Dus ze zeggen dat dealers beter te werk gaan?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Ja maar goed blijkbaar was dit al 10 jaar zo want er waren al die tijd al 2 gaatjes open. Kijk maar op de foto.. De bovenste was alleen maar dicht geschroefd. Ik heb het idee dat dit allemaal afgesloten is richting de kofferbak omdat er een gaatje onderaan de kofferbak zit vlakbij het slot waar water uit stroomt. Ook heb ik geen lekkage gehad met die 2 andere gaten.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

Het doet mij denken aan die popnagel acties van vorig jaar en het jaar ervoor, georganiseerd door verzekeringsmaatschappijen en de Politie:

Met kentekenplaten op de bumpers natuurlijk minder risicovol maar bij bijvoorbeeld een station of bestelwagen... Heh, mijn achterklep gaat niet meer open; hoe kan dat nou? En waar komt dat bruine waterspoor vandaan na het wassen??
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ben ík even blij met mijn plastieken achterklep. :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Oceanracer schreef:Ben ík even blij met mijn plastieken achterklep. :D
:shock: Ja normaal vind ik dat maar niks maar in de roest opzicht..
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Update:
Ben bij de dealer geweest, kwam een vrouw achter de balie weg. Nou ja begon erover van: primer spuiten en dicht maken met lijm/siliconen rommel etc. Maar goed ik was eigelijk op zoek naar Henk (directeur daar), die was afwezig. Moest maar wachten op een antwoord op mijn mail. Ben benieuwd, weinig hoop dat ze me helpen.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gast

Ik denk dat dit vanuit de dealer gezien ook een lastig verhaal wordt.
Auto is meer dan 10 jaar geleden bij de dealer gekocht, gebruikt.
Wellicht dat de auto nieuw is aangeschaft bij een andere dealer.
Nu komt er na meer dan 10 jaar iemand klagen dat de kentekenplaat niet goed bevestigd is.
In de eerste plaats is het dan nog lastig vast te stellen wie (welke dealer, welke medewerker) dit op zijn geweten heeft. In de tweede plaats heeft het 10 jaar lang goed gefunctioneerd. Ik zie geen grote roestplekken.
Als ik jouw was zou ik e.e.a. met primer behandelen, gaten dichtkitten en er een nieuwe kentekenplaathouder opzetten.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1443
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Is de kofferbakdeksel niet van aluminium zoals bijvoorbeeld bij een S60?

Overigens hoeft dit nog steeds niet door de dealer gedaan te hebben, misschien had de vorige eigenaar wel een handige zoon/dochter die een loszitten plaat wel even vast wilde zetten.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gast

ik bedoel maar, er kan een hoop gebeuren in meer dan 10 jaar tijd.
Als dit bij/vlak na de aflevering geconstateerd was, was het een heel ander verhaal geweest.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

De auto is aangeschaft toen die nieuw was bij deze dealer zoals ik al had vermeld. Dezelfde man is nog altijd de directeur bij de dealer, vandaar dat ik informeer bij hun. Ook is de auto daar onderhouden. Ik wacht die mail af en ik zie wel, wie niet waagt wie niet wint. Klep lijkt me niet van aluminium aangezien het dan geen roest zou hebben.. Ik heb de gaten eerst maar afgeplakt met tape. (Zie je toch niks van).
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Vroegâh, toen ik nog jong en bovenal niet grijs was, reed ik een Renault 4GTL (dat dan weer wel) Dat ding had slechts -1- probleem en dat was ROEST. Ik was dus een grootverbruiker van de blikken polyester om de gaten en kieren dicht te krijgen en te houden. Het zit achter de kentekenplaat dus, zien doet niemand het. Ik zeg: kloddertje van die zooi, lekker uit laten harden en met een spuitbusje lak op kleur het zaakje bij gaan kleuren.

Ik voorzie namelijk problemen ten aanzien van bewijslast etc etc als je hier een dealer die de auto ooit nieuw heeft geleverd op aan zou willen spreken. Mocht het zo zijn dat er vanuit de betreffende dealer iets geregeld gaat worden, dan mag je dat hier met hele grote en vette letters gaan vermelden want dat valt volgens mij onder de categorie: Unieke service.

Onder de streep: zelfredzaamheid! los het op, leef vrolijk verder en stop met kentekenplaten losdraaien.

De dame achter de balie.....blond?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

als dit het resultaat was van 10 jaar onbeschermd zijn kun je iig nog probleemloos 10 jaar mee rondrijden
Volvo for life
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

dutchlimits schreef:
Ik probeer niets te bereiken met deze mail maar ik wil wel laten weten dat dit echt een slordige werkwijze is geweest en ik hoop dat jullie dat in het heden niet zo doen, ik had van een erkende volvo dealer wel een nettere werkwijze verwacht, nu kan ik het oplossen anders gaat het doorroesten.
Hij probeert toch niks te bereiken V70/2.4D/2003, hij wil alleen de dealer attent maken op de mogelijkheid dat er iemand heeft lopen prutsen. Als ik het goed begrijp verwacht hij niks na 10 jaar, dus het aansprakelijkheidsverhaal is daarmee niet echt aan de orde. Of het inderdaad de dealer is geweest zullen we wellicht nooit weten, maar ik kan me voorstellen dat de dealer het wel interessant vindt als het wel door 1 van zijn werknemers is gedaan.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gast

