Ik had al de handleiding om parkeersensoren opgezocht via de Volvo accessoires site, voornamelijk om te zien hoe de bumper gedemonteerd moest worden. De beschrijving leek me niet al te moeilijk, dus afgelopen zaterdag begon ik vol goede moed.
Stap 8 t/m 11 verliepen spoedig, maar eenmaal bij stap 12 aangekomen liep ik vast.

In plaats van de "bone tool" die staat aangeven heb ik noodgedwongen een geodriehoek gebruikt, simpelweg omdat ik geen bone tool voorhanden had, en kan die ook nergens in de buurt te koop vinden.
Na twee uur prutsen had ik het wel gezien, de bumper was wel enkel millimeters naar beneden gekomen, en ook enkele millimeters naar achteren - maar echte vooruitgang was er niet te bekennen.
Daarna ben ik naar een dealer gereden, maar helaas was er geen monteur aanwezig (zaterdagmiddag, logisch). Mijn plan voor nu is in ieder geval zorgen dat ik de originele bone tool ergens kan bestellen, ook al moet het dan uit het buitenland... maar misschien heeft iemand nog wat tips voor me?
Ik heb ditzelfde topic ook uitstaan op c30world.com/forums, en heb voordat ik aan de klus begon hier ook al goed gezocht: het enige dat ik kan vinden zijn opmerkingen dat het niet zo lastig is... Biedt helaas weinig inzicht.
De auto is een C30 R-Design uit 2011, alle hulp is welkom! Alvast bedankt!