Beste Volvo-liefhebbers,
Op zoek naar een tijdelijke auto kwam ik de volgende Volvo tegen:
http://link.marktplaats.nl/536620904
Heb er in proefgereden en een optie op de auto genomen. Auto beviel goed, kale versie dus zonder stuurbekrachtiging of andere luxe zaken, maar dat is geen probleem aangezien ik de auto geen jaren zal gaan rijden. Nu is mijn vraag of jullie nog tips hebben bij de aanschaf van deze auto, waar moet ik op letten en zijn er nog bekende zwakke plekken aan deze auto?
Hoor graag van jullie!
Groet, TP
Aankoopadvies Volvo 440 1.7DL Aut.
-
- 4th Gear member
Ik durf niet te zeggen of hier de beruchte CVT automaat in ligt, maar zo ja, lekker laten staan. Of je moet hem over 5000km reviseren, vervangen of weet ik het wat.
Edit: zo te zien kwam die pas met phase 2 en zou je hier geen problemen mee moeten hebben
Edit: zo te zien kwam die pas met phase 2 en zou je hier geen problemen mee moeten hebben
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dit is de gewone automaat, HTA (cvt) was er pas met de nieuwe neus. En bij de hta heb je geen 1-2-3 mogelijkheid op de keuzehendel. Gewoon doen, ziet er netjes uit. Auto's kunnen roesten op de achterschermen maar verder....
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Mijn moeder rijdt in een gelijksoortige 440 automaat, met B17FP motor(ofzo) en een ZF4 bak. Inmiddels >160k op de teller. Rijdt lekker hoor. Als er geen op of aanmerkingen zijn, gewoon doen. Dealeronderhouden is (in principe) ook nooit verkeerd. Waarschijnlijk 'van een oud vrouwtje geweest' die kosten noch moeite spaarde om de auto te laten onderhouden. Die kom je nog wel eens tegen. Ik denk dat je er veel plezier aan gaat beleven. Basis uitvoering is geen probleem, wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad