
Op het apple forum vond ik een aantal mensen die dit probleem ook hebben. Er wordt verwezen naar de app a2dpblocker als oplossing, helaas zit dar weer een bug in icm iOS5. Maar als die opgelost is ga ik de app zeker proberen.
https://discussions.apple.com/thread/33 ... 0&tstart=0
timbs
1st Gear member

Geen ervaring met iPhone maar wel met een toestel dat a2p ondersteunt.

De bluetooth functie werkt wel bij mij. Alleen krijg ik enkel de telefoongesprekken door. Als je dan op de telefoon een muziekje opzet of zo, wordt dit via a2dp (bluetooth) naar de auto gestuurd. Via de mode knop van de volvo (V50) kan je dan BT selecteren. Dan laat hij wel de geluiden van de telefoon horen.

Zou het probleem daar ergens mee te maken kunnen hebben? Ander protocol gebruikt bij nieuwe os?
stoerebink
1st Gear member

Het is heel vreemd. Ik rijd in een nieuwe (4 maanden oude) XC60 met Sensus-systeem.

Mijn iPhone heb ik in december al geupdated naar ios5, nooit problemen gehad.

En nu opeens, sinds gisteren, hetzelfde als hier eerder gemeld is: ik kan OPEENS niet meer bellen via het systeem.
De teller loopt, maar ik hoor niets, en de andere partij ook niet.

Het ligt niet aan de hardware, want muziek streaming afspelen via bluetooth werkt wel.

Wie weet raad? Dit is heel vervelend.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”