Recall S80

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
ikkezelf
Starter

VolvoRob schreef:Volvo heeft me tevens een mooi aanbod gedaan om het geleden ongemak enigszins te verzachten. Bovendien wordt de communicatie nog eens een keer bekeken, om te zien wat men er van kan leren. Eind goed, al goed.

Nu maak je mij wel heel nieuwsgierig. Ik heb enkel een merci gehad voor het geduld dat ik heb gehad.

De Volvo mag nu zijn slechte start beginnen goedmaken. Hij is daar trouwens al mee bezig. Eerste ervaringen zijn prima. Rijden met een Geartronic is een plezier.
Volvo V70 - D3 (163) - Aut. - Start/Stop - Summum - Savile Grey
BlackSapphire
6th Gear member

ikkezelf schreef:VolvoRob,
Hieronder vijf vragen die ik heb voorgelegd aan Volvo Customer Care in België.

2. Wat kan er gebeuren, kan dit gevaarlijk zijn ?

Dit zijn de antwoorden die ik kreeg :

2. Wat is gevaarlijk en waanneer is iets gevaarlijk? Alles kan gevaarlijk zijn in een wagen. Autorijden op zich is gevaarlijk.
Maar u zal begrijpen dat Volvo Cars uw veiligheid en de kwaliteit van onze producten boven alles willen stellen. Daarom dat er af en toe onderdelen dienen aangepast te worden.
Gelukkig, Volvorob, dat alles voor jou goed is afgelopen. Wat de antwoorden betreft die ikkezelf ontving van Volvo, vind ik antwoord 2 van een dubieus karakter. De bedoeling van de vraag is of het geconstateerde effect een vergroot risico met zich mee brengt. Die vraag wordt niet serieus beantwoord. Net als die piloot die tegen zijn passagiers zei, toen ze hem vroegen of het gevaarlijk was dat de linkermotor het niet meer deed: "Wat is gevaarlijk? Vliegen op zich is gevaarlijk..."

Maar goed, gevalletje communicatie dus. Hoe het met Volvorob is afgelopen laat in elk geval goede wil zien. En da's belangrijk voor het vertrouwen. Ben wel benieuwd trouwens naar zijn bonus :)
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
VolvoRob
5th Gear member

ikkezelf schreef:
VolvoRob schreef:Ik ben gisteren gebeld, inderdaad ook pomp geleverd en geplaatst. Daarnaast zijn alle brandstofleidingen vervangen. De aansluiting bij de pomp kan niet los- en weer vastgemaakt worden, moet dus compleet vervangen worden. Anders is lekkage later alsnog mogelijk.

@ikkezelf: zijn bij jou de leidingen ook vervangen?

Morgen (zondag) om 12 uur kan ik de auto ophalen.......
Bij mijn weten zijn er geen leidingen vervangen.
De dealer heeft daar in ieder geval niets over gezegd.

Ik ben mijn wagen vrijdag 16/03 gaan ophalen.
Ik heb vandaag nog een e-mail van Volvo Buitenweg ontvangen waarin nogmaals bevestigd wordt dat na het losmaken van de brandstofleidingen deze niet opnieuw gemonteerd kunnen worden maar dat ze vervangen dienen te worden voor nieuwe, aangezien anders er alsnog een kans op lekkage bestaat.

@ikkezelf: ik zou toch nog even naar de dealer gaan en vragen hoe dat met jouw leidingen zit.

@Blacksapphire/Phacoid: etentje
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
VolvoRob
5th Gear member

En de tweede recall voor mijn S80 is een feit! Nu wordt gevraagd of ik even naar de bedrading onder de stoel wil laten kijken..... Tja.....
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gast

VolvoRob schreef:En de tweede recall voor mijn S80 is een feit! Nu wordt gevraagd of ik even naar de bedrading onder de stoel wil laten kijken..... Tja.....
Klopt, moest mijn V60 ook voor retour. Schijnt dat de connector voor de airbag los kan gaan.
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Mijn V70 ook, maar dat hebben ze bij het verwisselen van de zomer/winterbanden in maart al gedaan. Vreemd dat we er nu pas een brief over kregen. Zal wel niet erg dringend probleempje zijn.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”