Turbo is al enige tijd geleden vervangen en ik kan je helaasde status van de oude niet vertellen.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Olie lekkage via intercoolerslang
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Heren, bij mij heeft zich geloof ik ook een turbo-probleem aangediend.
Sinds enkele dagen ruik ik een lichte verbrande olie lucht. Gisteren maar eens een nadere inspectie in de motorruimte gedaan.
Nou zag ik dat die buis die van achteren over het blok naar in het rechtsvooronder verdwijnt, op diverse aansluitingspunten olieplekken heeft.
Allereerst waar die plasticbuis eindigt tussen motor en schutbord (op de turbo?). Bovendien een behoorlijke plek op het hitteschild bovenop de turbo.
Verder in de verbinding waar de plastic buis overgaat in de rubberen slang (die ergens vooronder op de intercooler wordt aangesloten?).
Turbo kaduuk of verstopte zooi, zoals hierboven beschreven? Motorvermogen is nog steeds volop aanwezig.
Alvast bedankt voor de suggesties.
Straks zal ik de slangen eens loshalen en een paar foto's maken. Leuk begin van het weekend. :evil:
Sinds enkele dagen ruik ik een lichte verbrande olie lucht. Gisteren maar eens een nadere inspectie in de motorruimte gedaan.
Nou zag ik dat die buis die van achteren over het blok naar in het rechtsvooronder verdwijnt, op diverse aansluitingspunten olieplekken heeft.
Allereerst waar die plasticbuis eindigt tussen motor en schutbord (op de turbo?). Bovendien een behoorlijke plek op het hitteschild bovenop de turbo.
Verder in de verbinding waar de plastic buis overgaat in de rubberen slang (die ergens vooronder op de intercooler wordt aangesloten?).
Turbo kaduuk of verstopte zooi, zoals hierboven beschreven? Motorvermogen is nog steeds volop aanwezig.
Alvast bedankt voor de suggesties.
Straks zal ik de slangen eens loshalen en een paar foto's maken. Leuk begin van het weekend. :evil:
S80 2,5T AUT5 2004
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Ter ondersteuning van het bovenstaande de foto's.
Wat mij bij de overgang van de plastic buis naar de rubberen slang in het vooronder opvalt, is dat er geen olie lekt boven de slangklem, maar onder slangklem. Verder voelt de slang nogal gumachtig aan.
Kan deze slang de oorzaak zijn van alle ellende? Deze is toch alleen voor lucht?
Slang/buis vooronder:

Buis naar turbo/hitteschild:

Wat mij bij de overgang van de plastic buis naar de rubberen slang in het vooronder opvalt, is dat er geen olie lekt boven de slangklem, maar onder slangklem. Verder voelt de slang nogal gumachtig aan.
Kan deze slang de oorzaak zijn van alle ellende? Deze is toch alleen voor lucht?
Slang/buis vooronder:

Buis naar turbo/hitteschild:

S80 2,5T AUT5 2004
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Die plastic buis bovenop komt inderdaad vanaf je turbo (tussen blok en schutbord, net onder hitteschild) en gaat naar de intercooler via die wat langere rubberen slang. Op de turbo zit slechts een kort rubber slangetje om die buis aan te sluiten.
Het kan meerdere oorzaken hebben, van kapotte turbo tot verstopte carterventilatie. Als je keerringen/olieafdichtingen in de turbo kapot zijn, hoef je niet gelijk minder vermogen te krijgen. Als de turbo alle olie nog enigszins kwijt kan zal hij nog steeds gewoon blijven draaien. Uiteindelijk zul je echter wel een intercooler vol olie hebben en dat is niet de bedoeling
Zou even goed kijken waar het vandaan komt, en er eigenlijk even naar een specialist/dealer gaan als je echt veel olie tegen komt in de slangen.
Het kan meerdere oorzaken hebben, van kapotte turbo tot verstopte carterventilatie. Als je keerringen/olieafdichtingen in de turbo kapot zijn, hoef je niet gelijk minder vermogen te krijgen. Als de turbo alle olie nog enigszins kwijt kan zal hij nog steeds gewoon blijven draaien. Uiteindelijk zul je echter wel een intercooler vol olie hebben en dat is niet de bedoeling
Zou even goed kijken waar het vandaan komt, en er eigenlijk even naar een specialist/dealer gaan als je echt veel olie tegen komt in de slangen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik zie maar 1 foto, die van het hitteschild. Verder kunnen de slangen niet echt de oorzaak zijn, zoveel olie als er bij jou op het hitteschild ligt doet vermoeden dat er echt iets lekt. Je slangen worden echter wel broos en poreus van die olie want eigenlijk kunnen ze er niet zo goed tegen. Je kunt ze vervangen voor originele of voor de IPD versie van siliconen. Die laatste kosten net zo veel als het origineel maar kunnen wel tegen olie en zullen dus ook niet meer lek gaan. ET heeft ze geloof ik als je geen bestelling in de USA wilt doen.
