ben ik dan te zuinig op mijn spullen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
gevanje
4th Gear member

Helaas allemaal zeer herkenbaar. Ik had eens met een nieuwe auto dat ik terug kwam lopen de parkeerplaats op terwijl een 'dame' even een flinke kras met haar bumper veroorzaakte. Ik sprak haar hierop aan en kreeg vervolgens een grote bek. Ik ben zelf altijd heel voorzichtig met mijn portier maar ook ik krijg veel gratis deukjes van portieren van anderen. Het is allemaal een mentaliteitskwestie. Ik heb het idee dat het grote aantal lease-bakken hier ook debet aan is. Het is inderdaad zeer irritant en vaak ook onnodig. Ik moet ook nog kwijt dat veel parkeerplaatsen ook wel erg krap zijn, met name in parkeergarages.
CJH
2nd Gear member

Zuinigheid komt helaas niet meer in eenieders woordenboek voor. Vroeger kreeg je (ik tenminste) nog een knal voor je kop als je de autodeur te hard opengooide (of dichtsloeg for that matter), tegenwoordig lijkt het allemaal minder te boeien.

Zelf heb ik 1 keer tijdens achteruit inparkeren de bumper van een andere auto aangetikt... schaafplekje was het resultaat op een auto die al duidelijk meer krasjes had. Toen wel mijn gegevens op een brief achter gelaten, puur omdat ik dit ook zou verwachten van mensen die mijn auto zouden aantikken. Toen opgelost met een contant bedrag om no-claim te ontzien.

Zelf vind ik het belangrijker dat men eerlijk blijft en eventuele schade gewoon meld, een krasje kan gebeuren en is dan makkelijker door de vingers te zien...
bookkeeper
4th Gear member
Contacteer:

lease bakken, krappe parkeer plaatsen....

Ik loop liever iets verder dan dat ik het risico loop om een kras te krijgen op mijn V70 lease bak...

Dus ik rij vaak meerdere vrije parkeer plekken voorbij als ik denk dat ze te krap zijn...
Bookkeeper

Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more

2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Henriëtte
7th Gear member

Hetzelfde doe ik met mijn auto s. Nadat ik inmiddels in 4 jaar tijd al 3 keer naar een deukendokter ben geweest om de parkeerdeukjes, die andere onbenullen mijn auto s toebrengen, er uit te laten halen, zet ik mijn auto tegenwoordig zo ver mogelijk weg van waar ik moet zijn en op 2 (gratis) parkeerplekken tegelijk. Liever een bon voor dubbel geparkeerd staan dan een deuk of kras. Tot nu toe nog geen bon gehad :)
RampantBunny
3rd Gear member

bookkeeper schreef:lease bakken, krappe parkeer plaatsen....

Ik loop liever iets verder dan dat ik het risico loop om een kras te krijgen op mijn V70 lease bak...

Dus ik rij vaak meerdere vrije parkeer plekken voorbij als ik denk dat ze te krap zijn...
:D Dit herken ik
Afbeelding
Opel Agila max cool
C30 04-08, 1.6D Kinetic
C30, 11-08, 1.6D R-Design momentum audioline, Zaurak Diamond Cut
850 T-5R, zwart, 337hp / 524Nm

Afbeelding
FrankS60
5th Gear member

ppFreddy schreef:Pff, ik krijg het ook meerdere malen per dag aan mijn tikker...
telkens mijn zus de oprit opvliegt met haar fiets raast ze op enkele cm van mijn auto om dan net ongeveer aan het chauffeursportier de rem vol dicht te trekken zodat ze op tijd stilstaat voor de terrasmuur... ipv gewoon rustig af te stappen en te voet te passeren... En als haar vriend komt gaat die altijd met z'n corsa in het midden van de oprit staan zodat ik ofwel op straat moet parkeren ofwel er nipt tussen moet kruipen... En beiden hebben ze het idee van "het is maar een auto" dus ik hou mijn hart vast telkens die corsa dicht tegen mijn V50 staat...
Een Corsa, dan heb je het ook ergens over :roll:
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
GinoB
2nd Gear member

vroeger hadden de auto nog beschermstrips op de zijkant,maar vandaag de dag zijn die ook niet meer aanwezig(hielden misschien niet alles tegen,maar toch)ik rij nu met een XC60 en ik betrap er mij op dat ik op niet betalende pakeerplaatsen mij op 2 parkeerplaatsen zet,is misschien niet mooi van mij,maar zo hou ik mijn auto deukenvrij(hopelijk)
s60magic
4th Gear member

Heb net deze week weer een afspraak gemaakt met de restyler, was ook weer slachtoffer. Vroeg hem, als er nog verschil in zat van ene merk tot een ander, en hij zij tegen mij dat hij liever zweedse en duitse auto's restylde om dat deze dikker plaatwerk hebben.
Soms denk ik koop toch gewoon een oude lease Volvo dan heb je er ook niet zoveel koppijn van, maar ja eens een autogek altijd een ....
Dries77
3rd Gear member

Ik parkeer meestal maar zo ver mogelijk weg op de parkeerplek. Merk dat mensen die zuinig zijn op de auto dat vaker doen. Boodschappen en kinder-auto's staan meestal dichter bij de ingang winkels e.d.
Merk dat ik daar vaker deukjes en krasjes heb..
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
slagschip-s60
4th Gear member

Ook ik loop liever wat verder als dat mijn auto voor aan staat.
kijk het wel eens aan als ik buiten even in de auto wacht sommige kijken echt nergens naar.

Ook eens gezien even de doos bij een ander op de motorkap zetten om zijn eigen auto open te maken.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
Diesel70
3rd Gear member

Waar gebeurt:

Mijn vrouw treft bij terugkomst bij haar auto een rode veeg c.q. deukje in haar deur aan. Naast haar staat een rode auto (Model oud, vies en van weinig waarde) die er nog niet stond toen zij parkeerde...
Aangezien het een prive parkeerterrein is, wist de portier snel de eigenaar van de auto te achterhalen. Deze komt erbij maar ontkent alles.(als hij de deur opent komt zelfs de plek waar zijn deur haar auto raakt overeen)

Hij blijft echter ontkennen. (ik zou dat toch zeker gemerkt hebben???)
Doorgespeeld naar de verzekering.
Deze geven te kennen dat het zijn woord tegen haar woord is en ondernemen verder geen actie. Of ze de schade dan zelf maar even wil vergoeden......
Volvo XC60 My17
Henriëtte
7th Gear member

Mijn zoon had ook zo n geintje laatst met de scooter. Hij steekt een fietspad over met zijn scooter, zag niks aankomen, is 6 meter verderop en hoort achter zich op t fietspad iets. Hij kijkt om en dr ligt een oudere man en snorbrommer op t fietspad. Mijn zoon zet zijn scooter op de standaard en gaat die ouwe man en snorbrommer overeind helpen.Heel lief van m natuurlijk. Mijn zoon had dus de snorbrommer NIET geraakt en andersom ook niet. De politie werd erbij gehaald en die concludeerde dat de ouwe man een schrikreactie heeft gehad en daardoor vol in de ankers is gegaan en over de kop is geslagen en later bleek 700 euro schade te hebben aan zijn snorbrommer. Mijn zoon kreeg dus de schuld en onze verzekering heeft inmiddels uitbetaald aan die man. Wij zijn het hier dus absoluut niet mee eens. De volgende keer mag ie van ons doorrijden, want nu draait hij op voor de fouten/onkunde van die man. Het was een 25 km snorbrommer,net 14 dagen in zijn bezit en het lijkt mij dat als je iets afremt je niet over de kop gaat met zo n 25 km ding.
Battlecruiser
8th Gear member

Met mijn vorige auto had ik al na een week een parkeerdeukje bij de supermarkt. Dat blijkt de plek te zijn waar allerlei gehaaste wilde mensen komen die redeneren: "och, een auto is maar een ding". Gooien met deuren, kinderen met deuren laten gooien, stoten met tassen vol lege flessen etc.
Mijn laatste aanrijding (2 jaar terug) was daar ook: er kwam een vrouw met auto van rechts; ik stop en sta stil; rijdt ze toch vol tegen me aan omdat ze alleen maar de andere kant opkeek en de bocht heel krap nam.
Op dat drukke parkeerterrein kom ik liever niet meer.

sinds een dik jaar ga ik nu naar een andere supermarkt met een riante parkeergarage eronder, waar meer tussenruimte tussen de auto's is en waar je 'm altijd een stukkie buiten het bereik van die deurengooiers kan zetten.

Moderne auto's hebben erg veel last van parkeerdeuken omdat er óf geen zijbeschermingsstrips meer op zitten óf ze zitten te laag.
Als ik met mijn ouwe Benz van 1978 op gevaarlijke plekken parkeer is er niks aan de hand, omdat bij die auto de stootrand tenminste op de goede hoogte zit (en het staal is een stuk dikker....).
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
volvov70r
3rd Gear member

Dit filmpje is ook bijzonder toepasselijk

Ik lijdt zelf ook aan het zuinigheidsvirus (lijkt me eerlijk gezegd vrij normaal maar goed).

Volgens mij zit het er niet in dat mensen de deur hard opendoen, maar dat kennelijk veel mensen het normaal vinden om hun deur zover open te doen tot die tegen de andere auto zit, ipv een centimeter of 10 er vanaf te blijven (lijkt mij normaal). Wellicht snappen mensen niet dat de stootrand er is voor als dat per ongeluk een keer mis gaat ipv standaard er tegenaan te hengsten.

Misschien wel aardig om nog wat tips uit te wisselen.

- Vermijd parkeergarages.

- Kies op parkeerplaatsen en garages waar je naast elkaar moet staan de plaatsen naast een paal, muur, stoep of eventueel gangpad, die zijn vaak ruimer of je kan je eigen auto tegen de muur zetten waardoor er aan de andere kant zat ruimte is. Risico is soms wel dat je dan in een bocht staat wat voor mensen ook al een hele opgave is om die normaal te nemen

- Fileparkeren is fijn voor je portieren maar de bumpers lopen meer risico. Mijn ervaring is echter wel dat fileparkeren per saldo minder ellende geeft dan naast elkaar.
Overigens is alleen daarom een trekhaak al een fijne accessoire.

- Maar het allerbeste werkt nog naar mijn mening, check wat er naast je staat. Denk dat de meesten die in dit topic reageren feilloos kunnen inschatten wat voor risico ze ermee lopen als ze een bepaalde auto zien in bepaalde staat van onderhoud op een bepaalde manier geparkeerd.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
volvov70r
3rd Gear member

Ps die zijbeschermingsstrips worden ook een beetje een wassen neus nu ze zowat altijd meegespoten worden, kan je alsnog naar de spuiter.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
GerP
2nd Gear member

Gelukkig,

Ik ben dus niet gek! ::?
Ik dacht altijd, aan reacties van familie, vrienden, collega's te horen dat ik een (beetje) te overdreven zuinig ben op mijn bolide.
Ik heb een gruwelijke hekel aan krasje's, deukje's enz.
Maar als ik deze verhalen lees, sta ik niet alleen!

2 weken nadat ik mijn V70 OR in bezit had, ben ik getracteerd op een 10cm. lange kras en 2 deukjes, vermoedelijk veroorzaakt door een kinderfietsje. Als je ziet hoe breed de straat is, denk je hoe kan het?
Ook ik parkeer de auto verder weg dan de meeste mensen, en let op tussen welke auto's ik hem neerzet. Vertrouw ik het niet dan blijf ik bij de auto tot mijn wederhelft terug is met de boodschappen.
Gelukkig begrijpt zij mij, en is ze er net zo zuinig op! :P
Maarja, tot hoever moet je gaan, om je bolide te beschermen tegen de nonchalante figuren?
Ik heb er soms geen goed woord voor over, hoe anderen met de eigendommen van andere mensen omgaan!
Een ongelukje kan altijd, alleen hoever wil je gaan om iets een ongelukje te noemen :lying:

Let wel, het is een 2de hands dus krasjes zitten er wel op, Maar als ik het kan beperken tot wat het nu is ben ik al tevreden!
Ondanks de moeite die ik ervoor moet doen.

Het verhaal van de doos op de motorkap en de open gezwiepte deur ken ik toen ik mijn oude parade paardje (BMW-touring) nog had!

Zo ik ben mijn ding kwijt!

Zucht...........

Gr. GerP
slagschip-s60
4th Gear member

Nee niet gek, want je werkt voor zo'n auto te kunnen kopen.
Zoekt er een uit die je aanstaat en trots op bent en daar zal een ander door nergens naar te kijken eens een deuk of kras op maken.

Ongelukjes kunnen altijd maar als je soms ziet met uitstappen al nergens
naar kijken is niet nodig vind ik.

Het verhaal van Tweety ook jammer voor haar zoon, ook ik denk er zo over als ik wat zie waar ik niets mee te maken heb niet mee bemoeien heb je het nooit gedaan.
vroeger leerde wij iemand helpen bij een ongeluk ja ja nu niet meer
de meeste hebben een mobieltje bij kunnen ze zelf iemand bellen die ze
komt helpen.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
diesel01
Geartronic member

Op het moment dat mensen tegen de auto gaan staan 2x op de paniekknop drukken en :shocked!: lachen maar :laughing3:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Sorcerer
2nd Gear member

Zelf parkeer ik ook altijd achteraan zowat ieder parkeerterrein waar ik kom. In parkeergarages kijkt m'n vriendin me ook wel eens raar aan als ik bijna helemaal naar het dak rij omdat daar nog wat meer lege plekjes zijn (minder risico dus).

volvov70r: kun je die strips niet gemakkelijk vervangen dan? Heb zelf ook een beschadiging op 1 van m'n stootstrips, maarja, laat het maar zitten... toen ze plastic waren was het ook lelijk trouwens; dan krijg je zo'n witte veeg in het plastic.
Diesel70 schreef:Waar gebeurt:

Mijn vrouw treft bij terugkomst bij haar auto een rode veeg c.q. deukje in haar deur aan. Naast haar staat een rode auto (Model oud, vies en van weinig waarde) die er nog niet stond toen zij parkeerde...
Aangezien het een prive parkeerterrein is, wist de portier snel de eigenaar van de auto te achterhalen. Deze komt erbij maar ontkent alles.(als hij de deur opent komt zelfs de plek waar zijn deur haar auto raakt overeen)

Hij blijft echter ontkennen. (ik zou dat toch zeker gemerkt hebben???)
Doorgespeeld naar de verzekering.
Deze geven te kennen dat het zijn woord tegen haar woord is en ondernemen verder geen actie. Of ze de schade dan zelf maar even wil vergoeden......
In zo'n geval DIRECT foto's maken van de situatie etc. ... En als het even kan ook van de rode deur (daar zal wellicht ook wat lak van je vrouw d'r auto zitten).

Dit soort dingen niet door de verzekering laten betalen maar zelf betalen trouwens; je terugval in noclaim is na een jaar ofzo vaak al duurder dan wanneer je het zelf betaalt (afh. van auto/verzekeraar etc., wel even narekenen dus).

Tweety106: dan had hij zich wel wat beter mogen verdedigen bij de politie, want die schrijven zoiets niet zomaar op. Bovendien waren zij geen getuigen, dus tenzij je zoon heeft toegegeven 'een schrikreactie te kunnen hebben veroorzaakt', is het totaal geen bewijs wat die agenten opschrijven. Erg vreemd ook dat de verzekeraar zo'n groot bedrag zomaar uitbetaalt...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden
Afbeelding
Gast

Blij dat blijkt dat ik niet gek ben.
Zowel........., dan vele anderen met mij. :P

Maar 1 deukje opgelopen in Frankrijk, ik had hem nog wel zover mogelijk van de winkel geplaatst. Een zee van ruimte.
Ook nog toen ik terug kwam, maar had er wel zo'n linkmiegel zijn auto vlak naast die van mij gezet.
Waarom toch? :roll: Er waren zoveel anderen..... :cry:
Dus dat wordt 2 restylen inplaats van 1.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”