Ruiten behandelen.

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
chris2
3rd Gear member

Vraagje,

Ik wil mijn ramen van de S60 behandelen zodat ze goed schoon zijn en tevens waterafstotend worden, nu lees ik dat er verschillende producten zijn en dat de ervaringen met rainX verschillen.

Ik heb goede ervaringen met meguairs maar die hebben geen coatings voor zover ik zie, of kan ik die meguairs glass gewoon gebruiken?

Ik wil het zelf gaan doen en zoek een goed product dus iemand die een goed product aan kan raden? :D
Volvo XC90 D5 2017 inscription
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Dan zou ik rain-x laten voor wat het is en kijken naar een set van carlack.

De glas reiniger van Meguiars heeft ook een licht afstotende werking maar verwacht er niet teveel van.
chris2
3rd Gear member

Thanks voor de tip, blijft dit spul lang op de ramen zitten? ik was mijn S60 bijna iedere week en rij circa 400km per week.
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

De Carlack blijft ongeveer 2 a 3 maanden zitten.
Die van Meguiars enkele dagen.
mad
6th Gear member

Driven2Shine schreef:De Carlack blijft ongeveer 2 a 3 maanden zitten.
Die van Meguiars enkele dagen.
Let op... als het heeft gevroren en je krabt je ruiten schoon, zorgt die meuk (RainX) ervoor dat je nogal langdurig slecht zicht houdt en je de ruiten niet helder krijgt. Je kunt ook nano-spray proberen. Moet je vaker vernieuwen, maar werkt prima. Anyway, ruitenwissers op een ontvette dus schone ruit werken het beste!
XC70 D5 2009 Ocean Race
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Ben ik persoonlijk niet met je eens over het slechte zicht.
Ik heb jaren lang de Carlack verzegeling op mijn ruiten gehad en nergens last van gehad.

Sinds 9 maanden heb ik nu een coating van AquaSeal op de voorruit van mijn bus zitten en heb niet beter of slechter zich tijdens vorst.

Maar misschien heb ik het in de verkeerde omstandigheden getest dat zou zomaar kunnen.
FrankS60
5th Gear member

Is die carlack ruitseal ook geschikt voor ruiten met nogal veel steenslag en andere oneffenheden? De mijne is aardig rot na 11+ jaar op de weg maar er zitten geen sterren of wat dan ook in. Ik erger me namelijk kapot aan mijn ruitenwisser die niet normaal glijd maar continue hobbelt als de ruit niet drijfnat is.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Ja hoor het kan op elke ruit of er nu steenslag op zit of niet.

Als ik het zo lees kun je het beste even je ruiten kleien om alle oneffenheden er af te krijgen voordat je een ruiten sealant aanbrengt.
toedeledoki
3rd Gear member

Wat voor effect heeft die Carlack bij het gebruik van de ruitenwissers in stilstaande positie (van de auto dan wel te verstaan)? Blijven de ruiten dan ook helder?
chris2
3rd Gear member

Kan je je ruiten gewoon met meguairs clay en detailer kleien dan?
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

@toedeledoki ja je ruiten blijven helder ook als je je wissers niet gebruikt. Daarnaast waait de regen als het ware van je ruit af.

@chris2 jazeker kan dat en het is sneller als met een glas reiniger en doek alle vliegen lijken er af te gaan boenen.
Meestal ben ik met een flink vervuilde voorruit na het wassen hooguit 3 minuten bezig met het kleien en de ruit is dan weer spekglad en ontdaan van al het vuil.
Eventueel nog lichtjes nalopen met een glasreiniger om de laatste restjes detailspray weg te halen en rijden maar.
toedeledoki
3rd Gear member

Driven2Shine schreef:@toedeledoki ja je ruiten blijven helder ook als je je wissers niet gebruikt. Daarnaast waait de regen als het ware van je ruit af.
Ik bedoel dus juist wanneer je de ruitenwissers wél gebruikt bij een stilstaande auto.
mad
6th Gear member

toedeledoki schreef:
Driven2Shine schreef:@toedeledoki ja je ruiten blijven helder ook als je je wissers niet gebruikt. Daarnaast waait de regen als het ware van je ruit af.
Ik bedoel dus juist wanneer je de ruitenwissers wél gebruikt bij een stilstaande auto.
Je kunt ze gebruiken, maar het hoeft bijna niet.
Want met die meuk glijden de waterdruppels netjes verticaal van je ruit af. Als het waait kan dat anders zijn. Als het hard waait heb je een glasheldere ruit. Dit alles wanneer je stilstaat. Je kunt de ruitenwssers gebruiken, maar het hoéft dus niet. Of je nu rijdt of stil staat. Let op, de ruit kan wél vuil worden en dan moet je sproeien, maar dan nog zijn de ruiten sneller schoon. :smilebox:
XC70 D5 2009 Ocean Race
mad
6th Gear member

@driven2shine: Blanke folie over de voorruit, die anti-inbraak folie. Is dat wat? Nu we het toch over de voorruit hebben. Ik word die stenen tegen de ruit zo zat, kost me weer een sloot geld alstie eraan gaat.
XC70 D5 2009 Ocean Race
toedeledoki
3rd Gear member

OK, duidelijk.
Driven2Shine
Forumsponsor
Contacteer:

Sorry voor de late antwoorden maar was even druk met een plat geslagen kever modelletje 928 s de afgelopen 2 dagen.

Ja je kunt de wissers gewoon gebruiken en zul je ook nodig gaan hebben bij de lagere snelheden tot +- 50km/h

Anti inbraak folie op de ruit kan prima maar niet aan de buitenzijde :)
Ik heb dat in mijn eigen bus ook (achter cabine) maar dat zit aan de binnenkant geplakt anders kun je het er nog zo vanaf halen.
Ik weet ook eigenlijk niet of het geschikt is om voor langere tijd de folie aan de vuitenkant te laten zitten, ik zal dat dinsdag eens navragen.
chris2
3rd Gear member

Vandaag even detailer (rode spuitfles) van meguairs op de ruiten gedaan en ze werden er spekglad van :D spul werkt als ruitreiniger prima en de waterafstotendheid zal ook wel (tijdelijk) goed zijn denk ik.
abbabak1
4th Gear member

Ik gebruik al lang de spullen van http://webshop.nanoconcept.de (geen belangen :D)
De oude ruituitvoering houdt 3-6 maanden. De 2komponenten doet het nu een jaar...
De 2k uitvoering trekt soms strepen die snel weer weg zijn, ruitenwissers zijn alleen onder 30km noodzakelijk. Ik vind het een must omdat ik zicht hou op de snelweg bij het inhalen van vrachtwagens...
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
jds
4th Gear member

Driven2Shine schreef:Ben ik persoonlijk niet met je eens over het slechte zicht.
Ik heb jaren lang de Carlack verzegeling op mijn ruiten gehad en nergens last van gehad.

Sinds 9 maanden heb ik nu een coating van AquaSeal op de voorruit van mijn bus zitten en heb niet beter of slechter zich tijdens vorst.

Maar misschien heb ik het in de verkeerde omstandigheden getest dat zou zomaar kunnen.
Ik gebruik ook Carlack op de ruiten, zit er nu al 2 jaar op en werkt nog steeds. Ik heb wel problemen gehad met de voorruit, strepen bij het gebruik van de ruitenwissers en heb dit er dan ook terug afgepolijst.
Ik zou dan ook afraden dit op de voorruit te gebruiken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”