Heb je ook de koppeling mee vervangen? Als je de bak toch er toch nog een keer onder vandaan moet trekken zou ik dat maar meteen doen, niet echt het fijnste klusje om te doen, bovendien gaan die veertjes van die drukgroep vrij snel naar de kl*te vind ik. Bij een Volvo-set zit het druklager er bij. Evt ook de aandrijfashoezen meteen nakijken/vervangen als je toch bezig bent.
Je schakelstang, is die nog recht? Je zal niet de eerste zijn die bezig is terwijl die stang naar beneden hangt en dan ff z'n brug laat zakken ....
Snerpend geluid.
- Giesto-440
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 12:51
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Ik kan die gozer wel begrijpen.. Ik heb het ook zelf gedaan, en man wat een klotewerk...!ArjenM schreef:Dank. Had alleen bij de Getriebe gekeken.
De monteur heeft zaterdag geprobeerd hem op de bak zelf in zijn achteruit te krijgen, maar dat is niet gelukt. Het vreemde is dat de achteruitrijlichten welk aangaan als je hem in zijn achteruit zet. Ik denk dat het dan ook in de bak zelf zit![]()
Ik heb gebeld naar degene die me de bak geleverd heeft en ik kan een andere halen en deze later terugbrengen.
Alleen gaf de jongen die mijn zaterdag heeft geholpen aan dat het het tegenviel en er eigenlijk geen zin meer in had om het nog een keer te doen. Mocht iemand weten of er iemand is die me kan helpen, laat dat graag weten.
Als ik niet met de Porsche mag, pak ik toch gewoon de fiets
Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
Opel Astra Station - 1997 - 220.000km
Volvo 440 Comfort Line - 1995 - 208.000km
Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe - 2004 - 65.000km
Toyota Starlet 1.3i - 1990 - 125.000
Volvo C70 2.3 T5 Saffron Pearl - 1998 - 343.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
Heb bij mn 460 1.6 de bak ook zelf vervangen. Wel een brug en al het gereedschap wat je kan bedenken bij de hand. Een 2e keer zou het veel sneller gaan! Demonteren van het complete subframe is aan te raden, deze op half 11 hangen kan ook maar heb je minder ruimte.
Je hoeft nergens rekening mee te houden, de stangen losmaken en op de nieuwe bak vastmaken. Alleen koppeling afstellen.
Ben er 1.5 dag mee bezig geweest, maar heb ook de sloopbak van een losse motor moeten halen 30km verderop.
Je hoeft nergens rekening mee te houden, de stangen losmaken en op de nieuwe bak vastmaken. Alleen koppeling afstellen.
Ben er 1.5 dag mee bezig geweest, maar heb ook de sloopbak van een losse motor moeten halen 30km verderop.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32
Dank voor het meedenken. 
Koppeling is inderdaad ook meteen vervangen, als je dan toch bezig bent is dat wel zo handig.
Ramon&Ramon heeft mij goed kunnen helpen.
De bak zelf is nu gerepareerd en hoeft dus niet opnieuw vervangen te worden. Kan nu weer achteruit en het loopt weer lekker.
Ben erg blij, heb de auto erg gemist de afgelopen weken.

Koppeling is inderdaad ook meteen vervangen, als je dan toch bezig bent is dat wel zo handig.
Ramon&Ramon heeft mij goed kunnen helpen.

Ben erg blij, heb de auto erg gemist de afgelopen weken.
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Gefeliciteerd!
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
