trilling na verlaging

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27177
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Na montage van een nieuwe band moet de boel sowieso opnieuw gebalanceerd worden, dus in dat opzicht veranderd het niet.
Alleen de manier van balanceren is anders
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

fredhead schreef:Na montage van een nieuwe band moet de boel sowieso opnieuw gebalanceerd worden, dus in dat opzicht veranderd het niet.
Alleen de manier van balanceren is anders
Ja maar ik bedoel ook ten opzichte van de as
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Mickyman schreef:
sean850 schreef:Wielen laten balanceren terwijl deze nog op de auto zitten, dit kan namelijk ook zo balanceer je dan ook de onbalans in je as eruit.
dit is wel een vrij ouderwetse oplossing en haalt natuurlijk de oorzaak niet weg.[/quote

Ouderwetse oplossing?
Het is de mooiste manier van wielen balanceren,alleen bij vierwielaangedreven auto,s gaat het helaas niet.
Het is inderdaad al een oude techniek uit de jaren 60,met zo,n scooter die de wielen aandrijft.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

MarioC70 schreef:
Mickyman schreef:
sean850 schreef:Wielen laten balanceren terwijl deze nog op de auto zitten, dit kan namelijk ook zo balanceer je dan ook de onbalans in je as eruit.
dit is wel een vrij ouderwetse oplossing en haalt natuurlijk de oorzaak niet weg.[/quote

Ouderwetse oplossing?
Het is de mooiste manier van wielen balanceren,alleen bij vierwielaangedreven auto,s gaat het helaas niet.
Het is inderdaad al een oude techniek uit de jaren 60,met zo,n scooter die de wielen aandrijft.
daarom wordt het ook zoveel toegepast 8) .........
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

daarom wordt het ook zoveel toegepast .........
Het is veruit de beste methode die de beste resultaten opleverd. Met een gewogen balancering neem je alles wat meedraait mee, is een fijngeslepen methode. Je hoeft dan echt niet terug omdat toch blijkt dat een velg niet goed gebalanceerd is zoals nogal eens voorkomt. Probleem is dat het tijdrovender is en meer kennis van de balanceerder vraagt en dus duurder is. Bijv. RWD aandrijfassen moeten altijd door een specialist gewogen gebalanceerd worden.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Iroll schreef:
daarom wordt het ook zoveel toegepast .........
Het is veruit de beste methode die de beste resultaten opleverd. Met een gewogen balancering neem je alles wat meedraait mee, is een fijngeslepen methode. Je hoeft dan echt niet terug omdat toch blijkt dat een velg niet goed gebalanceerd is zoals nogal eens voorkomt. Probleem is dat het tijdrovender is en meer kennis van de balanceerder vraagt en dus duurder is. Bijv. RWD aandrijfassen moeten altijd door een specialist gewogen gebalanceerd worden.
balanceren met een drukrol is ook veel beter dan standaard en ook veel duurder, waarom wordt dat wel op grote schaal toegepast dan?
ik denk dat de huidige auto's zo goed in balans zijn dat je met alleen balanceren van de banden (met drukrol) doorgaans het perfecte resultaat geeft, enkelen uitzonderingen daar gelaten.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27177
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

En ik gok dat de kosten ook wel een beetje mee zullen tellen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
camy
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 19.11.2012 - 00:41
Locatie: Amsterdam

Ik heb sinds 2 weken mijn S40 ook verlaagd met Eibach veren, omdat ik dacht dat dit 'goede' veren zouden zijn voor het verlagen. Qua comfort zouden deze veren het beste zijn....niets is minder waar.

Na de verlaging voel ik een sterke trilling/schudden bij het optrekken. Wanneer de auto beladen is (4 volwassenen) dan is het trillen/schudden nog duidelijker.

Ik heb op advies van mijn monteur de rechter aandrijfas vervangen, maar dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand hiervoor een oplossing gevonden?
Waardoor wordt het trillen veroorzaakt?
Volvo S40 2.5L T5
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”