Verder zou ik echt even een dealer/specialist hier naar laten kijken want dit is lastig te determineren zo op een forum.
EDIT:
Ik zie in internet explorer (ipv firefox) de andere foto wel maar weer niet die met het hitteschild. Zo te zien is die slang helemaal poreus geworden van de olie, dus die kun je denk ik wel weg gooien.
IPD slangen bij ET
Verder zou ik echt even een dealer/specialist hier naar laten kijken want dit is lastig te determineren zo op een forum.
EDIT:
Ik zie in internet explorer (ipv firefox) de andere foto wel maar weer niet die met het hitteschild. Zo te zien is die slang helemaal poreus geworden van de olie, dus die kun je denk ik wel weg gooien.
IPD slangen bij ET
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Hoi Frank, bedankt voor je reactie. Photobucket werkt ook niet echt mee, uploaden ging al traag, maar het downloaden nog trager. Heb 2 foto's geplaatst, maar die verschijnen niet al te vlot.
Ik zal zo even de slangen demonteren.
Is zo'n verstopte carterventilatie makkelijk te constateren?
Ik zal zo even de slangen demonteren.
Is zo'n verstopte carterventilatie makkelijk te constateren?
S80 2,5T AUT5 2004
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Er is ergens een retourleiding van de carterventilatie die de carterlucht weer terug het inlaattraject in brengt, ergens voor de turbo op die pijp als ik het goed heb. Als je die los trekt met een lopende motor zou je daar een lichte luchtstroom moeten voelen en het zou naar olie/verbranding moeten ruiken. Dit zou je nog meer moeten voelen als je wat gas geeft omdat er dan meer druk opgebouwd wordt in het blok. Als daar helemaal niks uit stroomt dan is er geen terugvoer van overdruk in het carter en dan is hij waarschijnlijk verstopt. Ik zou eigenlijk even iemand met VADIS moeten hebben die het plaatje van de carterventilatie kan posten. Mijn VADIS is van de pc af na een volledige herinstallatie...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Raaar,Raar,Raar,..........................sinds ik vorige week olie en filter heb vernieuwd geen olie verlies meer via intercoolerslang ook geen olie verbruik meer en het benzine verbruik is ook minder :roll:
Je hoort mij niet klagen maar snappen doe ik het niet, lijkt wel of er iets is goed of open gesprongen....................
Je hoort mij niet klagen maar snappen doe ik het niet, lijkt wel of er iets is goed of open gesprongen....................
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Zo, net even de slangen en buis losgehaald.
Op zich geen oliesmurrie in de plastic buis en het lange stuk rubberslang, wel wat aangekoekt spul, maar dat zal zich door de jaren heen hebben afgezet. Bij de Turbo een beetje olie, dat kan wellicht al opgehoopte oude meuk zijn, met een beetje nieuwe. Wel is de conditie van de slangen niet zo jofel meer.
Helaas heeft European Tuning ze niet op voorraad, komen naar verwachting over een week weer binnen. Meteen maar die mooie zwarte siliconenapparaten bestellen.
Frank, er schiet me nog iets te binnen.
Eergisteren was ik o.a. in de heuvels bij Groesbeek. Op een 80 km/u weg reed een auto voor me afwisselend 40, dan weer 60, dan weer 40. Dit irriteerde me mateloos, dus bij een forse afdaling gaf ik een flinke dot gas, en dook als een stukapiloot de heuvel af. Het was een behoorlijke dalingshoek.
Zou dit misschien ook er voor kunnen zorgen dat er wat extra olie op plaatsen komt waar het normaliter niet komt?
De slangen ga ik in ieder geval vervangen, en zal het oliepeil de komende dagen extra in de gaten houden.
Op zich geen oliesmurrie in de plastic buis en het lange stuk rubberslang, wel wat aangekoekt spul, maar dat zal zich door de jaren heen hebben afgezet. Bij de Turbo een beetje olie, dat kan wellicht al opgehoopte oude meuk zijn, met een beetje nieuwe. Wel is de conditie van de slangen niet zo jofel meer.
Helaas heeft European Tuning ze niet op voorraad, komen naar verwachting over een week weer binnen. Meteen maar die mooie zwarte siliconenapparaten bestellen.
Frank, er schiet me nog iets te binnen.
Eergisteren was ik o.a. in de heuvels bij Groesbeek. Op een 80 km/u weg reed een auto voor me afwisselend 40, dan weer 60, dan weer 40. Dit irriteerde me mateloos, dus bij een forse afdaling gaf ik een flinke dot gas, en dook als een stukapiloot de heuvel af. Het was een behoorlijke dalingshoek.
