Automaat perfect gereviseerd
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Er zit wel een overdruk ventiel op de bak, maar je wilt echt niet dat deze zich opent. Teveel olie is inderdaad niet goed. Ik zal eens kijken wat er in de documentatie te vinden is over de bak. Had jij een geartronic?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
- Locatie: omgeving Utrecht
Nee, ik heb geen geartronic maar een gewone 5 bak automaat.
Het vreemde vind ik dat voordat de automaat gereviseerd werd ik diverse malen het oliepijl heb gecontroleerd. Ook nadat de volvodealer de automaat gespoeld had en de olie ververst. Het oliepijl kwam nooit boven HOT uit. Maar goed de bak was dan ook niet 100%.
Binnenkort moet de auto toch voor de apk. Dan laat ik de volvodealer het oliepijl even controleren.
Het vreemde vind ik dat voordat de automaat gereviseerd werd ik diverse malen het oliepijl heb gecontroleerd. Ook nadat de volvodealer de automaat gespoeld had en de olie ververst. Het oliepijl kwam nooit boven HOT uit. Maar goed de bak was dan ook niet 100%.
Binnenkort moet de auto toch voor de apk. Dan laat ik de volvodealer het oliepijl even controleren.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou daar zeker niet te lang mee doorrijden. Het kan zeker schade aan de bak veroorzaken. Je hebt dan wel garantie, maar toch. Ik neem aan dat je niet weer zit te wachten op een revisie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Bij draaiende motor is juist maar je moet hem wel in z'n drive zetten!!!!louis schreef: Het enige waar ik nog mee zit is dat het oliepijl van de automaat nu 4 a 5 centimeter boven het maximun(HOT) zit. Volgens Autrans hoort dit zo en moet je het oliepijl controleren bij een draaiende motor. Nu heb ik laatst het oliepijl van de automaat nogmaals gecontroleerd nu bij een draaiende motor maar het pijl staat nog steeds veel te hoog.
Iemand advies?
Groeten van Frans.
- coyote1980
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 13.02.2006 - 20:42
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Wat ik begreep is dat je hem voor het peilen door de versnellingen moet halen, en dan in de N moet peilen :S
1995 Volvo 855 T-5R - cream yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Van de P naar de 1( of de L ) en van de 1 naar de P in langzaam tempo zodat je elke versnelling de tijd geeft om te schakelen. Bak moet op bedrijfstemperatuur zijn en dan peilen in de N of P.coyote1980 schreef:Wat ik begreep is dat je hem voor het peilen door de versnellingen moet halen, en dan in de N moet peilen
Dit is de beste manier.