Ik gebruik zelf Sonax Xtreme Brillant Wax 1 NanoPro, ongeveer 1 x per maand. Dit werkt echt super, om de paar maanden gebruik ik daarvoor in de plaats de Sonax Xtreme Polish & Wax 2 sensitive NanoPro om de lichte krassen te verwijderen. Het resultaat is zeer zeker vergelijkbaar met "Samoerai", echter te behalen in veel minder stappen.
Een vriend van mij rijdt een rode Alfa 33 uit de middeleeuwen.
Toen hij die kocht was de lak zeer dof (wat bekend is bij de kleur rood).
Na Sonax Xtreme Polish & Wax 2 te hebben gebruikt zag de lak er weer als nieuw uit. Hij blij want voor die paar euri wat die wagen gekost heeft zag die er weer als nieuw uit (de lak welteverstaan).
Overigens, de Sonax Xtreme serie is door enkele vakbladen als beste getest geweest. Kijk maar eens op http://www.sonax.de/sonax-d/katalog_cat.php?show_cat=6.
Voor 15 euri haal je al zo'n fles met 500 ml en daar doe je heel lang mee.
Succes...
Hoe krijg je je glossy nieuwe look weer terug???
- Samoerai
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Het hele 5 stappen plan doe je met zo'n limo als wij allen bezitten (exterieur) een hele zaterdag over.
Als dat eenmaal gebeurt is is het een kwestie van bijhouden.
Ik vind vooral de klei (clay) een waanzinnig product, toen ik las dat iemand zijn auto ging kleien kwam ik niet meer bij, toch heb ook ik zo'n blok klei in de kast liggen en gebruik hem nu 1x per jaar. Het is onvoorstelbaar wat dit product nog van je lak af haalt na het wassen zonder de lak aan te tasten overigens.
De klei haalt wel de oude wax er af dus als je gaat kleien (en dan bedoel ik niet een bruine trui breien) dan moet je daarna wel weer met de wax aan de slag.
Het waxen is gewoon ontspanning, je mag het uren laten drogen en je krijgt niet van die vieze strepen als je het te lang laat zitten, je veegt het er zo van af zonder dat het poedert.
Verder ben ik er achter gekomen dat heel veel doeken krassen maken in de lak tijdens het uitpoetsen (de zogenaamde swirls), ik heb dus extra om de auto te poetsen bij de Knakenshop een aantal microfiber doeken gehaald voor weinig, deze gebruik ik echt alleen voor de auto.
De bandjes laten glimmen doe ik niet, ik vindt dit kitsch.
Als laatste heb ik wel nog 1 hele goede tip, je auto na het wassen met een zachte straal afspoelen (dus zonder sproeipistool) zorgt er voor dat je nauwelijks hoeft na te zemen, het water glijdt er dan namelijk vloeiend af en er blijven geen druppels staan.
Zo dat was wel weer genoeg advies voor vandaag.
P.S. Ik hoorde dat je bij Meguir's ook poetsklinics kunt volgen om b.v. machinaal te poetsen, misschien is het een idee om een keer met een aantal leden van het forum iets dergelijks te ondernemen.
Ik weet dat b.v. de alfa 155 club dit ook regelmatig doet, heb echter geen idee van de kosten
Als dat eenmaal gebeurt is is het een kwestie van bijhouden.
Ik vind vooral de klei (clay) een waanzinnig product, toen ik las dat iemand zijn auto ging kleien kwam ik niet meer bij, toch heb ook ik zo'n blok klei in de kast liggen en gebruik hem nu 1x per jaar. Het is onvoorstelbaar wat dit product nog van je lak af haalt na het wassen zonder de lak aan te tasten overigens.
De klei haalt wel de oude wax er af dus als je gaat kleien (en dan bedoel ik niet een bruine trui breien) dan moet je daarna wel weer met de wax aan de slag.
Het waxen is gewoon ontspanning, je mag het uren laten drogen en je krijgt niet van die vieze strepen als je het te lang laat zitten, je veegt het er zo van af zonder dat het poedert.
Verder ben ik er achter gekomen dat heel veel doeken krassen maken in de lak tijdens het uitpoetsen (de zogenaamde swirls), ik heb dus extra om de auto te poetsen bij de Knakenshop een aantal microfiber doeken gehaald voor weinig, deze gebruik ik echt alleen voor de auto.
De bandjes laten glimmen doe ik niet, ik vindt dit kitsch.
Als laatste heb ik wel nog 1 hele goede tip, je auto na het wassen met een zachte straal afspoelen (dus zonder sproeipistool) zorgt er voor dat je nauwelijks hoeft na te zemen, het water glijdt er dan namelijk vloeiend af en er blijven geen druppels staan.
Zo dat was wel weer genoeg advies voor vandaag.
P.S. Ik hoorde dat je bij Meguir's ook poetsklinics kunt volgen om b.v. machinaal te poetsen, misschien is het een idee om een keer met een aantal leden van het forum iets dergelijks te ondernemen.
Ik weet dat b.v. de alfa 155 club dit ook regelmatig doet, heb echter geen idee van de kosten

- arnoud
- 8th Gear member
Dat laatste is misschien best een leuk idee... Er zijn vast meer mensen die best eens willen zien hoe het ook kanSamoerai schreef:P.S. Ik hoorde dat je bij Meguir's ook poetsklinics kunt volgen om b.v. machinaal te poetsen, misschien is het een idee om een keer met een aantal leden van het forum iets dergelijks te ondernemen.

En op de Volvo Klassiekers Beurs stond ook een mannetje van Meguair's, dus hij heeft ervaring met Volvo's

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- Starter
voor 120 euro is auto heel de zomer strak.
wassen en poetsen/polijsten
binnen en buiten inclusief moter reiniging
in rotterdam :BIG:
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ben wel benieuwd naar dat spul van Samoerai. Ik kan namelijk wel een hele dag staan te froebelen aan de auto....
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Samoerai
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Nou Rico, ik zeg altijd maar zo beter 10 volvogekken in de lucht dan 1tje die mijn auto bekrast met z'n mooie poetspraatjes.ricodevolvogek schreef:voor 120 euro is auto heel de zomer strak.
Bij een officieel bedrijf ben je zeker het dubbele kwijt en ik weet zeker dat je dan niet het resultaat hebt dat je behaalt door zelf je auto te cleanen (of je moet er gewoon te lui voor zijn maar rij hem dan gewoon door de wasstraat)

Shiny greetings
Sammie

- arnoud
- 8th Gear member
Bij ACR in Helmond verkopen ze het spul!

S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
ACR...waar zitten die dan?
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
laat maar, ik weet het al, aan de markt!hans anesthesie schreef:ACR...waar zitten die dan?
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- arnoud
- 8th Gear member
Ja, en op de parkeerplaats om de hoek was nog gratis parkeren ook omdat de automaat kaduuk was vorige week zaterdaghans anesthesie schreef:laat maar, ik weet het al, aan de markt!hans anesthesie schreef:ACR...waar zitten die dan?

Maar mijn Meguliairis collectie is zo'n beetje compleet, want voor de grap afgelopen weekend naar de Explosive Car Tuning beurs in de Jaarbeurs geweest... Dolle pret met al die opgepimpte Opels, Golfjes en Toyota's

Nu nog wachten op mooi buitenzit weer om het te testen...

