Ervaringen V70 LE T4 MY12
-
- 2nd Gear member
Een auto rijden die (ruim) meer kost dan €40.000 en dan €75 te veel vinden voor 3 schermpjes ???
Volvo XC40 T5 Recharge R-Design Automaat (2020)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
BMW X1 E84 sDrive 20iA xLine Automaat (2014)
Volvo V70 T4 Momentum Handgeschakeld (2011)
BMW E91 325i Executive Handgeschakeld (2006)
- BigSur
- 2nd Gear member
ik heb de 5 schermpjes bij volvopartshop.com besteld aan 160 euro, was toch een stuk goedkoper dan bij mijn dealer. Ik vind wel dat ze wat strakker mochten aanspannen, heb hier en daar een golf in de schermen en dat maakt het esthetisch iets minder. Zicht blijft ok, in het donker merk ik wel dat de autodim van de spiegel niet meer werkt doordat het scherm het licht al breekt.
- PGV90
- 6th Gear member
Ho, ho,CY325i schreef:Een auto rijden die (ruim) meer kost dan €40.000 en dan €75 te veel vinden voor 3 schermpjes ???
standaard Volco prijs was ruim 250,- eur voor de complete set van 5; dat leek mij nogal veel voor iets waarvan ik niet zeker was of het echt noodzakelijk is.
Maar bedank voor de tips naar aanbiedingen en alternatieven.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
- rmlinden
- Starter
Ik rijd sinds februari een V70 T4 PS. Qua ervaringen sluit ik me graag aan bij Timewa e.a.. Bovendien mijn ervaring vanuit het andere topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight= Graag voeg ik daar de ervaringen toe over de Driver Support Line: adaptieve cruisecontrol, in combinatie met detectie van gevaarlijke situaties. Op zich moet het systeem vanzelf het werk doen en hoop je er geen gebruik van te moeten maken. Wat ik merk als ik af en toe te dicht op een andere auto inrijdt, dat er een geluidssignaal en een rood signaal onder de voorruit wordt geprojecteerd. Of bij het overschrijden (zonder richting aangeven) van de doorgetrokken of onderbroken strepen. Dat houd je wel scherp, met name als je toch even afgeleid bent door de mobiele telefoon :shock: . Ook is het mij een keer voorgekomen dat er mensen aan de kant van de weg bewogen en er een signaal kwam. Laatste ervaring met deze preventieve electronica is wat minder: als er een groot snelheidsverschil tussen de auto's is, zal de adaptieve cruise control niet direct afremmen. Ook niet altijd als er opeens een auto met groot snelheidsverschil er tussenin komt rijden. Kortom, altijd zelf op blijven letten. Het is nog geen perfect systeem. Ik kan het wel iedereen aanraden, want het comfort en de preventieve mogelijkheden zijn voor mij in ieder geval de investering waard!
V70 T4 Powershift MY 2012, LE, Driver Support Line, Family Line, Comfort Pack, Caspian Blue, R-Design Styling, Cargo fix kit, Rearview camera, Front blind view camera, afneembare trekhaak
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Vandaag helaas een mindere ervaring met de T4. Heenreis deed de cruise control het nog maar terug niet meer.
Geen foutmelding, snelheid stond ook netjes ingesteld op het dashboard maar auto gaf geen gas om de snelheid vast te houden en rolde dus langzaan uit.
Afremmen voor voorliggers werkte wel nog vreemd genoeg. Parkeerplaats opgezocht, contact uit, deur open, auto op slot, auto open, weer starten.
Eerste keer starten gingen alleen alle lampje aan, tweede keer startte die wel. Probleem met cruise control was niet opgelost. Hele procedure nog twee parkeerplaatsen herhaald maar bleef gelijk, ook telkens twee keer moeten starten.
Merkte dat de plastic kap die over de camera in de voorruit zit een beetje los zat, deze weer aangedrukt zodat die vast klikte maar het probleem was daarmee nog niet verholpen.
Tweede opmerkelijke punt. Ik controleer regelmatig de olie en die is altijd goed. Gisterochtend de melding Oliepeil laag. 's avonds na 2,5 uur stilstand gecontroleerd maar peil was prima. Vandaag toch weer de melding bij het starten met koude motor. Met warme motor geen melding.
Hoop dat die het morgen weer doet, dealer zegt als probleem blijft dan vrijdag maar even langskomen.
Na alle positieve ervaringen vond ik het wel zo objectief om ook dit te delen.
Geen foutmelding, snelheid stond ook netjes ingesteld op het dashboard maar auto gaf geen gas om de snelheid vast te houden en rolde dus langzaan uit.
Afremmen voor voorliggers werkte wel nog vreemd genoeg. Parkeerplaats opgezocht, contact uit, deur open, auto op slot, auto open, weer starten.
Eerste keer starten gingen alleen alle lampje aan, tweede keer startte die wel. Probleem met cruise control was niet opgelost. Hele procedure nog twee parkeerplaatsen herhaald maar bleef gelijk, ook telkens twee keer moeten starten.
Merkte dat de plastic kap die over de camera in de voorruit zit een beetje los zat, deze weer aangedrukt zodat die vast klikte maar het probleem was daarmee nog niet verholpen.
Tweede opmerkelijke punt. Ik controleer regelmatig de olie en die is altijd goed. Gisterochtend de melding Oliepeil laag. 's avonds na 2,5 uur stilstand gecontroleerd maar peil was prima. Vandaag toch weer de melding bij het starten met koude motor. Met warme motor geen melding.
Hoop dat die het morgen weer doet, dealer zegt als probleem blijft dan vrijdag maar even langskomen.
Na alle positieve ervaringen vond ik het wel zo objectief om ook dit te delen.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Vrijdag bij de dealer. Het bleek dat de ODBC-diagnose module die ik gekoppeld had nogal wat storingen had veroorzaakt. Een reset bij de dealer en de cruise control deed het weer zoals het hoort.
In het vervolg goed opletten dat de auto niet meer op contact staat als ik de diagnose module aan/loskoppel.
De frontview camera blijft een zwart beeld geven en ook de AV/video van het RSE systeem geeft geen beeld op het voorscherm (ook niet bij stilstand, terwijl USB en Disk wel beeld geven op het voorscherm).
Hopen dat dit bij de 30.000 beurt opgelost kan worden.
In het vervolg goed opletten dat de auto niet meer op contact staat als ik de diagnose module aan/loskoppel.
De frontview camera blijft een zwart beeld geven en ook de AV/video van het RSE systeem geeft geen beeld op het voorscherm (ook niet bij stilstand, terwijl USB en Disk wel beeld geven op het voorscherm).
Hopen dat dit bij de 30.000 beurt opgelost kan worden.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
vanwaar die eigen aangesloten OBDC diagnose module?
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Vooral omdat ik benieuwd was naar de temperatuur van het koelwater en hoe snel de motor warm werd. Maar er zijn ook mooie grafiekjes uit te krijgen over brandstofverbruik, toerental, engine load etc. Ook blijkt dat het snelheidsignaal op de canbus niet gelijk is aan wat er op het dashboard staat. Dashboard geeft zo'n 5km meer aan dan het canbussignaal. Je kan er niets mee maar vond het toch aardig om te zien wat er allemaal op zit.
- timewa
- 2nd Gear member
Even een heel korte update: Net terug met de V70 LE T4 van vakantie. Er staat nu ruim 40 kkm op de klok en na het verhelpen van het startprobleem is de auto verder uitstekend bevallen.
Geen enkel probleem meer gehad, de motor loopt nu als een zonnetje en het is een erg fijne reisauto gebleken waar mijn gezin en ik zeer tevreden over zijn ondanks initieel de moeizame start.
De eerste servicebeurt is achter de rug en ook Sensus heeft een (kaart)update gehad, is behoorlijk actueel en kent ook vele nieuwe wegen. Er zijn nog wel enkele verbetermogelijkheden voor een volgende update, ik heb goede hoop dat Volvo Sensus blijft doorontwikkelen.
Ik blijf de auto sterk waarderen om de eerder genoemde pluspunten en voor mijn gebruik voldoet ie uitstekend. Ook de nieuwe modellen van Volvo zijn veelbelovend, gaat de goede kant op met dit merk.
Geen enkel probleem meer gehad, de motor loopt nu als een zonnetje en het is een erg fijne reisauto gebleken waar mijn gezin en ik zeer tevreden over zijn ondanks initieel de moeizame start.
De eerste servicebeurt is achter de rug en ook Sensus heeft een (kaart)update gehad, is behoorlijk actueel en kent ook vele nieuwe wegen. Er zijn nog wel enkele verbetermogelijkheden voor een volgende update, ik heb goede hoop dat Volvo Sensus blijft doorontwikkelen.
Ik blijf de auto sterk waarderen om de eerder genoemde pluspunten en voor mijn gebruik voldoet ie uitstekend. Ook de nieuwe modellen van Volvo zijn veelbelovend, gaat de goede kant op met dit merk.
- Volvoman
- 7th Gear member
- Contacteer:
Gelukkig!!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- PGV90
- 6th Gear member
+1
Helemaal mee eens.
Helemaal mee eens.
Van XC70 naar V90 CC