Precies dit soort oeverloos geroeptoeter dus. Waarbij je trouwens jezelf geweldig tegenspreekt. Je zegt zelf dat een van je Volvo's belandde bij Hunterparts. Even daarvoor zit je nog vrolijk te roeptoeteren dat ondanks weinig tot geen onderhoud geen enkele van je Volvo's je ooit heeft laten staan. Hoe belandde deze dan op de schroothoop?Jiska schreef: ↑12.06.2024 - 14:52Ze zijn zo goed omdat ze me nog nooit hebben laten staan.Malmö schreef: ↑12.06.2024 - 14:39Nogmaals, hoe verklaar je dan dat het bij Rima en andere sloperijen boordevol ligt met die dingen?
Er liggen soms auto's tussen met erg lage km.standen met op de voorruit het opschrift; Motor/Transmissie schade.
Hoe verklaar je dat dan als ze volgens jou zo goed zouden zijn?
En ja, zo'n motor komt in een enkel geval op hoge km.standen. Maar dan heeft de eigenaar wel een kapitaal moeten investeren om zo ver te komen.
Tot 2018 heb ik nooit goed onderhoud kunnen betalen aan mijn Volvo’s en heb ik alleen het “hoognodige” onderhoud kunnen doen. En alsnog hebben ze me nooit laten staan. Ze hadden allemaal boven de 4 ton gereden. Sommige zelfs 5. Een groot deel van de auto’s die daar liggen zijn schade auto’s, of het zijn slecht onderhouden Volvo’s waar niks aan is gedaan.
Tuurlijk belanden die op de sloop. Ze hebben ook onderdelen nodig. Een van mijn oude v70’s die ik niet zo goed kon onderhouden die belande bij hunterparts (32-sh-nj). Tegenwoordig onderhoud ik mijn auto’s goed. Een van mijn v70’s d5 heb ik 7 jaar gehad. Van 200.000 km naar 420.000 gereden. Het was niet de goedkoopste in onderhoud, maar hij bleef het doen. Weggedaan omdat ik de overstap wilde maken naar een benzine v70.
Verder zie ik weinig tot geen carrosserie schade aan de vele Volvo's die bij Rima op de schroot staan. Daarentegen wel veel met op de voorruit het opschrift; transmissie/motorschade. Tja, hoe dan?
Wat ik dus schreef, iedereen kan wel zitten roeptoeteren dat zijn/haar Volvo ff de 5 ton aantikte met weinig onderhoud en kosten. Valt allemaal niets van te verifieren en bewijzen kunnen ze al helemaal niet aandragen. Kortom, allemaal loos geroeptoeter dus waar je als onwetende consument helemaal niets mee kan.
Als ik kijk naar mijn eigen S60 2.4. Die heeft er nu bijna 420tkm op staan wat ik een geweldige prestatie vind trouwens.
Maar als ik kijk naar wat ik de laatste 80tkm in het ding heb moeten investeren, foei zeg.
Complete onderstel is gereviseerd, draagarmen, schokbrekers, gebroken veren vervangen, stuurkogels binnenste en buitenste. Complete nieuwe uitlaat eronder. De vorige die er onder zat was een origineel Volvo en die zijn duur kan ik je vertellen. Die heeft het amper 180tkm vol gehouden en was nu alweer compleet doorgerot. Verder waren alle motorsteunen verrot en heb ze allemaal vervangen. Toen ik hem pas aanschafte ging het gasklephuis stuk. Dan ben je dus goed aan de beurt. 650 euro inclusief software, hoppa. En nu, 80tkm later staat het ding alweer op instorten en zorgt voor een onregelmatig stationair toerental het kloteding.
Kort na aanschaf ook mijn transmissie gespoeld bij MMTS in Oldenzaal. Kort daarna kreeg de transmissie rare kuren. Bonkte en aarzelde bij op en terug schakelen en was niet meer mee te rijden. Met heel veel mazzel en rustig rijden en uittesten op achterafweggetjes is dit later nog weer goed gekomen maar als ik de fora zo eens lees ben ik echt door het oog van de naald gekropen. Het gaat met dit spoelen vaker fout dan goed. Dat was dus alweer ff 400 euro door de plee gespoeld.
Momenteel staat de S60 alweer voor grote onkosten. Al geruime tijd hoor ik een raar woeshwoesh geluid in de opwarmfase. Schijnt de VVT poelie te zijn die moet worden vervangen. In combinatie met de distributie die dan ook moet worden vervangen wordt dat weer een rekening van ver over de 1000 euro. Zoals gezegd, dat gasklephuis staat ondertussen ook op instorten. Wordt weer 700 euro. Verder zit mijn carterventilatie er ook aan te komen en mijn startmotor is ook niet de meest frisse meer. Die is ook trouwens al eens vervangen bij de 2 ton zag ik laatst in het boekje. Tja, en dan mijn dynamo nog en het onderstel dat ook alweer rare geluiden begint te produceren bij vochtig weer. Ik laat het allemaal maar zo en zorg dat ik er binnen kort van af kom want kan door niet zo leuke omstandigheden een hele mooie zo goed als nieuwe auto overnemen.
Maar Volvo en probleemloos ? Die connectie zie ik dus even niet.