Oliepeil controleren voor iedereen!!
- FrankS60
- 5th Gear member
En voor 1 bar turbodruk kun je het volume weer ongeveer verdubbelen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- EVV
- 5th Gear member
De vraag is alleen of bij het op hol slaan de turbo gaat meeblazen, er komt immers geen signaal van de bestuurder dat er vermogen nodig is, wordt er dan wel turbo druk opgebouwd? Levert een turbo überhaupt genoeg lucht om ook bij 5000+rpm nog iets van betekenis overdruk te generen?
- Thijs
- 7th Gear member
Een 2.0d heeft toch geen inspuiting van brandstof om te regenereren maar een tankje met een aditief wat bijgemengd wordt?volvoovlov schreef:Het was een 2.0d.
Software update was gedaan. Auto van de hand gedaan. Nu trotse bezitter van een v50 maar dan grijs ipv zwart.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- FrankS60
- 5th Gear member
Bij een diesel durf ik eraan te twijfelen of er nog een flinke overdruk gehaald wordt bij 5000+ rpm, ik heb weinig ervaring met diesels. Benzinemotoren in ieder geval wel, mijn 2.4T heeft 0,7 bar in het rood.EVV schreef:De vraag is alleen of bij het op hol slaan de turbo gaat meeblazen, er komt immers geen signaal van de bestuurder dat er vermogen nodig is, wordt er dan wel turbo druk opgebouwd? Levert een turbo überhaupt genoeg lucht om ook bij 5000+rpm nog iets van betekenis overdruk te generen?
Of de turbo mee zal draaien; in oude auto's waarschijnlijk wel omdat de turbodruk daar afhankelijk is/was van mechanische systemen die de turbo mee nemen. De moderne motoren en motormanagement durf ik geen uitspraken over te doen omdat de turbo geregeld wordt door de turbo control valve die weer aangestuurd wordt door de computer. Mocht de computer besluiten dat er waardes niet kloppen en daarom extra brandstof/lucht gaat innemen dan kan het best zijn dat die turbo ook mee gaat. Kan ook zomaar van niet. Je zult het op dat moment zeker horen
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -