renelle schreef:Met veel interesse het verhaal gelezen. Bij mijn V70 lijkt dit een beetje vergelijkbaar te zijn... Al is het bij mij vooral bij hard optrekken in de eerste 2 versnellingen.
Ook mijn D5 is van 2005, een 6-traps automaat, MY06. Een aantal specialisten hebben al gezocht. Vorige week krijg hij zijn 120k beurt en heeft mijn dealer aangegeven dat de achterst motorsteun kapot/lek was. Een vacuum gestuurde steun die (zo werd verteld) juist stijver wordt als de motor belast of meer toeren maakt. Bij mij worden de trillingen nog eens extra voelbaar zodra ik de achteruit inschakel...
Prijzen van de achters steun heb ik nog niet. Compleet met de uren was het rond de 400 euro... Dus heb ik het nog even laten zitten.
Ik heb een MY05 D5 185 met 6-traps geartronic.
Bij belasting (dus niet in de N) gaat hij rond de 2000 toeren licht brommen. Niet bij rustig vertrekken, maar bij het iets steverigere optrekken.
Herkenbaar dus vermoed ik.
Vandaag bij de dealer al een eerste keer laten naar kijken en ze vonden een kapotte bevestiging van het luchtfilterhuis. Deze (alle drie meteen) werden meteen vervangen, maar geen soelaas.
Dan nog een eind gereden zonder motorafdekking, maar ook geen oplossing.
Volgende keer meer ....