Ervaringen OEM Philips xenon extreme vision (voor origineel)

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21117
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Strepen en reflectoren ... Gaat het goed verder?

Bij ons in de polder zijn de strepen nauwelijks zichtbaar, behalve op de grote doorgaande wegen met straatverlichting. En die reflectorpaaltjes zie je bijna nergens meer, alleen nog reflecterende bierdoppen aan de rand van het asfalt. Lekker zichtbaar in de sneeuw ... NOT.

:devil:
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8533
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Toch heeft Tom wel gelijk. Ik merk het ook hier in Groningen/Drenthe.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21117
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Natuurlijk heeft Tom een punt van waarheid. Maar strepen en reflectorpaaltjes worden een beetje zeldzaam in het land. En ik rij nogal eens ergens dus zie ik regelmatig stukken weg met minimale belijning en reflectie.

Jammer, het kan zoveel veiliger.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4286
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ik heb ca 2 weken geleden de Philips extreme vision gemonteerd en rij er momenteel in Noord Zweden mee rond richting Noordkaap. Vanavond even een rondje in het donker gedaan en moet zeggen het geeft wel lekker veel licht. Toch wel meer als dat ik voorheen had

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19925
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Msuidgeest schreef: Natuurlijk heeft Tom een punt van waarheid. Maar strepen en reflectorpaaltjes worden een beetje zeldzaam in het land. En ik rij nogal eens ergens dus zie ik regelmatig stukken weg met minimale belijning en reflectie.

Jammer, het kan zoveel veiliger.
Neen niet de reflectorpaaljes(indien je die volgt zit je constant met 2 wielen in de berm en dat kan met 4x4 wel maar met 2wd niet echt handig 8-) )
Reflectie van de wegbelijning is in hele gebieden ruk, ik merk dat onze oosterburen dat net over de grens op de bundesstrasse stukken beter voor elkaar hebben.
Hier doen ze na 21:00 de straatverlichting uit in het buitengebied en mag je het zelf uitzoeken, heldere belijning is dan wel het minste wat men voor elkaar mag maken...
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21117
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Korte reactie:

Afgelopen week de lampen iets lager afgesteld. Blijkbaar scheen ik te veel op de portaalborden en niet op de weg ... Wel ineens een zichtbaarder beeld op de weg voor mij. Hoogte afstellen blijft dus belangrijk.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21117
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Even een plaatje van mijn hier "niet gewenste" auto: je kunt op het glas 2 vlekken zien en die vlekken komen overeen met een soort V-lichtbeeld op de weg. Ik heb dus 2 V-vlekken die in elkaar overlopen.
Wat is hier eigenlijk aan de hand? Bij de oude pitten had ik dezelfde vlekken, alleen nu zijn ze beter zichtbaar 8-) .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Er zit tussen de lamp en de lens een schermpje dat het lichtbeeld bepaald. Zie je daar die v vorm ook in terug?
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21117
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik durf eigenlijk niet zo goed dat hele armatuur uit elkaar te halen. Dus ik kan daar geen antwoord op geven. Maar als dat waar is en het moet schoon, dan kan ik dat proberen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Zal geen kwestie van schoonmaken zijn, ben ik bang.
Dat schermpje is van metaal an houdt het licht tegen dat anders naar boven zou schijnen.
Bij volvo is dat schermpje verstelbaar voor links of rechts rijdend verkeer.
Als die v vorm daar in zit, dan lijkt het wel of jouw lampen op links èn rechts rijdend staan ingesteld, en dat klopt niet.
Is het trouwens bij beide lampen?
Het schermpje moet je kunnen zien als je de lamp er uit haalt en door de opening kijkt.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Voorbeeld van zo'n schermpje (vast)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21117
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik heb op beide koplampen een schuifje dat je kan instellen op links rijden. En aan het lichtbeeld op de garagedeur zie ik dat ze goed zijn ingesteld voor rechts rijdend verkeer. Sterker nog, als ik de schuifjes omzet verschuift het lichtbeeld. Dat zal het probleem niet zijn.

Waarom ik die foto plaatste is omdat ik zeer specifiek die 2 lichtvlekken zie op het koplampglas. Net of er tussen die vlekken geen licht uit de Xenon straalt.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8533
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bedoel je die 2 kleine witte plekjes of die gele veeg over het glas?
Heb je een foto van het lichtbeeld op een witte muur of garagedeur?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21117
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Heb even de oprit af en op gereden. Het lijkt of de lampen niet even hoog staan maar als je nog verder weg rijdt is het lichtbeeld tussen beide lampen gelijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 28009
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Je rechter lamp hoort ook net iets anders te staan zodat je wat meer zicht op de berm hebt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21117
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Dat kan ik natuurlijk proberen om anders af te stellen ... Maar als ik langs een bossage of een muur rij zie ik toch al het lichtschijnsel van de rechter koplamp.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2073
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

fredhead schreef: Je rechter lamp hoort ook net iets anders te staan zodat je wat meer zicht op de berm hebt
Dat klopt volgens mij niet, beide lampen worden bij mijn weten met exact hetzelfde apparaat op als het goed is exact dezelfde hoogte afgesteld.
Wel is het lichtbeeld per lamp, door het glas (bij oude lampen), de reflector, of een combinatie van lens, reflector en kapjes/plaatjes, rechts hoger dan links. De 'vorm' van de lijn waaronder de lamp moet blijven voor APK is aan de linkerkant horizontaal is en vanaf het midden van de lamp loopt deze schuin omhoog naar rechts .
Bij lenslampen geeft het lichtbeeld inderdaad de vorm zoals te zien op de foto's, links vlak, in het midden een 'sprongetje omhoog' en rechts iets hoger weer vlak. Lenslampen geven over het algemeen een veel scherper aftekeningen/beëindiging van het schijnsel. Bij de affabriek reflector xenon lampen op onze V40 classic scheen het licht (per lamp) rechts veel verder schuin omhoog.

@Msuidgeest; licht beeld klopt volgens mij wel, lijkt in zijn geheel wat aan de hoge kant, maar een bij X5 zitten de lampen natuurlijk niet echt laag en ik weet niet hoeveel helling er in je oprit zit.
Dat er in het midden geen licht lijkt te zitten (op het glas) kan komen omdat er een 'anti-verblindingskapje' op de xenonlamp zit zodat je niet rechtstreeks in de lamp kunt kijken. Het licht schijnt via de reflector achter de lamp als het ware om de lichtbron heen naar voren.....

Als je iets bv. een donker plaatje of A4-tje direct voor de lamp houdt en langzaam naar achter loopt zou 'blinde vlek' volgens mij steeds kleiner moeten worden en uiteindelijk verdwijnen. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19925
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Is het niet zo dat er 2 lijnen in het apparaat zitten waarbij er 1 is voor de rechter en 1 voor de linker lamp?
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Op lampen in projector armaturen hoort geen kapje.(D1S,D2S,D3S)
Lampen met kapjes (D1R,D2R,D3R) zijn voor reflector armaturen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21117
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Om te beginnen heb ik de lampen gekocht zoals BMW die heeft aanbevolen. Het is alleen Philips geworden en geen Osram. Dan de opmerking over helling: de oprit gaat de eerste meters iets omhoog en is dan tot de garagedeur nagenoeg horizontaal. Daarom lijken die foto's een beetje vreemd.

Het lichtbeeld per armatuur is als volgt: links en rechts een redelijk scherpe horizontale lijn, in het midden verspringt de lijn een 10 cm omhoog zodat rechts hoger is dan links. Bij die sprong zie ik doorgaan alle kleuren van de regenboog terwijl de rest van het lichtbeeld wit is.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”