Bandenslijtage

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
FrankS60
5th Gear member

Iroll schreef: De moderne electronica laat tegenwoordig iedereen denken dat ie een coureur is.
+1

Wat een dramatische bestuurders zie je soms ook voorbij komen, die dan gered worden door de electronica. In mindere mate in Volvo's (die rijden minder vaak op de limieten) maar des te meer in de nieuwste generatie sportauto's. Als je ze laat rijden zonder alle hulpmiddelen dan staan ze binnen 3 minuten achterstevoren.

Overigens; met de zeer sterke neiging tot onderstuur van het standaard onderstel van vele volvo's denk ik dat je de achterkant er echt niet zo snel uit krijgt, zelfs niet op minder banden. Kan het met de mijne niet echt meer vergelijken ivm ander onderstel en camber instelling.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
bernhard2
3rd Gear member

@Iroll, ik bedoelde met dat 'knooi'n' ook proberen om het overstuur op te vangen dmv tegensturen, en ja, ik heb een slipcursus gehad;)
en met een voorwielaandrijver kun je dmv gas geven juist de overstuurreactie opheffen.(zelf nooit geprobeerd, wel gehoord uit betrouwbare bron)

maar ik denk je eerste schrikreactie automatisch gas los is. en als je inderdaad je gas los hebt gelaten, neemt het ESP het wel over.
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Cygnus
3rd Gear member

De discussie beste banden voor of achter spitst zich vooral op zo hard mogelijk de bocht door lijkt me. Hoewel ik ook wel eens achterstevoren heb gestaan is dat voor mij en ik schat in vele anderen geen dagelijkse bezigheid. Een in mijn ogen groter risico is aquaplaning. In dergelijke situaties heb ik toch echt liever veel profiel voor. Het zijn dan de voorbanden die me in de juiste richting houden.

my 2cents

Overigens zit ik op ongeveer 3mm voor en 1 mm achter slijtage op 20.000 km, winterbanden ongeveer het dubbele.
V70 D5 Ed2 2006 V70 D4 GT8 Polar+ 2016
DS3 1.2 So Chic 2014
986 S 3.2 2000 124 spider 2018
Gast

Cygnus schreef:Een in mijn ogen groter risico is aquaplaning. In dergelijke situaties heb ik toch echt liever veel profiel voor. Het zijn dan de voorbanden die me in de juiste richting houden.
En hier ga je nu helemaal mis.
Juist aquaplaning is iets wat ESP (of ieder ander antislip elektronica) niet voldoende aan kan.

Wat willen je achter wielen die gaan "drijven" in een lange bocht op bijvoorbeeld een snelweg?
Juist, die gaan de voorkant voorbij……
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”