advies mbt tot aanschaf Volvo en gezin

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
jee-bee
4th Gear member
Berichten: 578
Lid geworden op: 05.03.2012 - 17:49
Locatie: Gronau (westfalen)

Wij hebben (nog) geen kinderen en toch een V70. Ook geen hobby's zoals duiken, honden of iets dergelijk en toch kiezen we voor een "V" Ik vind de V mooier en ruimte.... Beter mee verlegen als om verlegen.

Koffers op het dak etc. is voor ons geen optie. Ik krijg dan altijd zo'n DELA gevoel :-)
Volvo XC90 D5 AWD (2013)

Triumph Tiger Explorer 1200 XC (2014)
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

gsx750r schreef: De estate's komen beide uit België en ik weet niet of de juistheid van de km.stand op de een of andere manier te controleren is.
In belgië heb je de "Carpass", deze moet bij verkoop bijgeleverd worden door de verkoper.
Anders kan de koper de koop gewoon terugdraaien naar een tijdje las ik laatst.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Misschien dat dit dan wat voor je is: Forum-advertentie
Veel ruimte voor weinig geld.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Op de km stand kan je niet afgaan. Je moet goed naar slijtage kijken of die bij de opgegeven km stand horen. Bij een lage km stand horen een niet versleten stuur, bedieningsknoppen, stoelen en pedaal rubbers. En het goede gevoel moet je er ook bij hebben, de auto praat ahw tegen je. Krijg je er geen goed gevoel bij dan laten staan. Er zijn er genoeg op de markt, nooit de 1e de beste kopen. Altijd meerdere gaan bekijken zodat je kan vergelijken. En iemand meenemen die er echt verstand van heeft.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

V70/2.4D/2003 schreef:Prijs heeft te maken met beleving en emotie. De vraag is altijd: Heb JIJ het er voor over. In zijn algemeenheid geldt natuurlijk dat de verhouding prijs kwaliteit de juiste moet zijn. En dat vraagt om zoeken. Er zijn hele nette auto's, ook 240's, te vinden met weinig km en in concourstaat. Een 240 van die categorie zal om en bij de 4500 euro als vraagprijs hebben, zeker als hij bij een Volvist vandaan komt.

Het is wat je wil. Wil je een "hok" om je te verplaatsen, dan kun je goedkoper. Wil je iets moois en goeds, dan ben je wat meer kwijt.
Ver boven de € 4500,-- doet ook mee. Het is nderdaad wat je er voor over hebt. Belangrijker is dat je ook wat op de plank laat liggen voor onverwachtse zaken. Met in achtneming van de aankooptips kan je een betrouwbare aankoop doen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

@volvorider, jij had ook nog het één en ander in de aanbieding, mogelijk moet je dwaas23 een een PM sturen?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20838
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Allereerst, is smeekens inderdaad van de vader van alettesmeekens. Dus die constatering klopt.
Ten tweede: gas in een 240 Tja dan gaat er heel wat van de kofferruimte af.

Maar als ik terugkijk naar de eerste jaren dat mijn vader een auto had. Toen gingen wij met een gezin met 3 kinderen in een Daf 55 naar Engeland. Alles IN de auto. (maar die kofferbak wow daar gaat een boel in zeg)

Nu een mening over die 240gl. Kijk even verder. Voor iets meer geld (ongeveer Euro 3500) zijn er hele mooie (schadevrije) te koop. Dat zegt niet dat die van Smeekens verkeerd is. Maar daar ben je, om de schades bij te werken, ook nog Euro 1500 aan kwijt.
'T is maar waar je voor kiest.
En succes met de zoektocht.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
dwaas23
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22.03.2012 - 20:15
Locatie: Breda

veel om over na te denken, maar het wordt me al wat helderder.

budget blijft lastig maar zal zo rond de 3500-4000 gaan liggen. dit moet ik eerst even fixen, want dat zoekt ook wat handiger.
Verder wil ik graag (leren) klussen aan mn wagen en wil mede daarom ook voor een wat ouder model gaan.

Inmiddels staat ook de keuze vast dat het een station moet worden. wel zo praktisch.
we zoeken even door, iedereen alvast bedankt voor de welkome tips hierboven :D

Daan
Gebruikersavatar
William244
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 16.02.2012 - 13:41

Ik zou voor die 745 gaan.
Groeten,
William

Volvo V70 2.5T GT summum - 2008
Volvo 244 2.3 Grand Luxe - 1982
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Ik heb het hier al vaker gezegd: als je verliefd bent op de 240, moet je een 240 kopen.
Als je de beste Volvo, die ze ooit gemaakt hebben, wilt moet je een late 940 2,3 LPT hebben, 1997 of 1998 dus. Loopt en trekt harder, nog meer ruimte, nog betrouwbaarder en nog veiliger. Ik heb een hele rits 245's gehad en heb dus wel enige ervaring. Ben nu (na een zijstapje met een V70-2, die niet goed bleek te zijn) weer terug bij mijn tweede 945, die inmiddels 440.00 kilometer heeft gelopen tegen minimale kosten. De 940's zijn in verhouding tot 240's ook nog goedkoop, doordat de 240 meer status heeft in de ogen van velen....en de 940 roest niet of nauwelijks.
Dus: elke dag en vakantie: 940 estate, leuk en hobby: 240 en ouder....
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

whitehorsekart schreef:Ik heb het hier al vaker gezegd: als je verliefd bent op de 240, moet je een 240 kopen.
Als je de beste Volvo, die ze ooit gemaakt hebben, wilt moet je een late 940 2,3 LPT hebben, 1997 of 1998 dus.....
Dus: elke dag en vakantie: 940 estate, leuk en hobby: 240 en ouder....
Zeker gaan voor een 240 als je daar aan toe bent.
Helemaal mee eens een 940 is een zeer betrouwbare Volvo, overigens geldt bovenstaande bij serie II en te krijgen vanaf MY 95-98.
6 jaar een 940 LPT MY 98 gehad, en inderdaad weinig problemen, wel een paar typische.
Maar voor elke dag en vakantie is een 2, 7 of 9 eigenlijk allemaal prima.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Rene68
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Ik kan inmiddels volmondig zeggen dat een 240 een heerlijke auto is. Natuurlijk heb je meer geluiden dan in een modern(ere) auto maar je krijgt er zoveel karakter voor terug! En het rijdt echt goed. Let wel, ik ben van een laatste type V70 naar een laatste type 240 gegaan dus best een aardig verschil.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”