FrankS60 schreef:
dutchlimits schreef:
Ik probeer niets te bereiken met deze mail maar ik wil wel laten weten dat dit echt een slordige werkwijze is geweest en ik hoop dat jullie dat in het heden niet zo doen, ik had van een erkende volvo dealer wel een nettere werkwijze verwacht, nu kan ik het oplossen anders gaat het doorroesten.
Hij probeert toch niks te bereiken V70/2.4D/2003, hij wil alleen de dealer attent maken op de mogelijkheid dat er iemand heeft lopen prutsen. Als ik het goed begrijp verwacht hij niks na 10 jaar, dus het aansprakelijkheidsverhaal is daarmee niet echt aan de orde. Of het inderdaad de dealer is geweest zullen we wellicht nooit weten, maar ik kan me voorstellen dat de dealer het wel interessant vindt als het wel door 1 van zijn werknemers is gedaan.
Hoe wil je dat dan nog nagaan na 10 jaar? Hoe kan je dan weten welke medewerker destijds aan die desbetreffende auto heeft gewerkt?
De medewerker kan best al met pensioen zijn, of (erger) op het kerkhof liggen.
Je bereikt er dus niets anders mee dan jezelf ontzettend op te fokken.
Als het een actueel geval was, dan pas kan je er iets mee (traceerbaar)
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

hij wil alleen de dealer attent maken op de mogelijkheid dat er iemand heeft lopen prutsen.
Als dat het geval is: 100 punten
Als ik het goed begrijp verwacht hij niks na 10 jaar
Dat begrijp ik dus anders, althans, zoals ik dat lees.

Het enige wat vaststaat is dat er iemand met een boormachine los is geweest op die achterklep. De kennelijke reden daarvan is dat er een kentekenplaat gemonteerd diende te worden en, zie daar, de eerste veronderstelling c.q onzekerheid.

Stel nu eens dat één van de vorige eigenaren heeft gedacht: "ik wil een extra gat maar je mag het niet zien? Van de idiote natuurlijk maar.....wat niet kan. Ik zie meer zaken aan auto's verbouwd en gedaan worden waarvan ik denk: "Not my peace of cake".

Enniehoe: er zitten gaten en dutchlimits wil die dicht hebben, daar gaat het om. En mogelijk dat de leverancier dezes daar nog iets in kan doen maar dat is des leveranciers. Niks meer en niks minder.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Nou om alles even duidelijk te maken zet ik op een rijtje wat het geval is en wat ik nu wil bereiken:

Wat het geval is:
De auto is door mijn vader bij hun gekocht in 2010, de auto was vanaf fabriek af door een oud vrouwtje in bezit en wou graag wat anders na 9/10 jaar met maar 19.000 km met deze wagen (boodschappenauto). Wij kopen de auto over, na 3 maand wordt mijn vader ziek en na 4 maand is hij overleden. Dus ik weet ook zeker dat er niet is geprutst met deze auto.

De vrouw bij de dealer ontkende ook niet dat dit een werkwijze is/was van hun. (Die gaten in mijn klep dus)

Wat ik wil bereiken:
Ik wil informeren en ik wil weten of zij zo chaotisch zijn geweest. Met informeren bedoel ik dus: een oplossing zoeken, hoeven zij niet eens te doen ik red mijzelf wel. Ze mogen hooguit een lakstift voor mij bestellen wat ik wel betaal.

Wie weet is deze garage zo netjes om dit goed af te handelen.

Waarom de moeite?
De auto is voor een schandelijke hoge bedrag overgenomen en ik heb al meerdere mechanische dingen kapot gehad aan de wagen en ik vind het gewoon ergerlijk dat als je zoveel betaald dat er zoveel mis is met een auto. (Stuur pomp kapot, dynamo kapot, distrb. riem bijna op knappen, remblokken af, remschijven af, startmotor kapot). <-- dit heb ik allemaal vervangen, sommige dingen door een garage.

thats all, ik houd jullie op de hoogte
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Volgens mij zijn alle onderdelen die je opnoemt door slijtage aan vervanging toe. Niet omdat er iets mis is met de auto.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

rsnhakan schreef:Volgens mij zijn alle onderdelen die je opnoemt door slijtage aan vervanging toe. Niet omdat er iets mis is met de auto.
Versleten na +/- 30.000 km?
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Gezien de leeftijd van de auto.

Maar ik kan het ook mis hebben. ;)
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ja, dat ding is veel te weinig gebruikt en ook dan gaat de zaak kapot. Raar maar waar. Persoonlijk stel ik: je kunt beter een auto van een jaar oud kopen met een ton op de klok dan eentje van 10 jaar oud met 20.ooo op de klok. De laatste krijg je allerlei gedoe mee wat je bij een dergelijke km-stand nioet zou verwachten.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

niet alleen de kilometers zorgen voor slijtage, de tand des tijds kan soms ook hard zijn. Bovendien is de auto 10 jaar gebruikt geweest om "rond de kerktoren te rijden" (anders doe je geen 10 jaar over 19000 km) korte afstanden doen een wagen ook niet altijd veel goed. En als er dan plots een andere chauffeur inkomt die langere afstanden gaat doen komen plots problemen naar boven waar de vorige eigenaar niks van merkte.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”