Ik heb weer wat in m'n kop gekregen, ik weet echter niet als zoiets in de praktijk ook doenbaar is. Vandaar da'k hier een 'haalbaarheidstopic' start.
Ik zit dus te denken om in m'n V50 MY08 een vaste bluetooth-carkit te plaatsen. M'n garagist dacht aanvankelijk dat ik de fabrieks ingebouwde bluetooth wou installeren, maar tenzij dat iemand weet dat dit a) kan, en b) geen maandloon kost, denk ik niet dat dit ooit het geval zal zijn. Volgende optie is de after-market bluetooth van Volvo, maar afgaande op de accesoire-site, is dit volledig stemgestuurd. Spreek me gerust tegen als iemand beter weet.
Aangezien ik geen zin heb om twaalvendertig pogingen te doen om een menu-commando juist uit te spreken om een instelling te veranderen, valt deze dus ook voor me af (tot zover de inleiding).
Dus zat ik te denken aan een Parrot MKi 9100, waarschijnlijk wel vertrouwd bij velen. De aansluitingen voor iPod e.d. zijn wel overbodig, aangezien ik een USB/iPod aansluiting rechtstreeks op de radio heb; maar het lijkt me degene te zijn met het meest discrete scherm, en het best passend bij m'n interieur.
Echter, viel m'n oog op de Parrot-site ook op een Multican module, die blijkbaar de bediening van de kit kan regelen via de in de auto aanwezige stuurbediening, via CAN-bus. Aangezien ik allergisch ben aan alles van bakjes dat links en rechts permanent moet bevestigd worden (en dat een extra permanent scherm al erg genoeg is), vroeg ik me af als met deze module het regelbaar zou zijn dat ik vanaf het stuur van m'n V50 alles kon regelen zoals een af-fabriek bluetooth, m.a.w. met het rechter blokje in m'n stuur uitgebreid met telefoontoetsen (nu heb ik alleen audio-toetsen).
Zijn er soms toevallig techneuten en aanverwante die met gelijkaardige toestanden ervaring hebben, en me dus kunnen zeggen indien deze constructie zou werken?
Of weet er iemand iets anders dat me zou kunnen bevallen, anders dan een los oortje?
U zijt allen alvast bedankt voor de antwoorden en commentaren