emissie is idd geen probleem CO 1,5% ? geen probleem
volvo 142 b20 turbo op lpg
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Volgens mij mag een oldtimer ook 10% CO hebben, het hoeft immers niet gecontroleerd te worden.
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
mwa originele motor ligt er nog steeds in, en die vermogensregel is volgens mij pas in de jaren 80 ingevoerd. Dus geldt niet voor daarvoor??Iroll schreef:En vergeet de verzekering niet in geval van een ongeluk. En als die in zo'n geval gaan zeuren dan zijn de rapen pas echt gaar.biadman schreef:alleen de rdw/pilite kan gaan zeuren over vermogen... apk keurmeesters niet.
Regel is tegenwoordig dat de motor niet meer als 20% meer vermogen mag hebben zonder rdw keuring, terwijl dat vorig jaar nog 40% was.
Mijn apk meester zei dat het overigens geen probleem was om een turbo te hebben. En daarnaast Bas heb jij naast het aantal cylinders info op je kenteken papieren staan over het oorspronkelijke vermogen? Ikke in ieder geval niet
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
Na een ongelukje met mijn ogen even er helemaal klaar mee.
Met het uitslijpen van de "nieuwe"kop een paar metaal splinters in mijn ogen.
Na een paar slapenloze nachten en huisarst bezoeken gaat het wel weer.
Voor vaderdag een veiligheids bril gehad dus die moet voortaan maar op.

Als het goed is is de compressie nu weer laag genoeg.
Morgen gaat hij er weer op,alleen nog een laag kool van de zuigers af bicken.
Ik heb nu een dunnere 1,2mm pakking gekocht in de hoop dat die wat sterker is.
Ben ook begonnen met een nieuw uitlaat spruitstuk fotos moet ik nog maken.
De APK is met turbo geen probleem geen op of aanmerkingen gehad.
Met het uitslijpen van de "nieuwe"kop een paar metaal splinters in mijn ogen.
Na een paar slapenloze nachten en huisarst bezoeken gaat het wel weer.
Voor vaderdag een veiligheids bril gehad dus die moet voortaan maar op.

Als het goed is is de compressie nu weer laag genoeg.
Morgen gaat hij er weer op,alleen nog een laag kool van de zuigers af bicken.
Ik heb nu een dunnere 1,2mm pakking gekocht in de hoop dat die wat sterker is.
Ben ook begonnen met een nieuw uitlaat spruitstuk fotos moet ik nog maken.
De APK is met turbo geen probleem geen op of aanmerkingen gehad.
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
da's balle man, je iegen schuld, maar wel poesje, heb zelf een week of 8 geleden precies het zelfde gehad, ook met een cilinderkop (alleen dan van m'n honda brommertje uit 1969) NOOOOOOOOIT meer zonder veiligheidsbril!!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Same here, kwam er toendertijd achter toen ik roest in mn oog zag. Veiligheidsbril is een must evenals goede gehoorbescherming. Als je een flinke laag kool op je zuigers hebt, zijn wellicht je zuigerveren niet heel goed meer. Want je carterontluchting zit niet op je inlaat traject meen ik toch? Of je oude cylinderkop lekte een beetje via de klepgeleiders?
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
Ik denk dat je het eerst moet meegemaakt hebben voor dat je de veiligheidsbil consequent opzet.
Als ik de auto start ging dat altijd gepaard met een blauwe rookwolk,dus gaan er van uit dat het de klepgelijders zijn.
Carterontluchting is idd niet aangesloten op het inlaat traject.
Als ik de auto start ging dat altijd gepaard met een blauwe rookwolk,dus gaan er van uit dat het de klepgelijders zijn.
Carterontluchting is idd niet aangesloten op het inlaat traject.
-
De Fryske Volvo Rider
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 28.12.2009 - 19:11
Hallo,
vet project!! ziet er leuk uit!!
draait alles nog naar behoren?
Rij je nog steeds met die extra stabilisatorstang?
Wat zijn je ervaringen hier inmiddels mee?
Ik zag het vandaag opt forum staan en het lijkt me een leuke, gemakkelijke upgrade.
graag hoor ik van jullie!
vet project!! ziet er leuk uit!!
draait alles nog naar behoren?
Rij je nog steeds met die extra stabilisatorstang?
Wat zijn je ervaringen hier inmiddels mee?
Ik zag het vandaag opt forum staan en het lijkt me een leuke, gemakkelijke upgrade.
graag hoor ik van jullie!
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
De extra stabilisatorstang werkt nog prima,wat mij betreft is het een aanrader.
Woensdag voor de apk geweest en op een paar lampies na weer helemaal goed. :bday:
Na dat de koppakking er uit geplopt was,de nieuwe kop (b18) weer gemonteerd en de gelegenheid meteen aangepakt om ander spruitstuk te maken.
Ik heb de turbo 180 graden gedraaid zodat de uitlaat zijde nu naar achter wijst.
Dit hield ook in dat er een anderen downpijp gemaakt moest worden.
Dus er is weer genoeg gehobbyd.
het spruitstuk.


