Onze Volvo heeft vanaf het begin eigenlijk al een vervelend geluid gehad rechtsvoor, als je een bocht naar links neemt. Met de slechte wegen die je hier in Sydney hebt hoor je het vooral als je een bocht hebt met een oneffen wegdek. Het voelt dan net alsof de hele wielophanging los hangt en het rammelt dat het een lieve lust is. Als je een rustige bocht met minder slecht wegdek neemt hoor je een duidelijk kloenk kloenk geluid.
Nu hebben we dit vorige keer ook al bij de dealer aangegeven en die heeft alles gecontroleerd, alles vastgedraaid en de rubberen bussen?? ingespoten om ze weer soepeler te maken maar kon verder niets vinden wat het geluid zou kunnen veroorzaken. Ik kan me echter niet voorstellen dat een Volvo zo'n geluid zou moeten maken, vooral niet als deze pas 90.000 km op de teller heeft.
Iemand suggesties?
Tweede vraagje, een aantal weken geleden hebben we wat opgehaald en moest de achterbank plat. Dan hoor je dus de schokdempers achter bij iedere oneffenheid psssjt, psssjt doen. Nu reed ik voorheen altijd Franse auto's, voornamelijk Citroëns en die hebben hydraulische vering die je nooit hoort. Het geluid zal wel normaal zijn maar zou je het zo goed moeten kunnen horen? Ik moet er wel bij zeggen dat we niet harder dan 50 km/uur gereden hebben.
P.S. in een vorig topic schreef ik al over onze airco unit die kloenk kloenk deed, de garage weet dit aan het niet meer ontkoppelen van de compressor waardoor op termijn de airco kapot zou gaan. het kloenk kloenk geluid daarvan is weg, in plaats daarvan horen we nu duidelijk een koppelend en ontkoppelend geluid van de airco compressor