- inimini01
- 2nd Gear member
IK gebruik reeds een paar jaar als shampoo Blue protect van Candi en als super polish Carat+ van Candi.
Shampoo kost 10 euro voor 1L.
Super polish Carat+ kost10,50 euro voor500ml.
Dit is echt zeer goed spul voor weinig geld.Heb er paar maand mijn vorige Seat ibiza van 1989 rode kleur mee gedaan (Carat+)de kleur was niet meer te vergelijken met rood tot na de reinigingsbeurt.De kleur was weer prima.Daarna de wagen gewoon wassen met blue protect niet naar de car wash want anders is de glas weer gedeeltelijk verdwenen door hun producten.
Shampoo kost 10 euro voor 1L.
Super polish Carat+ kost10,50 euro voor500ml.
Dit is echt zeer goed spul voor weinig geld.Heb er paar maand mijn vorige Seat ibiza van 1989 rode kleur mee gedaan (Carat+)de kleur was niet meer te vergelijken met rood tot na de reinigingsbeurt.De kleur was weer prima.Daarna de wagen gewoon wassen met blue protect niet naar de car wash want anders is de glas weer gedeeltelijk verdwenen door hun producten.
- D5.....420Nm
- 1st Gear member
Breng de auto lekker naar een poetsbedrijf en vraag om een Lakpantser behandeling. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Je krijgt een lekkere diepe glans en hoeft zeker het eerste en als je een beetje zuinig op je auto bent ook het tweede jaar de auto niet meer in de was te zetten. (Wax-Oyl of een twee componentenbehandeling is goed)
Je krijgt een lekkere diepe glans en hoeft zeker het eerste en als je een beetje zuinig op je auto bent ook het tweede jaar de auto niet meer in de was te zetten. (Wax-Oyl of een twee componentenbehandeling is goed)
Volvo S60 D5 2003 ( 195 pk 420 Nm )
-
- 1st Gear member
Stap 2: Voorbereiden / Lak reinigen
Voorbereiden. Met het Quick Clay System verwijdert u verontreinigingen die zich met de loop van tijd aan het oppervlak van de lak hebben kunnen hechten en na het wassen nog niet verwijderd zijn. Denk hierbij aan boomsappen, teerspetters en industriële neerslag. De werkwijze van de clay en quick detailer is als volgt: De claybar in 3 stukjes knippen, neem 1 deel en maak er een klein pannekoekje van. De Quick detailer van circa 90 cm vernevelen op een deel van een paneel en daarna met de clay over het oppervlak wrijven tot het glad aanvoelt. Het residu quick detailer neemt u af met een suprime microfibre doek. Als de claybar vies is vouwt u deze gewoon zodat het vuil in de claybar gaat zitten en u met een schoon deel verder kunt. Gelieve de gehele auto hiermee behandelen, bij weinig tijd enkel de horizontale delen behandelen, deze hebben het meest last van oppervlakkige verontreinigingen.
Hoe lang was je hier mee bezig om de hele wagen te doen met die claybar? En totaal qua tijd om het 5-stappen plan te doorlopen zoals je het hebt beschreven?
Kan je bij Meguiars zelf ook terecht om je auto te laten behandelen?
Enne wat me opviel, je stootlijsten aan de zijkant en onderkant van je wagen...hoe komt dat die er zo donker uitzien of ligt dat aan de foto? Normaal gesproken zijn die toch grijs of niet dan? Kan je die dus donkerder krijgen?
Jack.
- tommytommy
- 4th Gear member
Even inhaken op de plastic stootlijst...
Die heb ik net laten gladmaken, primen en spuiten.
Ziet er tip-top uit, had echt niet verwacht dat ze dat zo glad en strak konden doen.
Kosten 260e ex btw, strips zelf aanleveren.
Mocht je interesse hebben...stuur me een e-mail..dan regel ik dat je bij de juiste persoon komt.
Foto`s komen nog..nu even geen tijd.
MVG Tommy
Die heb ik net laten gladmaken, primen en spuiten.
Ziet er tip-top uit, had echt niet verwacht dat ze dat zo glad en strak konden doen.
Kosten 260e ex btw, strips zelf aanleveren.
Mocht je interesse hebben...stuur me een e-mail..dan regel ik dat je bij de juiste persoon komt.
Foto`s komen nog..nu even geen tijd.
MVG Tommy
- Samoerai
- 2nd Gear member
- Contacteer:
jackss60 schreef:Hele auto compleet 5 stappen + interieur + kunststof outside = 1 hele zomerdag van 9 uur ochtend tot 7 uur avond met de nodige kletspartijen met buren er tussendoor, je kent dat wel zo van zal ik die van mij er ff naast zetten enzo..
Hoe lang was je hier mee bezig om de hele wagen te doen met die claybar? En totaal qua tijd om het 5-stappen plan te doorlopen zoals je het hebt beschreven?
Kan je bij Meguiars zelf ook terecht om je auto te laten behandelen?
Enne wat me opviel, je stootlijsten aan de zijkant en onderkant van je wagen...hoe komt dat die er zo donker uitzien of ligt dat aan de foto? Normaal gesproken zijn die toch grijs of niet dan? Kan je die dus donkerder krijgen?
Jack.
Daarna kwestie van 1x in de 2 mnd na het wassen dunne laag nxt wax er op (1 uur hele auto in en uitpoetsen)
Bumpers gewoon ook met meguiars kunststof cleaner behandeld, in 10 min weer als nieuw (en weer minder lichtgrijsplastickerig)
Shiny greetz
Sammie

- Fat Rat
- 5th Gear member
Prachtig resultaat zo.
Ik denk altijd maar zo, de een doet yoga de ander poetst/rommelt aan z'n Volvo.
Ik denk altijd maar zo, de een doet yoga de ander poetst/rommelt aan z'n Volvo.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit