Probleem boordcomputer

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

dank je nu weet ik waar ik moet zoeken...... scheel weer even :smilecolros:
dAILYhERO
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Deze kwam ik tegen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

te gek nu is het helemaal makkelijk te vinden is me helemaal duidelijk
inderdaad is het wel een klusje welke te klaren val.
fijne dagen heren en bedank =D> =D>
dAILYhERO
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

:pale: :pale:
ja ik heb de thermostaat vervangen het ging vrij goed en zelfs ging het niet lekken, alles schoon er zat aanzienlijke steen aanslag naar alles is gelukt ontluchten op nieuw vullen........ het temperatuur gaat nu makkelijk to 84 graden en dan begin het ellende dan slaat de fan aan en stopt op 79 graden en zo gaat het temperatuur bij het stads rijden op en neer......... dus nu moet ik weer op nieuw beginnen denk ik. trouwens de thermometer wat ik bij de dealer gekocht had was nummer 92 en de kapotte welke inderdaad veel te vroeg open ging namelijk op 68 graden had nummer 89. volgens de dealer bestaat geen 82 en er is maar een thermostaat en die heb ik nu er in ik hoop dat ten minsten dit wel goed is. :icon_smile: :icon_smile: is het fan schakelaar makkelijk te vervangen :-) dan dit ga ik echt pas na de vakantie doen ik hoop dat deze kwaaltje minder erg is dan koud rijden. Fijne kerst en vast bedank
:santa: :reindeer:
dAILYhERO
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Je dealer heeft gelijk moet een 92c thermos zijn. Vergiste me met de thermostaat van mijn '73 ES!
De thermoschakelaar voor de fan zit aan de rechterzijkant (als je voor de auto staat)onderin de radiateur. Even de neus verwijderen, die zit vast met een stuk of 6 M10 (M11?)boutjes en 2 steuntjes binnen het neusje, makkelijk te verwijderen. Dan zie je de thermoschakelaar zitten met bedrading erop. Er zijn verschillende types gebruikt, oa een tweetraps voor de airco, Dus neem de oude ff mee naar de dealer. Of misschien staat het onderdeel nummer er wel op.
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

dat klinkt weer te doen ik ga het na de feest dagen uitproberen of me het luk.
ik elke geval hartelijk dank voor de instructie´s :-)
dAILYhERO
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

zo ik zit met een probleem beide dealers van me hebben het temperatuur sensor voor de koeling fan. ik heb hem gezien op de foto een klein schroefje met twee contacten er op. maar wie ooohh wie help me aan een hebt iemand deen typ of
misschien zelfs een liggen? kan tweede hands :crazy: zijn geen probleem als die maar werkt. die van mijn gaat op 84 aan en bij 79 graden weer uit e zo blijf die op en neer gaan. help help ik hoop dat het wel de origineel radiator er in zit ik had net alle onderdelen besteld voor Bosch alternator en had ik mooi er ander in zitten. natuurlijk stom dat ik heb niet gekeken. :cwm10:
dAILYhERO
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik heb het even voor je nagekeken. Het onderdeeelnr is 3451216 of 3416584.
Het laatste nr is de oude en die is vervangen door de 1e. Volgens mij kunnen ze die gewoon bestellen. Ga er maar vanuit dat de originele radiateur erin zit, andere passen niet. Een dynamo kan je zo vervangen door een andere maar dat gaat niet op voor een radiateur.
PICHT
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 17.04.2008 - 14:44

Bij mij is m'n probleem inmiddels verholpen. Blijkbaar was het koelsysteem lek door een behoorlijk rotte bout. Uitgeboord nieuwe erop en probleem verholpen. Mocht ook wel eens, lang leve garage's en feestdagen etc. 2 weken de auto niet gehad!
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

no g een vraagje, moet ik weer bij de wisselen van het temperatuur sensor koelvloeistof bijkopen ga ik weer morsen of is de sensor buiten het natte gedeelte aangelegd??? als goed heb het sensor morgen bij de dealer liggen.
het vervangen gaat dus alleen door het neus te afhalen niet bij voorbeeld van onderen? :-k :-k
dAILYhERO
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Als je het syteem voor de helft bijv aftapt, en je vangt dat op kan je het gewoon hergebruiken. Loopt kvs uit als je de sensor vervangt.. mits je niet deels aftapt. Bij mij lijkt het probleem verleden tijd :D Alles werkt weer 100%, heb via MP een nieuwe printplaat geregeld voor 25€.
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

okay dus nu weet ik wat ik kan verwachten :-k
dAILYhERO
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Hmm, heb het hele topic nog eens doorgelezen, en lees net dat je de sensor in de radiatuer wil vervangen. Dan moet je alles aftappen, tapje het voor de helft af zal er nog een hoop kvs uitkomen denk ik :P Ik dacht dat het over de sensor ging van de klok.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als je alles klaar hebt liggen en snel werkt hoef je niet alles af te tappen. Gewoon oude sensor eruit draaien en snel de nwe erin. Loopt er maar een klein beetje uit.
MacMic
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 04.10.2008 - 23:20
Locatie: Tiel

Even een vraagje tussendoor. Waar zit het aftap punt eigenlijk?
Volvo 440 DL 1.8 LPG R.I.P.
Volvo 460 luxury line 2.0, verkocht
Volvo 480 GT 2.0, Flame Red
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

mooi dan ga ik het morgen proberen fiksen ik heb wat koelvloeistof bij gekocht dus ik hoop dat het lukt :hotsun:
dAILYhERO
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

mooi na twee uurtjes neusje uit elkaar en weer in elkaar gezet =D> =D> onder tussen nieuwe temperatuur sensor ingezet nog onder de radiateur en intercooler wat tectyl gespoten en een breedstraler vervangen en nu is de temperatuur rond 84 graden en de fan gaat aan op 92 graden dus :-k . ik neem aan dat de 12 graden meer zal de motor goed doen in elke geval loop de motor wat stiller heb ik het gevoel :-({|= . mooi mooi ik weer blij ::lol:
dAILYhERO
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

lekker dat het is opgelost, rijdt vast een stuk prettiger!
Gebruikersavatar
dailyhero
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 19.07.2008 - 09:37
Locatie: Amsterdam

Ja zeker het temperatuur schommel nog een beetje maar nu wel rond 82 graden en de temperatuur van de olie is ook iets hoger ::wink: nu na de volgende punten en langzamer hand word het super auto als het niet nu als is
dAILYhERO
Plaats reactie

Terug naar “De 480”