downpijp

Woensdag voor de apk geweest en op een paar lampies na weer helemaal goed. :bday:
Na dat de koppakking er uit geplopt was,de nieuwe kop (b18) weer gemonteerd en de gelegenheid meteen aangepakt om ander spruitstuk te maken.
Ik heb de turbo 180 graden gedraaid zodat de uitlaat zijde nu naar achter wijst.
Dit hield ook in dat er een anderen downpijp gemaakt moest worden.
Dus er is weer genoeg gehobbyd.
het spruitstuk.


downpijp

- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Wat een mooi werk! Als of het plastic rietjes zijn die je aan elkaar plakt. Knap hoor.
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Mooi staaltje laswerk!
Maar ik begrijp niet helemaal waarom je een B18 kop op een B20 onderblok zet. De koppakking zal het nu helemaal niet lang uithouden en de compressieverhouding wordt ook een stuk hoger. Lijkt me geen gelukkige keus icm een turbo.
Maar ik begrijp niet helemaal waarom je een B18 kop op een B20 onderblok zet. De koppakking zal het nu helemaal niet lang uithouden en de compressieverhouding wordt ook een stuk hoger. Lijkt me geen gelukkige keus icm een turbo.
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Enne, een goedkoop nieuw oliefiltertje erop? 
Ik zou inderdaad ook niet voor een B18 kop kiezen, dan wordt de druk NOG hoger. En dat wil je niet, toch?
Ik zou inderdaad ook niet voor een B18 kop kiezen, dan wordt de druk NOG hoger. En dat wil je niet, toch?
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
volgens mij heeft hij de verbrandingskamers uitgeslepen.Iroll schreef:Mooi staaltje laswerk!
Maar ik begrijp niet helemaal waarom je een B18 kop op een B20 onderblok zet. De koppakking zal het nu helemaal niet lang uithouden en de compressieverhouding wordt ook een stuk hoger. Lijkt me geen gelukkige keus icm een turbo.

-
De Fryske Volvo Rider
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 28.12.2009 - 19:11
Mooi werk!
de 2e stabistang ga ik ook maar monteren denk ik.
de stabilisatiestang al 'besteld' bij Willem en Willem.
ik ben benieuwd!
groeten, en bedankt voor de reactie op mijn vraag
de 2e stabistang ga ik ook maar monteren denk ik.
de stabilisatiestang al 'besteld' bij Willem en Willem.
ik ben benieuwd!
groeten, en bedankt voor de reactie op mijn vraag
Fiat panda 1995
144 1971 758264km
144 grand luxe 1972
Audi a2 1.4
Volvo v40 2.0t phase 2
144 1971 758264km
144 grand luxe 1972
Audi a2 1.4
Volvo v40 2.0t phase 2
- bart1111111112
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 03.01.2008 - 17:33
De keus voor de b18 kop is omdat ik die nog op de plank had liggen.
Met de aanpassingen is de compressie lager geworden dan die van mijn oude b20 kop.
Dat de b18 kop beter flowen kan wel kloppen,waar met de oude setup boven de 4200 rpm de koek op wat gaat hij nu door tot 5000 rpm.
Het kan ook zijn dat dat aan het nieuwe spruitstuk licht.
Geen echte oplossing voor de ontsteking,maar ik heb er zo vrede mee.
Ik heb de ontsteking wat later en de vuldruk wat lager dan lever ik wel wat vermogen in maar de auto is zo betrouwbaar.
de 2e stabistang ga ik ook maar monteren denk ik.
de stabilisatiestang al 'besteld' bij Willem en Willem[/quote]
succes met het monteren!
Met de aanpassingen is de compressie lager geworden dan die van mijn oude b20 kop.
Dat de b18 kop beter flowen kan wel kloppen,waar met de oude setup boven de 4200 rpm de koek op wat gaat hij nu door tot 5000 rpm.
Het kan ook zijn dat dat aan het nieuwe spruitstuk licht.
Geen echte oplossing voor de ontsteking,maar ik heb er zo vrede mee.
Ik heb de ontsteking wat later en de vuldruk wat lager dan lever ik wel wat vermogen in maar de auto is zo betrouwbaar.
de 2e stabistang ga ik ook maar monteren denk ik.
de stabilisatiestang al 'besteld' bij Willem en Willem[/quote]
succes met het monteren!















