Zonder beschermkap?kuupertie schreef:Injektor zit weer op z'n plek. Helicoils (?) in gaten.
Beschermkap kan ik zonder.
We gaan het weer even proberen.
GJ
Hebben ze er helicoils in gedraaid?, dat kan werken, maar is meer een lapmiddel.
Zonder beschermkap?kuupertie schreef:Injektor zit weer op z'n plek. Helicoils (?) in gaten.
Beschermkap kan ik zonder.
We gaan het weer even proberen.
GJ
Nee hoor, een bevestiging van wat al gezegd was.runnuh schreef:oh was al gezegd beetje dubbel
wat dacht je van de compressiedruk van 38 bar aan de onderzijde die naar buiten wil. Bij elke ontstekingsklap doet ie weer een poging om de verstuiver eruit te duwen, hierdoor intstaat trekkracht op de tapeinden de door metaalmoeheid uiteindelijk sneuvelen.edraket schreef:Toch vraag ik me af waarom een injector er zo uit kan komen zetten. Er is immers geen zware kracht omhoog op een injector. Dus waarom zoiets kan gebeuren? Iemand enig idee?
Beschadigd schroefdraad? Gemist tijdens montage?edraket schreef:Toch vraag ik me af waarom een injector er zo uit kan komen zetten. Er is immers geen zware kracht omhoog op een injector. Dus waarom zoiets kan gebeuren? Iemand enig idee?
Ik begrijp dat de verbrandingsdruk op de injectoren staat. Als je het hebt over een druk van 38 bar en een doorsnede van de nozzel van 3 mm praat je over een kracht omhoog van 2,5 kg. Lijkt me bij lange na niet voldoende om 2x M6 te laten sneuvelen, zelfs niet als de boutjes al een keer gebruikt zijn. Moet toch iets fout gegaan zijn lijkt me. Zoals Alex al aangeeft gaat dit niet vanzelf. Dus mijn vraag blijft staan...lemmer schreef:wat dacht je van de compressiedruk van 38 bar aan de onderzijde die naar buiten wil. Bij elke ontstekingsklap doet ie weer een poging om de verstuiver eruit te duwen, hierdoor intstaat trekkracht op de tapeinden de door metaalmoeheid uiteindelijk sneuvelen.edraket schreef:Toch vraag ik me af waarom een injector er zo uit kan komen zetten. Er is immers geen zware kracht omhoog op een injector. Dus waarom zoiets kan gebeuren? Iemand enig idee?
Het gat in de kop waar de nozzle doorheen gaat is niet groter dan een mm of 3. Voor de berekening van de kracht omhoog gaat het niet om de totale oppervlakte waar de druk op staat, maar om de oppervlakte loodrecht op de richting waarmee de injector eruit is gekomen, dus een mm of 3 in het rond.lemmer schreef:oppervlakte van de nozzle in de druk is veel groter. Indien er hogere drukken onstaan gaat de koppakking eruit. Constructie is gewoon niet zo sterk, ik heb het nog nooit bij een andere diesel gezien!!!
krijg toch een beetje het idee dat hij op de een of andere manier niet op tijd inspuit. Jouw klacht in combinatie met de uitgeschoten verstuivers leggen daar het vermoeden. Als hij te vroeg inspuit, vooral op bedrijfstoerental, lopen de drukken enorm op. Wel vreemd, want dat zou toch weer een storing in de ECU moeten geven.kuupertie schreef:Mijn koudloop is op dit moment trouwens EEN GROOT DRAMA.
Het lijkt wel of er maar twee cilinders meekomen.
Het is niet zo, maar daar is nogal wat theorie voor nodig, ga ik nie aan beginnen.edraket schreef:Het gat in de kop waar de nozzle doorheen gaat is niet groter dan een mm of 3. Voor de berekening van de kracht omhoog gaat het niet om de totale oppervlakte waar de druk op staat, maar om de oppervlakte loodrecht op de richting waarmee de injector eruit is gekomen, dus een mm of 3 in het rond.lemmer schreef:oppervlakte van de nozzle in de druk is veel groter. Indien er hogere drukken onstaan gaat de koppakking eruit. Constructie is gewoon niet zo sterk, ik heb het nog nooit bij een andere diesel gezien!!!
ik heb het idee dat de constructie inderdaad niet zo sterk is.
Je zou dat haast denken, maar de auto loopt werkelijk heel erg netjes. Ik zou dat echt uitsluiten. Als er een timingsprobleem zou zijn reed de aut heel anders. Dat moet je ook merken als hij warm is.lemmer schreef:krijg toch een beetje het idee dat hij op de een of andere manier niet op tijd inspuit. Jouw klacht in combinatie met de uitgeschoten verstuivers leggen daar het vermoeden. Als hij te vroeg inspuit, vooral op bedrijfstoerental, lopen de drukken enorm op. Wel vreemd, want dat zou toch weer een storing in de ECU moeten geven.kuupertie schreef:Mijn koudloop is op dit moment trouwens EEN GROOT DRAMA.
Het lijkt wel of er maar twee cilinders meekomen.
Koude start bij mijn xc met dezelde motor is op dit moment ook balen, ook net of niet al de poten gelijk meekomen. Geen storingen en de verstuivercorrectie ruim binnen de marges. Gebruik nu continu de standkachel om een beetje snel te starten.