Beste S60 rijders.
Mijn koelwater komt niet meer op temperatuur :? ,dus ik neem aan dat de thermostaat stuk is.
Ik rij alweer bijna 3 jaar met veel plezier in een volvo s60 2.0t uit 2005.
Daarvoor had ik een v40 2.0t waar ik 5 jaar heerlijk in heb gereden.
Nou bel ik de Volvo dealer Hooftman uit Woerden,of ze het thermostaatje kunnen vervangen.
Beweren ze daar dat voor een s60 vanaf 2001 alleen maar een hele unit
te bestellen is, geen losse thermostaat.
Kosten € 285.00 is dat geldklopperij of is het niet anders???? ::(
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Groet Wim.
Thermostaat stuk?
- Johan s60
- 6th Gear member
Kijk hier eens, volgens mij wel los leverbaar
http://www.mister-auto.nl/fl/thermostaa ... _g316.html
http://start.ikwilonderdelen.nl/catalog ... UOQON&ref=
http://www.mister-auto.nl/fl/thermostaa ... _g316.html
http://start.ikwilonderdelen.nl/catalog ... UOQON&ref=
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 1st Gear member
Hallo Turbofreak,
Ik had dezelfde klacht nu het winter is in Nederland. Bij de automaterialen handel heb ik een thermostaat met thermostaathuis gekocht voor ongeveer 100 euro die ik er zelf heb ingezet. Thermostaat is inderdaad alleen compleet met huis te koop! Eerst twee liter koelvloeistof aflaten door de kraan direct achter de bumper (torks) open te draaien (een opvangbak eronder) en de dop van de koelvloeisof los. Dan het dopje van de spanrol van de multiriem afnemen, die spanrol met een torks naar je toe trekken zodat de multiriem naast de poulie van de stuurbekrachtiging kan worden gelegd. Drie boutjes losdraaien waarmee de pomp van de stuurbekrachtiging vastzit en die pomp naar de zijkant schuiven. De thermostaat zit vast met twee torks-bouten: de bovenste kun je zien en kan makkelijk los, de onderste kun je niet zien, maar kun je door het gat van de ophanging van de stuurbekrachtigingspomp bereiken met een lange torks. Slangen losmaken en nieuwe thermostaat met nieuwe pakking monteren. Daarna alles in omgekeerde volgorde weer monteren. Alles bij elkaar een uur werk. Let wel op: er zijn twee typen thermostaten: één met een extra pijpje voor doorstroming en één zonder dat pijpje. Controleer ook zorgvuldig of de multiriem na montage goed in het midden ligt van de looprollen. Koelvloeisof weer opniveau brengen. Na de vervanging komt de auto ( s60 d5 van 2008) weer goed op temperatuur!
Succes,
Mathieu.
Ik had dezelfde klacht nu het winter is in Nederland. Bij de automaterialen handel heb ik een thermostaat met thermostaathuis gekocht voor ongeveer 100 euro die ik er zelf heb ingezet. Thermostaat is inderdaad alleen compleet met huis te koop! Eerst twee liter koelvloeistof aflaten door de kraan direct achter de bumper (torks) open te draaien (een opvangbak eronder) en de dop van de koelvloeisof los. Dan het dopje van de spanrol van de multiriem afnemen, die spanrol met een torks naar je toe trekken zodat de multiriem naast de poulie van de stuurbekrachtiging kan worden gelegd. Drie boutjes losdraaien waarmee de pomp van de stuurbekrachtiging vastzit en die pomp naar de zijkant schuiven. De thermostaat zit vast met twee torks-bouten: de bovenste kun je zien en kan makkelijk los, de onderste kun je niet zien, maar kun je door het gat van de ophanging van de stuurbekrachtigingspomp bereiken met een lange torks. Slangen losmaken en nieuwe thermostaat met nieuwe pakking monteren. Daarna alles in omgekeerde volgorde weer monteren. Alles bij elkaar een uur werk. Let wel op: er zijn twee typen thermostaten: één met een extra pijpje voor doorstroming en één zonder dat pijpje. Controleer ook zorgvuldig of de multiriem na montage goed in het midden ligt van de looprollen. Koelvloeisof weer opniveau brengen. Na de vervanging komt de auto ( s60 d5 van 2008) weer goed op temperatuur!
Succes,
Mathieu.
-
- 7th Gear member
Thermostaat is los te koop voor rond de 20 euro!
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
idd als het netzo zit als bij een T5 is het rond de 20 euro , 2 boutjes los .
Stelt geen reet voor.
Stelt geen reet voor.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- cuba pete
- 1st Gear member
Ik het de mijne net vervangen, want ik had hetzelfde probleem
kosten 18 euro thermosstaat
koelvloestof 5 euro.
het zijn idd 2 boutjes losdraaien van het huis (en wel even de beschermkap van de motor eraf halen anders kom je er moeilijk bij)
kosten 18 euro thermosstaat
koelvloestof 5 euro.
het zijn idd 2 boutjes losdraaien van het huis (en wel even de beschermkap van de motor eraf halen anders kom je er moeilijk bij)
S60 2.4 140PK bj2001 comfortline
- edraket
- 7th Gear member
T5 is anders als een D5!Mathieu schreef:Hallo Turbofreak,
Succes,
Mathieu.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- FrankS60
- 5th Gear member
Zo te zien kun je de thermostaat altijd los vervangen, ongeacht welke van de 2 varianten erop zit. Bij mijn 2.4T was het ook heel eenvoudig, ik heb de rechter variant. Wel inderdaad die plastic kap van de kop af halen, die zit anders in de weg.
Succes
Succes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- turbofreak
- 1st Gear member
Hartelijk dank voor alle hulp,met o.a. uitleg en tekeningen.
Zodra ga ik bij een autospeciaalzaak een thermostaat ophalen,
volgende week ga ik hem proberen te vervangen :
Jullie horen de uitslag nog. :salute:
Groet Wim.
Zodra ga ik bij een autospeciaalzaak een thermostaat ophalen,
volgende week ga ik hem proberen te vervangen :
Jullie horen de uitslag nog. :salute:
Groet Wim.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
ik heb de mijne vorige week ook vervangen, ik had de thermostaat gehaald bij de VOD voor 25euro, het monteren is echt 5min werk, vergeet de rubbere ring niet om de thermostaat heen te zetten voordat je hem monteerd.
als je het met twee man doet dan hoef je niet teveel koelvloeistof te verspillen.
als je het met twee man doet dan hoef je niet teveel koelvloeistof te verspillen.
Heb je hierover nog weer contact gehad met Volvo-dealer Hooftman uit Woerden?turbofreak schreef:Zodra ga ik bij een autospeciaalzaak een thermostaat ophalen,
volgende week ga ik hem proberen te vervangen :![]()
- FrankS60
- 5th Gear member
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -