Ploffen in de uitlaat ---> UPDATE nu vraagje over startmo

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Gebruikersavatar
Gyjo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 01.11.2009 - 08:34
Locatie: Delft

Ik wil er geen nieuw topic voor openen, maar even een korte vraag.
Gister starte hij ineens niet meer, de startmotor zat vast, dus even aangeduwd, en hij ging weer als een trein. Nu wil ik de startmotor vervangen, maar heb ik de vraag of deze op mijn 1,8 liter past. Er staat dat hij voor een 2 liter is, maar de startmotoren van een 1,8 en 2,0 zijn toch gelijk??
Volvo 440 1.8I Luxury Line 1995 km:187.000 RIP
Volvo 440 1.8I 1996 km:173.500
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

die past
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

is het draadje op het relais niet los,of het stekkertje slecht?
Gebruikersavatar
Gyjo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 01.11.2009 - 08:34
Locatie: Delft

Nou, hij start nu weer als een trein, maar ik vertrouw hem gewoon niet meer dus vandaar dat ik hem wil vervangen.
Volvo 440 1.8I Luxury Line 1995 km:187.000 RIP
Volvo 440 1.8I 1996 km:173.500
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als je er een andere op zet en het stekkertje blijft gammel,schiet je er dus weinig mee op!
Maar ok,je reageerd op de rest van de vragen ook niet echt,wat betreft de klepspeling enz.
Gebruikersavatar
Gyjo
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 01.11.2009 - 08:34
Locatie: Delft

Nou de klepspeling heb ik ik nog niet gecontroleerd, maar heb momenteel hier ook niet de tools om dat te controleren :cry: . Ik leef hier op een simpele studentenkamer, dus mijn tools zijn minimaal....

Ik heb voor volgende week zaterdag een een klusdag voor me auto ingeplant, bij me ouders (Met smeerput). Maar ik moet in dat weekend alles fixen en dan kan ik het maar beter op voorraad hebben, heb ik hem niet nodig, dan verkoop ik het gewoon weer (is nu eenmaal zo :(, maar de garage vraagt er zo 200 pieken voor ). Dan ga ik ook de pakkingen aan de inlaat vervangen, werkt dit niet, dan ga ik verder kijken :roll: .
Volvo 440 1.8I Luxury Line 1995 km:187.000 RIP
Volvo 440 1.8I 1996 km:173.500
ArjenM
3rd Gear member
Berichten: 360
Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32

Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”