FrankS60 schreef:Wat doen ze nou precies met die stuurhuisflush? Retourleiding afkoppelen en in een bak en dan nieuwe olie er doorheen tot het ook uit de retour komt?
Het reservoir wordt verwijderd, schoongemaakt en geïnspecteerd
De oude olie wordt, met de machine, gecirculeerd nadat er een reiniger aan is toegevoegd
Na een tijdje rondpompen, wordt de olie vervangen door nieuwe olie
Vervolgens wordt het reservoir teruggeplaatst en aangesloten
Als laatste wordt er een conditioner aan de olie toegevoegd en de olie op peil gebracht.
Hah oke, ze doen dus precies hetzelfde als met de bakflush (filmpje voorbij zien komen) als dat ze met de stuurhuisflush doen. Thnx voor die info heren!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
@edraket. Ja, die problemen had ik ook die in de link genoemd worden. het zijn gewoon dezelfde problemen die iedereen heeft alleen benoemd een ieder ze anders.
echt, gewoon laten flushen en klaar.
E125 is effe anders dan een ander stuurhuis.
Ik heb het nu een week niet meer...heerlijk..mis het bijna. Maar ben heel blij dat het eindelijk weg is!
en dat voor die prijs.
Ik was al bijna gewoon het stuurhuis aan het laten vervangen in gedachte....alleen die kosten hielden me tegen.
Met groet,
Patrick
Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Klopt, en daarom laat ik de GT volgende maand flushen.
Stuurhuis heb ik nog steeds geen last van. Maar zou ik (indien de tekenen zich voordoen) zeker oook laten doen.
vmcc schreef:@edraket. Ja, die problemen had ik ook die in de link genoemd worden. het zijn gewoon dezelfde problemen die iedereen heeft alleen benoemd een ieder ze anders.
echt, gewoon laten flushen en klaar.
E125 is effe anders dan een ander stuurhuis.
Ik heb het nu een week niet meer...heerlijk..mis het bijna. Maar ben heel blij dat het eindelijk weg is!
en dat voor die prijs.
Ik was al bijna gewoon het stuurhuis aan het laten vervangen in gedachte....alleen die kosten hielden me tegen.
Ik vind het uiteraard heel fijn dat dit voor jou heeft gewerkt, maar ik had bij mij ook al het systeem gespoeld met verse olie, en dat maakte niets uit. En er zijn meerdere mensen die dit geprobeerd hebben zonder resultaat. Er schijnt een probleem met het kleppenhuis te zijn waardoor de ZF stuurhuizen gaan "zwalken", en dat is ook niet te reviseren omdat het kleppenhuis niet los verkrijgbaar is.
Ik denk niet dat flushen de oplossing is voor alle gevallen, maar het is natuurlijk de moeite waard om te proberen. Overigens was mijn nieuwe stuurhuis precies even duur als jouw flush!
Nog wel een vraag: weet je toevallig of jij een ZF of SMI stuurhuis hebt? In het laatste geval is het doorgaans een ander probleem als wat bij de ZF stuurhuizen optreedt.
SMI is gebruikt t/m modeljaar 2004, ZF vanaf modeljaar 2005.