Ik vraag me af welke werkvolgorde ik het beste kan aanhouden aan de Volvo. Het gaat om een Volvo 245 DL met B21A motor uit 1984. Deze motor i.c.m. bouwjaar schijnt niet voor te komen, maar het is toch echt zo!

De motor heeft nu alleen nog benzine, maar ik wil graag op korte termijn LPG inbouwen. (weet hier iemand nog een betrouwbaar en betaalbaar adres in het noorden? En iemand ervaring met de Mercedes specialist in Lemmer?)
Dit is wat ik wil doen:
-De kleppen wil ik graag afstellen, (Is dit uberhaubt nodig bij benzinemotoren? meningen schijnen hierover verdeeld te zijn)
-De contactpunten vernieuwen en afstellen (en de rest van de ontsteking),
-En de V-snaren vervangen. Welke volgorde moet ik aanhouden?
Even een schets van de motorische staat van de auto:
-200.000km op de teller,
-Hoog verbruik: 1:7,5 á 1:8!
-De motor start meteen,
-Koude start, motor loopt dan een beetje onregelmatig, niet mooi rond en lijkt net niet af te slaan.
-Zodra ik de straat uitrijd kan de choke er meteen af en loopt ie goed,
-Motor lijkt soms wat in te houden, komt niet mooi op snelheid, vooral merkbaar bij het invoegen op de snelweg.
-Motor lijkt dus wat vermogensverlies te hebben,
-Ben onlangs gestrand, de motor haperde een klein beetje en hield er mee op tijdens het rijden! ANWB heeft de contactpuntjes op het oog bijgesteld en constateerde dat de puntjes elkaar niet mooi raakte, namelijke het eentje puntje zit hoger dan het andere puntje. Daarom wil ik ook nieuwe contactpuntjes erin. De ANWB-man zei echter dat nieuwe puntjes niet nodig zijn, maar ik heb al nieuwe puntjes in huis.
Al deze minpuntjes wil ik graag oplossen en dit is wat ik er nu zelf aangedaan heb sinds de ANWB-hulp:
-Motorblokreiniger in blok gedaan,
-Olie ververst (10W40, merk Comma) + oliefilter + luchtfilter,
-Bougies vervangen, (bougiekabels zijn nog vrij nieuw)
-Carburateurreiniger in benzinetank gedaan,
Ben benieuwd naar jullie bevindingen! Aangezien ik nog een beetje een leek ben, zijn alle tips en adviezen welkom!