Advies gevraagd onderhoud

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Nou de dealers zijn ook niet altijd vrij van problemen, ook daar staat het forum vol mee. Een 10 jaar oude volvo is inderdaad geen space shuttle.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
jeansimon
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 17.10.2011 - 00:33

Bakboord1 schreef:Sinds oktober 2001? Bedoel je misschien 2011?
Je auto is sowieso te laat als dit je eerste riem wordt. Meteen laten doen dus.
Ja, klopt Oktober 2011 :)
Nee dit wordt de 2e D-riem. Ik ben er in ieder geval uit door jullie adviezen.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Opel Corsa 1.2 1984, Ford Escort 1.6 1987, Daihatsu Applause 1.6 1992, Renault Megane 2.0 1998, Fiat Panda 0.75 1988, Lancia Ypsillon 1.0 1995, Alfa Romeo 145 1.6 1997, Fiat Marea Weekend 1.6 1999, Fiat Panda 1.2 2004, Fiat Stilo mw 1.6 2004, Seat Marbella 0.75 1995, Volvo V70 T5 2001, Volvo 340 1.4 1990

"Amor vincit omnia"
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

jeansimon schreef:Hoi, sinds oktober 2001 hebben wij een V70 T5 uit 2001. Bij aflevering een kleine beurt met nieuwe olie, nieuw oliefilter, niet nieuwe luchtfilter + apk. Inmiddels schijven en blokken vervangen en binnenkort distributie, waterpomp enz. Nu wil ik grote beurt laten uitvoeren, maar zouden jullie hiermee wachten tot oktober incl. Apk of gewoon beurt en los apk oktober? Wat is wijsheid?
Even een onderhoudswerkzaamhedenschema van de auto opzoeken en kijken wat daar voor werkzaamheden in staan die je niet zelf kan uitvoeren, maar nu wel noodzakelijk zijn.

En verder, de discussie tussen dealergezinden en vrijgemaakten zal hier altijd wel blijven woeden.....

Verder staan in je bericht: "sinds oktober 2001" en dan lijkt wat verse olie me geen luxe haha :P
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

MarioC70 schreef:
piotrV70 schreef:
MarioC70 schreef:Dan ben je toch niet echt goed op de hoogte van de volvo materie,bij motoren met de variabele nokkenassen heb je wel het een en ander nodig aan gereedschap om het goed te doen.
Met een verfstreepje de boel aftekenen en maar gokken dat de vorige monteur het goed gedaan heeft ,dat is niet echt de juiste manier van werken en dat komt helaas wel is voor.
Meer dan 10 jaar oude techniek en zeker niet iets exclusief voor Volvo. Hoeveel auto's met deze motor rijden er wel niet rond? Mijn Dorps Garage ziet ze dagelijks. Jij doet of een universele garage een louche sleutelaar is. Nogmaals: met een 11 jaar oude auto met de dagwaarde van een distributieriem+grote beurt naar een dealer gaan is overkill.
Er staat nergens dat een universeel bedrijf louche is..maar er gaat veel fout,het forum staat er vol mee.
Nee. Je formuleert het alleen anders: dat kan een universele garage niet. En jij gaat met je ouwe c70 naar de dealer?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

MarioC70 werkt bij de dealer piotrV70. Evenals Bart, die er ook altijd als de kippen bij is om elke andere garage dan de dealer weg te zetten als onbetrouwbaar.

"Wiens brood men eet diens woord men spreekt"
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

piotrV70 schreef:
MarioC70 schreef:
piotrV70 schreef: Meer dan 10 jaar oude techniek en zeker niet iets exclusief voor Volvo. Hoeveel auto's met deze motor rijden er wel niet rond? Mijn Dorps Garage ziet ze dagelijks. Jij doet of een universele garage een louche sleutelaar is. Nogmaals: met een 11 jaar oude auto met de dagwaarde van een distributieriem+grote beurt naar een dealer gaan is overkill.
Er staat nergens dat een universeel bedrijf louche is..maar er gaat veel fout,het forum staat er vol mee.
Nee. Je formuleert het alleen anders: dat kan een universele garage niet. En jij gaat met je ouwe c70 naar de dealer?
Ik heb geen C70 meer en daarbij werk ik dus zelf bij een dealer samen met m,n broer met veel Volvo ervaring en heb een zeer goeie back up thuis zitten die het een en ander van Volvo afweet.