Zou dit misschien ook er voor kunnen zorgen dat er wat extra olie op plaatsen komt waar het normaliter niet komt?
De slangen ga ik in ieder geval vervangen, en zal het oliepeil de komende dagen extra in de gaten houden.
S80 2,5T AUT5 2004
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik verwacht niet dat de dalingshoek er iets mee te maken heeft, het stukapiloot-gedeelte daarintegen maakt meer kans. Als je remt dan klotsen dingen zoveel harder naar voren, daar is geen helling tegen opgewassen.
Flink gas geven kan een aardig effect op de motor en de onderdelen hebben, zeker als je dit nooit doet. Als je dan ineens flink op het gas gaat dan kan het zijn dat je verstopping e.d. ineens doorblaast met allerlei uiteenlopende gevolgen.
Waar zit er nu extra olie dan?
Flink gas geven kan een aardig effect op de motor en de onderdelen hebben, zeker als je dit nooit doet. Als je dan ineens flink op het gas gaat dan kan het zijn dat je verstopping e.d. ineens doorblaast met allerlei uiteenlopende gevolgen.
Waar zit er nu extra olie dan?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Er zat wat olie in dat korte stukje slang en op de metalen rand van de turbo (waar de plastic buis op de turbo komt), en natuurlijk wat spul op het hitteschild zoals op de foto te zien is.
Zowel het hitteschild als de slangen heb ik gereinigd, en gisteren na een flinke, stevige rit (vlak terrein) nogmaals alles losgehaald. Nu blijft het droog.
Het zal dan inderdaad wel een combinatie zijn van flink remmen, klotsende olie en dalingshoek, en misschien toch iets doorgeblazen.
Nu alleen nog even de slangen vervangen, en dan maar hopen dat het hier bij blijft. Want het rijdt toch wel heerlijk als je op gegeven momenten het volle vermogen probleemloos kunt aanspreken.

Zowel het hitteschild als de slangen heb ik gereinigd, en gisteren na een flinke, stevige rit (vlak terrein) nogmaals alles losgehaald. Nu blijft het droog.
Het zal dan inderdaad wel een combinatie zijn van flink remmen, klotsende olie en dalingshoek, en misschien toch iets doorgeblazen.
Nu alleen nog even de slangen vervangen, en dan maar hopen dat het hier bij blijft. Want het rijdt toch wel heerlijk als je op gegeven momenten het volle vermogen probleemloos kunt aanspreken.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt.SupervsDuc schreef:Raaar,Raar,Raar,..........................sinds ik vorige week olie en filter heb vernieuwd geen olie verlies meer via intercoolerslang ook geen olie verbruik meer en het benzine verbruik is ook minder :roll:
Je hoort mij niet klagen maar snappen doe ik het niet, lijkt wel of er iets is goed of open gesprongen....................

S80 2,5T AUT5 2004
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Je kunt er maar vanaf zijn 
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Nog een vraagje voor degenen die de IPD siliconen slangen hebben gemonteerd.
Uit de commentaren op de website van IPD maak ik op dat de slangen aan de binnenzijde een tikkeltje (te) krap zijn, waardoor de montage lastig is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt!
Uit de commentaren op de website van IPD maak ik op dat de slangen aan de binnenzijde een tikkeltje (te) krap zijn, waardoor de montage lastig is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt!
S80 2,5T AUT5 2004
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja was bij mij ook, voornamelijk de slang die op de intercooler moet. Beetje olie erop met je vinger en dan lukt het wel, gewoon even rustig de tijd voor nemen. Het helpt ook als de slang warm is, hij is dan wat flexibeler. Even op de verwarming leggen of voor je ventilatierooster van de auto houden. Wel even een andere auto voor gebruiken want de jouwe ligt uit elkaar als je hier mee bezig bent 
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Even met de Fohn werkt ook!
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Toch nog even terugkomen op dit onderwerp.
Ik denk toch dat mijn carter ventilatie verstopt zit.......................maar hoe check ik dit. De test met olie pijl stock en olie vul dop levert niks op (was volgens sommige toch een broodje aap).
Feit blijft dat ik onregelmatig olie verbruik heb, Oostenrijk heen een halve liter, terug zo goed als niks (ook het benzine verbruik is dan anders).
Heb mijn onderste krukas kering al een keer vervangen vanwege lekkage (indicatie te veel druk ??).
Ik weet het zo langzamerhand niet meer, iemand van jullie nog ideen of sugesties??
Ik denk toch dat mijn carter ventilatie verstopt zit.......................maar hoe check ik dit. De test met olie pijl stock en olie vul dop levert niks op (was volgens sommige toch een broodje aap).
Feit blijft dat ik onregelmatig olie verbruik heb, Oostenrijk heen een halve liter, terug zo goed als niks (ook het benzine verbruik is dan anders).
