de LLM heeft 't gedaan...!?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
rinda15
Starter

zaterdag had ik serieus veel ernstigere klachten dan normaal, over het loopje van mijn v70; in benzinestand was het principe "minder is meer" oftewel heel voorzichtig gas geven, dan bleef hij aan, en meer gas geven betekende dat je het idee had alsof je je lpg-tank helemaal leeg hebt gereden, dus juist erg terug vallen. in stand benzine kon ik daarom niet harder dan 40 km/h. lpg was daarbij mijn redding, ging een stuk beter, maar hield tijdens iedere acceleratie een moment in, en gaf geen vol vermogen.
nou is er gekeken naar bougies, bobine nattigheid van vloeistoffen of olie, prachtig schoon. uitlezen gaf ook geen meldingen.
echter met de LMM eraf: als een zonnetje. LMM schoongemaakt en terug, leek het nu beter te doen :) .
later ritje gemaakt met koude motor, en het was weer pet... :evil: ik heb verder gereden zonder LMM, en dat brult ie weer als een beer.
Welke conclusie ga ik nu trekken? heel simpel 1 en 1 is twee? en de LMM heeft het gedaan? of kan het ook iets met de software te maken hebben?
heb wel eens iets langs zien komen over calibratie???
feit is wel dat ik vóór deze klachten (erger werden) nog niet met vochtig weer met deze auto heb gereden, en toen de klachten naar boven kwamen wel nat weer (heb auto net 2 weken), maar natuurlijk om het ingewikkeld te maken heb ik ook vóór deze rit het lampje voor het uitlaatsysteem gereset met de truc van "de minpool los voor 10 sec" :roll: .
durf nu niet meteen als een gek LMM aante schaffen terwijl het toch nog ergens anders aan kan liggen :roll: .
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ik zeg: LMM. En dat zou er toch aan de diagnosekast uit moeten komen zou je welhaast denken......toch?
Voor de grap, laat ze er eens een nieuwe in hangen, kijken wat hij dan doet, gewoon voor de test/zekerheid/eindconclusie.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
rinda15
Starter

V70/2.4D/2003 schreef:Ik zeg: LMM. En dat zou er toch aan de diagnosekast uit moeten komen zou je welhaast denken......toch?
Voor de grap, laat ze er eens een nieuwe in hangen, kijken wat hij dan doet, gewoon voor de test/zekerheid/eindconclusie.
ik heb diagnose laten stellen door een wegenwacht, ik wil de verdere afhandeling zo mogelijk zelf doen of door een handig familielid, dus voor de grap ff een nieuwe erin hangen betekent dat ik een nieuwe op de kop getikt moet hebben... dan heb ik liever zekerheid dat het ook echt opgelost is met een nieuwe lmm... :explosivesmile:
MarioC70
6th Gear member

Op Marktplaats staan er genoeg zag ik voor weinig!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”