@jp-v60
hans98 heeft het over iets anders
Waarom zou ik opladen?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
In 150 meter van 100 km/hr naar 0 km/hr puur op de electrische vertraging (dus alleen gas loslaten)?vaudi schreef: ca 150 m
ja te weinig voor een noodstop maar genoeg op 80 km wegen met normaal rijgedrag en goed anticiperen.
Uiteraard heb je altijd de standaard remmen erbij als het nodig is.
Dat lijkt mij heeeeeeel erg sterk.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 14.12.2006 - 11:39
v60pih,
Je remt eerst af op de elektromotor, pas bij krachtig remmen wordt het mechanische deel (blokken/schijven) aangesproken.
Je remt eerst af op de elektromotor, pas bij krachtig remmen wordt het mechanische deel (blokken/schijven) aangesproken.
2024 Volvo XC90 T8
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
2021Volvo XC40 P8
2016 Volvo XC90 T8
2014 Volvo V60 PIH
2012 Volvo V60 D2
2007 Volvo V50 2.0D Edition II
2000 Volvo V40 1.9D Europa Phase I Dark Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Het eerste traject van het rempedaal doceert de mate van elektrisch remmen.
Dit stukje hoort nog toegevoegd te worden aan het stukje van 100mb.
met het afremmen op de motor in de hoogste versnelling.
Sommige EV cars als een i3 hebben dat zo sterk dat je door het gaspedaal gedoceerd los te laten al heel behoorlijk kunt remmen.
De V60 pih heeft dat effect nauwelijks, daar gebeurd het remwerk via het rempedaal. Dan werken de remlichten ook mee.
Dit stukje hoort nog toegevoegd te worden aan het stukje van 100mb.
Laat je het gaspedaal los dan wordt er na verloop van tijd ook elektrisch afgeremd maar dat is heel weinig. Dat is wat meer vergelijkbaar100mb schreef: v60pih,
Je remt eerst af op de elektromotor, pas bij krachtig remmen wordt het mechanische deel (blokken/schijven) aangesproken.
met het afremmen op de motor in de hoogste versnelling.
Sommige EV cars als een i3 hebben dat zo sterk dat je door het gaspedaal gedoceerd los te laten al heel behoorlijk kunt remmen.
De V60 pih heeft dat effect nauwelijks, daar gebeurd het remwerk via het rempedaal. Dan werken de remlichten ook mee.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Ik reageerde niet op hans98, maar op een opmerking van jou, dat je uitstapt om te voelen of de remmen warm zijn. Terwijl je dat kan controleren middels de bubbelsvaudi schreef: @jp-v60
hans98 heeft het over iets anders
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Ben het geheel met je eens, dat redt de PIH never nooit, de elektrische vertraging is te verwaarlozen, als je bij 100 km/h elektrisch wil afremmen dan moet je wel een paar 100 meter vtv gaan remmen. maak je geen vrienden mee met degene die achter je rijdenv60pih schreef:In 150 meter van 100 km/hr naar 0 km/hr puur op de electrische vertraging (dus alleen gas loslaten)?vaudi schreef: ca 150 m
ja te weinig voor een noodstop maar genoeg op 80 km wegen met normaal rijgedrag en goed anticiperen.
Uiteraard heb je altijd de standaard remmen erbij als het nodig is.
Dat lijkt mij heeeeeeel erg sterk.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Ik snap het geloof ik.
Gaat om dit deel van de handleiding:
Gaat om dit deel van de handleiding:
Licht afremmen - oplading hybride-accu
Bij licht remmen wordt op de elektromotor
afgeremd. De bewegingsenergie van de auto
wordt dan omgezet in elektrische energie om
de hybride-accu mee op te laden. Een animatie
op het display van het instrumentenpaneel
geeft aan wanneer de accu wordt opgeladen
via terugwinning van remenergie, zie
pagina 79.
De terugwinning vindt plaats bij snelheden
tussen 150–5 km/h – bij krachtig remmen en
bij snelheden buiten het gespecificeerde
interval wordt ook het hydraulische remsysteem
ingeschakeld.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Hoi jp-v60. Graag wil ik er nog iets aan toevoegen om het voor de wat minder ingewijden duidelijk neer te zetten.jp-v60 schreef:Ik reageerde niet op hans98, maar op een opmerking van jou, dat je uitstapt om te voelen of de remmen warm zijn. Terwijl je dat kan controleren middels de bubbelsvaudi schreef: @jp-v60
hans98 heeft het over iets anders
Als je bubbels ziet kun je idd zien dat je elektrisch remt. Trap je harder het pedaal in, dan krijg je meer bubbels, je vertraagd dan wel behoorlijk en het is nog steeds elektrisch. Trap je nog verder door, dan komt er een moment dat de hydraulische remmen ook mee gaan doen. Om dat moment werkt de elektrische rem samen met de schijven.
Dus als de bubbels niet meer aan kunnen groeien, dan rem je gewoon extra bij op de schijven.
In de poging om zo hard mogelijk elektrisch te remmen zonder de remschijven aan te spreken heb ik de vinger voel controle toegepast. Daarbij kon ik vaststellen dat de
remvertraging op alleen elektrisch remmen is geweest en dat toch niet stiekem de remschijven zijn aangesproken. Dat bleek dus niet het geval te zijn.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tukker999
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
@jaromir
Ja, dat ken ik.
Ik had ook een mooie laadpaal laten installeren.
In de folders zie je de V60 toch altijd op een laadpunt aangesloten, of niet soms.
Komt de auto, zit er een 230V stekker aan.
Dat is flink balen.
Volvo zou gebaar kunnen maken door de koper van te voren te laten kiezen of de kabel gratis om te ruilen.
Of, zoals Toyota, gewoon 2 kabels bij de auto te leveren.
Gemiste kans, Volvo!
Ja, dat ken ik.
Ik had ook een mooie laadpaal laten installeren.
In de folders zie je de V60 toch altijd op een laadpunt aangesloten, of niet soms.
Komt de auto, zit er een 230V stekker aan.
Dat is flink balen.
Volvo zou gebaar kunnen maken door de koper van te voren te laten kiezen of de kabel gratis om te ruilen.
Of, zoals Toyota, gewoon 2 kabels bij de auto te leveren.
Gemiste kans, Volvo!
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:

- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Bij de MY13 stond de keus is kabels gewoon in het dealer systeem. Ze hebben dan ook netjes gevraagd welke ik wilde. Heel vreemd dat dit elders anders ging.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk