Ik heb al een tijdje last van een knakkend/tikkend geluid bij het geheel uitsturen naar links of rechts bij langzaam rijden. Voornamelijk bij het keren maar ook bij het inparkeren. Het is het laaste deel, driekwart/halve slag voor het einde waarbij de auto ook wat meer omhoog komt. Links is het overigens erger dan rechts, maar de geluiden komen overeen. Gevoelsmatig denk je (ik iig) dan direct aan de homokineet vervangen maar al lezend op het internet lees je ook over de spiebaan verlijmen.
Kunnen jullie mij misschien uitleggen hoe ik dit het beste kan controleren waarbij het duidelijk wordt of het de spiebaan of homokineet is?
In de eerste instantie was ik namelijk van plan om de complete aandrijfassen te vervangen omdat de auto toch al wat kilometers achter de rug heeft en dan gelijk de binnenste- en buitenste homokineet nieuw zijn. Al heeft de binnenste homokineet weer niet zoveel te voorduren.....
Jullie zullen begrijpen dat ik daar graag even wat feedback op zou willen krijgen aangezien mijn gedachte niet altijd de juiste is in dit soort gevallen