Revisie Automatische Versnellingsbak

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

@bover: je bedoelet zowel automaat als handbak? of 2 automaten?
en welke verschil merkte je?

en welk bedrijf?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

dukcer schreef:@Walter, heb jij een flush gedaan of een powerflush zoals beschreven is op de site powerflush.nl ?
Powerflush hoor ik nu voor het eerst. olie eruit, nieuwe erin, draaien, olie eruit, nieuwe erin, etc net zo lang tot het schoon was. Geone flush denk ik.
peter geurts schreef:Als je al die verhalen leest durf je bijna geen volvo met geartronic te kopen?
De kans op problemen is zeer groot en de kosten ook. :shock: :shock:
Denk dat dat nog wel mee valt. Ik heb ook geen GT maar een gewone AT. Toen ik op zoek was naar een revisiebedrijf kwam ik ook veel problemen met automaten van andere merken tegen. Daarbij kost vervangen van een koppeling ook een lekkere som centen. Part of the game
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

het in zijn vrij komen tussen 2 en 3 kan worden opgelost met een software update/patch.
Dat verhielp bij mij soortgelijke problemen.
is dat Flushen echt nodig? Alleen bij kilometervreters zoals taxi's naar mijn weten.
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Marelli schreef:het in zijn vrij komen tussen 2 en 3 kan worden opgelost met een software update/patch.
Dat verhielp bij mij soortgelijke problemen.
is dat Flushen echt nodig? Alleen bij kilometervreters zoals taxi's naar mijn weten.
nieuwe software kan het inderdaad oplossen. Maar niet altijd. Volgorde is (ook qua kosten) nieuwe software > spoelen > nieuwe bak. En laat je niet verleiden alleen het kleppenblok te laten vervangen, dat is vaak uitstel van executie.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14896
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

crackedtooth schreef:@bover: je bedoelet zowel automaat als handbak? of 2 automaten?
en welke verschil merkte je?

en welk bedrijf?
Ik heb een automaat en deze geflust. Mijn volvo heeft nu 145.000km gelopen. De geartronich vloer letterlijk naadloos aan bij het schakelen.
Hij valt in toerental helemaal terug.
Je hebt gewoon een prettiger gevoel bij het rijden, geen schokken meer.

De stuurhuis flush brengt het gevoel weer terug in het stuur. Mijn Volvo had een z.g vrije slag in het rechtdoor rijden en daardoor minder contact met de weg zeg maar.
Na de stuurhuis flush heb een stuur dat meteen reageert en strak gevoel geeft met sturen.

Gery Slot legt alles uit en bij problemen adviseert hij een oplossing.
Mijn advies voor automaat elke 75.000km en stuurhuis rond de 150.000km
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21203
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Marelli schreef:het in zijn vrij komen tussen 2 en 3 kan worden opgelost met een software update/patch.
Dat verhielp bij mij soortgelijke problemen.
is dat Flushen echt nodig? Alleen bij kilometervreters zoals taxi's naar mijn weten.
Mijn automaat wordt ook geflusht en alhoewel het geen onderdeel uitmaakt van het gewone onderhoud zijn de techneuten het erover eens dat bij slip of algehele malaise een flush helpt.
Als ik mijn gas los voor een rotonde zakt het toerental naar stationair ik rol dan de rotonde over zodra ik weer gas geef pakt de bak weer op met slip.
Slip genereert warmte waardoor na verloop van tijd het probleem steeds erger wordt mijn V70 D5 185pk gt heeft 132.000km gelopen.
Ik verwacht een grote verbetering van de flush.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14896
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

zeker weten dat je enthousiast naar huis rijdt na een automaat flush!!
( ik doe flushen al jaren )
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gast

Zou wel leuk zijn dat @elberja ook even reageert, het is tenslotte zijn "probleem". :P
elberja
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 26.12.2010 - 12:16
Locatie: Bennekom

Wat een overweldigende reacties. Het was even zoeken voo rmij hoe het forum werkte maar nu begrijp ik het goed. Na het lezen van de reacties kom ik tot de conclusie dat ik eerst een powerflush ga proberen een revisie kan altijd nog. Dank voor de tips.
Gast

elberja schreef:Wat een overweldigende reacties. Het was even zoeken voo rmij hoe het forum werkte maar nu begrijp ik het goed. Na het lezen van de reacties kom ik tot de conclusie dat ik eerst een powerflush ga proberen een revisie kan altijd nog. Dank voor de tips.
Houd ons op de hoogte van het resultaat, als je bij Gery bent geweest. :wink:

Blijf sowieso rondkijken op dit forum, dat kan je in de toekomst zeker wat geld besparen.
Gebruikersavatar
Blade-ex
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 01.12.2009 - 00:46
Locatie: Appingedam

Bij onze vorige V70 werd het aangeraden door de monteur. Bak schakelde niet soepel meer en soms net even verkeerd. Bak is toen gespoeld waarna ie weer heel mooi soepel schakelde. Was bij 240000 km.
Bij de D5 geartronic die we nu hebben was het aantoonbaar net gedaan bij 210000 km.
V70 D5 163 PK Automaat Black Sapphire
V70 2.4 140 PK automaat. Wat een verschil met de vorige!
Mondeo 2.0 i station Ghia uitvoering 145 PK
BMW 318i
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41097
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

28 april is er weer een Powerflushdag. Zie het Evenementenboard
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”