chiptuning en automatische versnellingsbak v70 d5

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14591
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HA wat grappig om een oud lijntje van mezelf weer hier tegen te komen van ZES JAAR geleden.
Wat wisten we toen nog minder....( ik dan ) :D

Mijn huidige volvo wederom laten tunen deze keer en wel van 163pk>340nwt naar 225pk>455nwt! :P

Ik ben een rustige maar besliste rijder met 50/60.000km per jaar. Door de enorme toename vermogen rij je veel rustiger op de baan door dat vermogen onderin.

Geen zenuwachtig gedrag meer als er wat moet gebeuren. Het is vierde volvo die ik tuned vanaf 2000. :wink:

Mijn splinternieuwe XC My 2006 in januari 2007 met dezelfde motor ( was gemaakt 17 maart 2006 en de huidige 24 dec 2005 en dezelfde motor) De Xc had ik met automaat naar 212 pk>520nwt gebracht en 160.000km gereden.

Het is een wereld van verschil en als je gewoon rijdt kan het geen echt kwaad. Ga je met caravan wedstrijd doen wie eerste boven is in Luik dan forceer je mogelijk wel wat!

Maar met die 225pk en 455 nwt kan ik verlopig wel weer goed vooruit :D
Ben er blij mee 8)
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

toch gaat je automaat rond de 2 ton kapot, alleen heb jij hem dan niet meer
Volvo for life
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14591
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

HA Bart,

JA: ik weet we denken hier verschillend over. Inderdaad zou de bak kapot kunnen gaan met 200.000km ALS je geen onderhoud pleegt zoals een keer per jaar olie flushen van de bak en rijdt als een coureur op Zandvoort.

Daarnaast heb ik een zachte voet, het nieuwe rijden, en gebruik ik vermogen niet om te racen maar om meer koppel onderin te hebben.
Dat geeft meer rijgenot.

Mijn XC rijdt met 475nwt nog steeds rond met 250.000km zonder problemen en mijn groene tdi automaat uit 1999 heeft zelfs al 450.000km op de teller met tuning.

Het hangt af van de bestuurder weten we toch....
Inderdaad Bart alles met TE gaat stuk.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Begrijp me niet verkeerd, IK BEN ER JUIST BLIJ MEE! het is een lekkere klus, het is een goede omzet en het is NOOIT garantie.
Het kan mij dus nooit TE vaak gebeuren....
Volvo for life
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14591
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

@ Bart:
mocht er onverhoopt iets kapot gaan dan wil ik helaas niet naar de Volvodealer gaan. Die is te duur.

Reparaties aan bakken worden vaak door de leasmaatschapijen aan specialistische bedrijven, zoals Ganzeboom in Almelo en Lucassen in Lunteren, uitbesteed!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Die zijn ook blij met tuning
Volvo for life
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10522
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Tuning, ik heb altijd het gevoel dat je niet aan de parameters van hetgeen de fabrikant als 'veilig' beschouwd moet gaan sleutelen. De 163 PK met 340NM is in mijn optiek ruimschoots voldoende, ook met caravan erachter. Zelfs de GT doet het oké, die ik overigens dan wel handmatig schakel...
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14591
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Blijft altijd een poule van voor- en tegenstanders die tuning.
En nu van de zon genieten.
:agrue:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

tuning verkort het leven van een motor
Volvo for life
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14591
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Bart houdt van originele volvo motoren :lol:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

VolvoXC70 schreef:
bart simpson schreef:tuning verkort het leven van een motor
Dat is iets te generiek Bart. Waarom zou Volvo dan een levensduurverkortende optie aanbieden via Polestar?
Ik zie hier niets over levensduurverkorting: http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... uning.aspx
daar heb je zondermeer een punt, maar bij Polestar zal je opvallen dat maar voor een beperkt deel van de leverbare Volvomotoren een tuningset beschikbaar is terwijl b.v Rica alles tuned, Polestar gaat ook niet verder dan upgrades tot max 20% toename.
@ bover, inderdaad ja
Volvo for life
VolvoXC70
4th Gear member
Berichten: 940
Lid geworden op: 04.09.2006 - 23:19

:-#
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

niet met Polestar
Volvo for life
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Nu hier een 6 bak van een gechipte volvo D5 V70 liggen,er is dus weinig meer van over inwendig,heeft weliswaar niets met een automaat van doen,maar toch het vermelden waard denk ik.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Mwahahaha....heeft ook niks met chippen van doen, mwahahaha.

Sorry en excuses voor de reactie. Het zal ongetwijfeld aan materiaalfalen hebben gelegn dat de bak an gort draaide.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

De hoofdas is gebroken,de technische dienst van Volvo is overtuigd van het feit dat het door een te hoog vermogen komt,dus lachen is leuk,maar je moet natuurlijk wel weten waarom je lacht. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik heb mij, een tijdje terug, heilig voorgenomen om geen "eigen mening" ten aanzien van tuning en aftermarked xenon (meer) te doen.
Ik ga zelfs niet zeggen: "Zie je wel, dat komt er van, eigen schuld" omdat daarvoor onvoldoende informatie bij mij aanwezig is.

Maar dat ik er "iets" van vindt, dat moge duidelijk zijn. Mooie sleutelklus, dat dan weer wel.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”