Heb mijn onderste krukas kering al een keer vervangen vanwege lekkage (indicatie te veel druk ??).
Ik weet het zo langzamerhand niet meer, iemand van jullie nog ideen of sugesties??
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Op advies van C&E Turbochargers (Amersfoort) ben ik bij AMC Motorenrevisie in Barneveld geweest. Zij doen eigenlijk de hele dag niets anders dan het monteren van de Turbo's voor C&E en het reviseren van motorblokken. Zijn dus erg goed thuis in de materie en kunnen dingen signaleren en uitsluiten.
Omdat ik ook een klein olieprobleempje had en zelf eigenlijk geen zin had (en geen hefbrug!) om een groot deel van de dag aan mijn auto te sleutelen, ben ik naar Barneveld geweest om het carterventilatiesysteem te laten reinigen.
Diverse slangen van het carterventilatiesysteem en ook de olieretourbuis werden grondig gereinigd, bepaalde dingen ook doorgeblazen. Sindsdien eigenlijk geen probleem meer.
Heeft me iets meer dan een uur aan arbeidsloon gekost en een uur reistijd, een hoop irritatie uitgespaard omdat ik met mijn kolenschoppen toch niet zo makkelijk tussen de slangen en buizen kom (in een hete motorruimte), en zij hebben meteen die kleine walgelijke knijpklemmen vervangen voor de praktische schroefklemmen.
Oh ja, de luchtstroom/rook die uit de pijp van oliepeilstok en de vulopening geblazen wordt, is volgens AMC heel normaal en dus geen indicatie voor een verstopte carterventilatie.
Omdat ik ook een klein olieprobleempje had en zelf eigenlijk geen zin had (en geen hefbrug!) om een groot deel van de dag aan mijn auto te sleutelen, ben ik naar Barneveld geweest om het carterventilatiesysteem te laten reinigen.
Diverse slangen van het carterventilatiesysteem en ook de olieretourbuis werden grondig gereinigd, bepaalde dingen ook doorgeblazen. Sindsdien eigenlijk geen probleem meer.
Heeft me iets meer dan een uur aan arbeidsloon gekost en een uur reistijd, een hoop irritatie uitgespaard omdat ik met mijn kolenschoppen toch niet zo makkelijk tussen de slangen en buizen kom (in een hete motorruimte), en zij hebben meteen die kleine walgelijke knijpklemmen vervangen voor de praktische schroefklemmen.
Oh ja, de luchtstroom/rook die uit de pijp van oliepeilstok en de vulopening geblazen wordt, is volgens AMC heel normaal en dus geen indicatie voor een verstopte carterventilatie.
S80 2,5T AUT5 2004
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Vandaag gaat de V70 naar de Dealer om de carterventilatie te laten reinigen.
Ik ben via een mede forum lid aan een onderhoudsschema gekomen en je raad nooit wat daat op staat........................bij 150K je carterventilatie cleanen!!! Da's lekker, daar zit ik dus 36K over heen ::oops:
Benieuwd naar het resultaat.........
Ik ben via een mede forum lid aan een onderhoudsschema gekomen en je raad nooit wat daat op staat........................bij 150K je carterventilatie cleanen!!! Da's lekker, daar zit ik dus 36K over heen ::oops:
Benieuwd naar het resultaat.........
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
-
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.12.2006 - 05:09
Nou, dat was niet best...........................heel de carterventilatie zat behoorlijk vol ::oops:
Eigen schuld pietje bult zullen we maar zeggen (ondanks dit bij verschillende "specialisten al zelf aangehaald te hebben).
De vraag is nu of het verstandig is om ETM (gasklephuis) nu ook nog maar een keertje te reinigen??
Eigen schuld pietje bult zullen we maar zeggen (ondanks dit bij verschillende "specialisten al zelf aangehaald te hebben).
De vraag is nu of het verstandig is om ETM (gasklephuis) nu ook nog maar een keertje te reinigen??
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Hoi SupervsDuc,
Mooi dat dat opgelost is, zeker geen overbodige luxe.
Hebben ze de carterventilatiebox in het vooronder echt losgehaald en gespoeld of alleen via de slangen doorgespoeld?
Wat heeft het aan materiaal, tijd en geld gekost?
Wat betreft ETM zou ik zeggen als de motor goed loopt en het toerental niet pendelt, voorlopig niks doen.
Mooi dat dat opgelost is, zeker geen overbodige luxe.
Hebben ze de carterventilatiebox in het vooronder echt losgehaald en gespoeld of alleen via de slangen doorgespoeld?
Wat heeft het aan materiaal, tijd en geld gekost?
Wat betreft ETM zou ik zeggen als de motor goed loopt en het toerental niet pendelt, voorlopig niks doen.
S80 2,5T AUT5 2004