Van de week een D5 gezien waarvan de distributieriem gedaan is door een bedrijf,waarvan je mag verwachten dat het netjes gebeurd,alleen de riem vervangen en de oude rollen laten zitten,groene aanslag van koelvloeistof op de waterpomp,maar wel het volle pond betalen.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

MarioC70 schreef: Van de week een D5 gezien waarvan de distributieriem gedaan is door een bedrijf,waarvan je mag verwachten dat het netjes gebeurd,alleen de riem vervangen en de oude rollen laten zitten,groene aanslag van koelvloeistof op de waterpomp,maar wel het volle pond betalen.
Inruilertje? Wellicht door de toenmalige eigenaar uit kostenbesparende overwegingen gedaan, of op verzoek van die eigenaar die het allemaal onzin acht om alles mee te vervangen. Zonder achtergrond kun je hier niks mee.

Daarbij zie jij als het goed is enkele auto's per dag voorbij komen, of zelfs meer als je puur kijkt wat er in de garage komt per dag. Zal er eens 1 slecht/beunmatig vervangen riem bij zitten, valt het me nog mee.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

FrankS60 schreef:
MarioC70 schreef: Van de week een D5 gezien waarvan de distributieriem gedaan is door een bedrijf,waarvan je mag verwachten dat het netjes gebeurd,alleen de riem vervangen en de oude rollen laten zitten,groene aanslag van koelvloeistof op de waterpomp,maar wel het volle pond betalen.
Inruilertje? Wellicht door de toenmalige eigenaar uit kostenbesparende overwegingen gedaan, of op verzoek van die eigenaar die het allemaal onzin acht om alles mee te vervangen. Zonder achtergrond kun je hier niks mee.

Daarbij zie jij als het goed is enkele auto's per dag voorbij komen, of zelfs meer als je puur kijkt wat er in de garage komt per dag. Zal er eens 1 slecht/beunmatig vervangen riem bij zitten, valt het me nog mee.
De betreffende persoon heeft zijn volvo naar het bedrijf gebracht om de distributieriem te laten vervangen volgens het normale onderhoud,dus heeft niets met besparing of inruilertje van doen.Die kwam dus erg bedrogen uit helaas!
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Shit happens, ook bij de dealer. Je moet ook alert zijn als klant met wat je krijgt, en niet ieder bedrijf is te vertrouwen. Dat is zo met universele/specialisten/dealers. En een correcte montage is bij de dealer ook niet vanzelfsprekend, een vriend van mij (ook op het forum actief) heeft zijn koppeling laten vervangen en kreeg een auto terug waar na een korte tijd de een complete aandrijfas uit gelopen was. Foutje bedankt!

Ik denk dat het weinig zin heeft om hier nog verder mee door te gaan, beide kanten hebben hun voors en tegens. Gaan we het toch nooit over eens zijn op dit forum en daarbuiten.
Het zou alleen de dealers/werknemers daarvan sieren als ze niet iedere mogelijkheid aangrepen om niet-dealers voor prutsers/oplichters uit te maken. Het is niet alleen een schot voor open doel (wij van WC eend adviseren WC eend!) maar ook nog eens ongeloofwaardig. Het spoort mij in ieder geval niet aan om nog eens bij de dealer te gaan kijken, en ik denk velen met mij ook niet. Laat zien dat je meer kennis hebt dan de uni garage door die kennis hier te delen, niet door een andere garage af te kraken.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Blade-ex
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 01.12.2009 - 00:46
Locatie: Appingedam

Wat een gezeur over de dealer of universele garage.
Onze vorige V70 2.4 is in onderhoud geweest bij een universele garage en de V70 D5 die we nu hebben is daar ook in onderhoud. Bevalt heel goed.
V70 D5 163 PK Automaat Black Sapphire
V70 2.4 140 PK automaat. Wat een verschil met de vorige!
Mondeo 2.0 i station Ghia uitvoering 145 PK
BMW 318i
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Naar de dealer om je distributie a raison van 1400,- euri's laten vervangen door een 21-jarige schoolverlater ? Nee, bedankt. En dat tegen een uurtarief van 80/90 euro ?

Met een kleine lokale garage bouw je een band op, je kent de eigenaar, het hele dorp kent de eigenaar. die laat het wel uit z'n hoofd om je te belazeren. Bij de dealer praat je tegen een receptiehoofd die van toeten noch blazen weet, bij mijn lokale garage staan we samen in de werkplaats en wordt er netjes uitgelegd en aangewezen wat er aan de hand is. Er wordt meegedacht over eventueel gebruikte onderdelen etc etc.

Met een nieuwe V70 zou ik de eerste 4 a 5 jaar naar de dealer gaan, met een 10 jaar oude niet.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

slotje
Gesloten

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”